ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Halkla İlişkiler ve TanıtımSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50414TATOZ-HIT0021 Bütünleşik Pazarlama İletişimi 1 Güz 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERAP BOZKURT
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, entegrasyonun pazarlama iletişim sürecine katkılarını gösterecek ve öğrencilere entegre pazarlama iletişimi kampanyaları geliştirmek için gerekli bilgi donanımını sağlayacaktır. Ders, bütünleşik pazarlama iletişimi ilkeleri ve bileşenleri konusunda kapsamlı bir temel sağlamayı, geleneksel olmayan yöntemlerin, geleneksel yöntemlerden ayrışma noktalarını, pazarlama iletişim sürecini oluşturan unsurları ve baştan sona kadar bir kampanyanın nasıl yürütüldüğünü, pazarlama iletişimini şekillendiren teknik, yaratıcı, medya, etik ve sosyolojik faktörleri konularına açıklık getirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: Dersler Markanın, Bütünleşik Pazarlama İletişimindeki Yerini Kavramak ve İletişim Stratejilerini Planlamak, Bütünleşik Pazarlama iletişimi Yaklaşımları ile Uygulamaların Nasıl Yönetileceği gibi konuların açıklanmasını içermektedir.

Derse Özgü Kurallar

yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Satış, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimine ait kavram ve süreçleri bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerini planlar ve uygular.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bütünleşik pazarlama iletişiminin geliştirilmesinde ye uygulanmasında marka ve tüketicinin rolünü bilir, çözümler.
  2) Bütünleşik pazarlama iletişiminin marka yönetimindeki rolünü çözümler.
  3) Bütünleşik pazarlama iletişimini sektöründe yer alan farklı kurumların işlevlerini ve birlikte nasıl çalıştıklarını, açıklar.
  4) Bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını yorumlayabilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi tanımı ve gelişimi. Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
2) Bütünleşik pazarlama iletişiminde yeni boyutlar, son uygulamalar. Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
3) Bütünleşik pazarlama iletişimi ve reklam Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
4) Bütünleşik pazarlama iletişimi ve Halkla ilişkiler Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
5) Bütünleşik pazarlama iletişimi ve Duyurum Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
6) Satış tutundurma kavramı ve özellikleri Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
7) Pazarlama karmasının, özellikle ürün fiyat dağıtımın iletişim boyutu. Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
8) Vize sınavı Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
9) Kişisel satış, satışçılık türleri ve satış faaliyetleri. Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
10) Ağıdan ağıza iletişim ve pazarlama Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
11) Bütünleşik pazarlama iletişiminde yeni medya yaklaşım ve uygulamaları. Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
12) Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
13) Bütünleşik pazarlama iletişimi örnekleri Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
14) Bütünleşik pazarlama iletişimi çabalarının ölçümü ve değerlendirmesi. Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
15) Final Haftası
16) Final sınavı Ders sunumları. Bütünleşik pazarlama iletişimi örnek uygulamaları internet araştırmaları. Medya, multi-medya örnekleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi, Doç.Dr.metehan Tolon, Detay Yayıncılık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ayhan Yılmaz, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sunumları, internet araştırmaları ve pazarlama planlamaları.
Diğer Kaynaklar: Mine Oyman, Yavuz odabaşı, Pazarlama İletişmi Yönetimi, Mediacat Kitapları, İstanbul, 2006
Doç.Dr. N. Serdar Sever, Doç.Dr. R. Ayhan Yılmaz, Yrd. Doç.Dr. Sevgi ayşe Öztürk, Prof. Dr. Sevgi ayşe Öztürk, Prof. Dr. Yavuz Odabaşı, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Anadolu Üniversitesi 2751 Nolu yayını,1. Baskı, Ocak 2013

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. 5
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 4
1) Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. 5
1) Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. 5
1) Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. 5
1) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. 2
2) Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. 2
2) Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. 3
2) Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir.
2) Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. 3
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 1
3) Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. 4
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
3) Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. 1
3) Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler.
3) Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. 4
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 5
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. 2
4) Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. 2
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. 5
4) Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 3
5) Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. 3
5) Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. 2
5) Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. 5
6) Basın ilişkilerinin önemini kavrar. 3
6) Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. 4
6) Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. 2
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. 3
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. 1
7) İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. 4
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. 2
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). 1

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 8 8
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 6 12
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 22
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 72
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4