Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Aile terapisinde temel kavramlar ve ailenin yapısı ile özellikleri |
|
|
2) |
Ailenin yaşam döngüleri ve sağlıklı ve işlevsiz ailelerin özellikleri
|
|
|
3) |
Ailede yaşanan sorunlar |
|
|
4) |
Aile ve çift terapisinde kuramlar |
|
|
5) |
Aile ve çift terapisinde kuramlar |
|
|
6) |
Aile ve çift terapisinin temel ilkeleri ve etik kurallar |
|
|
7) |
Ara sınav |
|
|
8) |
Aile ve çift terapi süreci ve ilk görüşme |
|
|
9) |
Aile ve çift terapisinde değerlendirme |
|
|
10) |
Aile ve çift terapisinde amaçlar |
|
|
11) |
Aile ve çift terapisinde müdahale teknikleri ve örnek uygulamalar |
|
|
13) |
Aile ve çift terapisinde vaka çalışmaları |
|
|
14) |
Aile ve çift terapisinde özel konular |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Psikolojik sorunların belirtilerini, gelişiminden ve sürmesinden sorumlu faktörleri tanıyabilme |
|
2) |
Psikolojik sorunlarda tedavi planını literatürde bulunan bilimsel veriler ve danışanın kültürel özelliklerini göz önüne alarak oluşturabilme |
|
3) |
Klinik değerlendirme, vaka formülasyonu oluşturma, uygun terapi yöntemleri seçme ve uygulama sırasında bilimsel kanıt temelli klinik uygulama yaklaşımını esas alır |
|
4) |
Klinik uygulamaları değerlendirerek psikoterapi süreciyle ve sonlandırılmasıyla ilgili karar alabilme |
|
5) |
Klinik Psikoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek tedavi yöntemlerindeki gelişmeleri uygulamalarına yansıtabilme |
|
6) |
Klinik Psikoloji alanının multidisipliner yapısına uygun olarak gerekli durumlarda ilgili alanlarla işbirliği yapabilme |
|
7) |
Klinik sorunlarda iyileşme sağlayacak yöntemlerin teorik alt yapılarına, etki mekanizmalarına ve bilimsel kanıtlarına hakim olma |
|
8) |
Teorik bilgiyi klinik uygulamaya dönüştürürken mesleki etik ilkelerini dikkate alma |
|
9) |
Klinik çalışmalarında en etkili sonuca ulaşmada gereken bilgi ve görüşü kazanmak için kaynaklara ya da süpervizöre ihtiyacı olduğunun farkına varabilme |
|
10) |
Araştırma sorusu üretme ve desen tasarlayarak araştırma yürütme temel becerisi geliştirebilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16 |
3 |
48 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
3 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
96 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
96 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |