ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Uluslararası Ticaret ve Lojistik Uzaktan Eğitim TezsizSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70412METUZ-MTL0204 Temel Denizcilik Ekonomisi 1 Bahar 3 0 3 6
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURAK ÇAKALOZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Deniz ulaştırmasına ilişkin uluslararası ve ulusal ticaret prensiplerinin temellerini öğrenmek , denizcilik ekonomisini çevresini kavrayabilmek ve yorumlayabilmek.
Dersin İçeriği: Tarihsel Gelişim: Denizcilik sektörünün tarihsel evrimi ve ticaret yollarının gelişimi.
Piyasa Analizi: Deniz taşımacılığı piyasalarının yapısı, arz-talep dengeleri ve piyasa döngüleri.
Maliyet ve Finansman: Gemi işletme maliyetleri,
Taşıma Türleri: Konteyner taşımacılığı, dökme yük, tanker taşımacılığı ve diğer özel kargo türleri.
Liman İşletmeciliği: Limanların ekonomik önemi, operasyonel süreçleri ve yönetim modelleri.
Regülasyon ve Çevresel Konular: Uluslararası denizcilik düzenlemeleri, çevresel etkiler ve sürdürülebilirlik politikaları.
Gelecek Trendleri: Denizcilik sektöründeki teknolojik yenilikler, dijitalleşme ve gelecekteki olası gelişmeler.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası Ticareti anlamak
  2) Uluslararası taşımacılığın temellerini kavramak.
  3) Denizcilik ekonomisinin çevresini yorumlamak.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Lojistik ve Denizyolu Taşımacılığı ilişkisini kurmak.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Beykoz Üniversitesi. (2014), Meslek Yüksekokulları için Deniz İşletmeciliğinde Gemi Yönetimi (ed. Çankırı, N.). Beykoz Üniversitesi Yayınları: İstanbul
Esmer, Soner (2019). Liman ve Terminal Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
Çankırı, Nesli (2017). B.L.M.Y.O. Ders Notları, Beykoz Üniversitesi: İstanbul.
Stapford,M. (2016). Denizcilik Ekonomisi; Çeviri editörü Dr. Okan Duru, Nobel Yayıncılık: Ankara.
Cerit, Deveci, Esmer. (2013): Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Beta Yayınları: İstanbul.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Bu alandaki temel fonksiyonları ve yaklaşımları açıklar
1) Uluslararası ticaret ve lojistik konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar
1) İş etüdü, problem çözme, liderlik, takım çalışması, bağımsız karar verme ve sorumluluk alabilme yetkinliklerini geliştirir
1) Alanında karşılaştığı problemleri, analitik bir yaklaşımla, ele alarak çözümler
1) Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında sahip olduğu bilgi ve becerileri vizyoner bir yaklaşımla değerlendirir
2) Bu alandaki farklı süreçleri sistematik bir bakış açısı ile değerlendirir
2) Konusundaki farklı alanlarda yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır
2) Bireysel ve takım çalışmalarında problem çözme ve bilimsel karar verme yeteneklerini geliştirir
2) Bilgiyi; eleştirel ve çözüm getirici bir yaklaşımla değerlendirerek kültürel farkındalık kazanmak için kullanır
2) Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki farklı konularda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir
3) Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar
3) Alanındaki değişimleri vizyoner ve etik bir anlayışla kalite ve kültürel değerler ile ilişkilendirir
3) Farklı koşullar için uygun olabilecek iş stratejileri geliştirir
4) İş ve teknoloji dünyasındaki gelişmelere uyum sağlayabilmenin gerekliliğini kavrar
4) Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki beklentileri, sahip olduğu yetkinlikleriyle karşılar
5) Bulunduğu iş ortamında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Sunum 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ