Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere yaşamlarında kendileri ve kurumlarını en doğru biçimde ifade edebilmeleri için gerekli olan yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim türleri ile biçimsel, biçimsel olmayan, örgüt içi ve dışı arasında iletişim kurma yeteneklerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Ayrıca bu ders insanlar arası iletişimin temel ilke ve becerilerini tanıtmayı ve irdelemeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste iletişim biliminin temel kavramları üzerinde durulmaktadır. İletişim stratejilerini, sınıflandırılması, önemi, amacı, uygulanması konularını işleyerek Halkla ilişkiler alanında görev alacak öğrencilere iletişim çatışmaların çözümü, iç ve dış iletişim sürecin, yönetebilme , empati geliştirme ve zaman yönetimini başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitelerini geliştirmelerine olanak sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişimle ilgili kavramları bilir.
|
2) İç ve dış iletişim sürecini yönetebilir.
|
3) İletişim çeşitlerini bilir ve uygulayabilir.
|
4) Sözlü, sözsüz, yazılı ve elektronik iletişim becerileri geliştirebilir.
|
5) Grup kavramı ve grup etkileşiminde analiz ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dinlemenin iletişimdeki önemini anlama ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
|
2) Zaman yönetimi konusunda bilgilidir ve beceri geliştirebilir.
|
3) Gurup yönetimi konusunda yetkinlik sahibidir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Etkili iletişim kurabilir.
|
2) İnsan ilişkilerindeki bazı güçlüklere ilişkin iletişim bağlamında açıklamalar getirebilir
|
3) Kişiler arası iletişim çatışmaları ve çözümünde iletişim stilleri hakkında bilgiye sahiptir. Ve bu çatışmalı durumları yönetebilecek iletişim becerileri geliştirebilir.
|
4) İkna kavramı ve ikna stratejileri hakkında bilgi sahibidir.
|
5) Kendilerini doğru bir şekilde ifade edebilirler.
|
6) İnsan ilişkilerini bazı iletişim kavramlarıyla tanıyabilir ve anlayabilir.
|
7) Empati kurma ve öğrenme konularında yetenekler geliştirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İletişim Kavramı ve iletişim süreci |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
2) |
İletişim türleri: Yazılı, sözlü, sözsüz iletişim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
3) |
Yazılı iletişim: E-posta Kuralları ve Cv yazma |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
4) |
Protokol Kuralları |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
5) |
Algılama ve algılama süreci |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
6) |
Beden Dili |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
7) |
Zor insan, zor insanlarla iletişim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
İletişimde İkna |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
10) |
Kurumsal İletişim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
11) |
Kişiler arası iletişim çatışması ve kişiler arası iletişim çatışmalarının çözümünde iletişim stilleri |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
12) |
Öğrenme ve Öğrenme Yetenekleri |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
13) |
Zaman Yönetimi |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
14) |
Stress yönetimi |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sunumlar, İnternet arştırmaları, Gazete haberleri.
|
Diğer Kaynaklar: |
İletişim Becerileri, Prof.Dr. Demet Gürüz, Doç.Dr. Ayşe Temel Eğinli, Nobel Yayınları, 2013
İletişime Giriş, Aysel Aziz, Hiperlink Yayınları, 2012
İmaj, İletişim ve Beden Dili, Hayat Yayınları, 2006
İletişimin ABC’si, Prof. Dr. Ünsal Oskay, Der Yayınları, 2011
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mekan Tasarımı hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Tasarımlarını sunum tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak anlatır. |
5 |
|
1.2 Temel tasarım kavramlarını yorumlar. |
|
|
1.3 Malzeme bilgisi ve maliyet analizi konularında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Tüm dünyada gelişmekte ve değişmekte olan mekan tasarımı yaklaşımlarını takip ederek farklı tasarım bakış açılarını değerlendirir. |
|
|
2.1 Mobilya tasarımı ve konstrüksiyon sistemleri konularındaki teorik bilgilerini uygular. |
|
|
2.2 Aydınlatma tekniklerinin iç mekan tasarımındaki önemini açıklar. |
|
3) |
Teknik çizim kavramlarını kullanarak teknolojik ortamda teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 Teknik çizim kuralları ile tasarımlarını anlatır. |
|
|
3.2 İç mekan tasarımlarını bilgisayarlı ortamda geliştirerek tasarım sürecini etkin şekilde yönetir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
1 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
1 |
|
5.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
5.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
7 |
7 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
49 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
77 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |