ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Çocuk GelişimiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50521METOZ-CKG3051 Çevre Koruma İş Sağlığı ve Güvenliği 2 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi NEBİ ARAZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilere iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve sıfır atık, afet ve acil durumlar hakkında teorik ve pratik bilgiler verilerek görev alacakları iş yerlerinde iş sağlığı ve güvenliği güvenliği uygulamaları hakkında ön bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında temel iş sağlığı ve güvenliği eğitim konuları dahil olmak üzere afet ve acil durumlara neden olan tehlikeler ve tehlikelerden korunma yolları, çevre ve sıfır atık konuları anlatılmaktadır.

Derse Özgü Kurallar

Dersi başarıyla tamamlamak için:
* Ders çevrimdışı takip edilmeli ve derslere devama önem verilmelidir.
Aşağıda yazılı ölçme ve değerlendirme çalışmalarına katılım sağlanarak geçer not alınmalıdır.
* Ödev
* 2 adet olan Kısa Sınav
* Ara sınav
* Yarıyıl sonu sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel bilgileri bilir ve açıklar.
  2) İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu (6331) ile İş Kanunu (4857) içerisinde geçen hak, sorumluluk ve yükümlülüklerini bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çalışma ve sosyal hayat içerisinde insan, insan dışındaki canlılar ile cansız varlıkların sağlık, emniyet ve güvenliğini bozabilecek tehlike, tehlikelerden kaynaklı riskler ve bu riskleri önlemek için alınması gereken önlem, tedbir ve korunma yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Temel afet bilinci eğitimi Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
2) Yanma ve Yangın Bilgisi, Yangın Söndürme Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
3) İşyerinde Acil Durum Planlaması ve Tahliye Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
4) Çevre- Çevre Koruma ve Sıfır Atık Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
5) İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
6) Uluslararası ve Ulusal Mevzuat ve Sözleşmelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
7) İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, 6331 Kanun Numaralı Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
8) Ara Sınav
9) İş Kanunu, 4857 Kanun Numaralı Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
10) Fiziksel Risk Etmenleri ve Korunma Yolları Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
11) Kimyasal Risk Etmenleri ve Korunma Yolları Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
12) Biyolojik Risk Etmenleri ve Korunma Yolları Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
13) Psiko-Sosyal Risk Etmenleri ve Korunma Yolları Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
14) İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
15) Korunma Politikaları (Kişisel Koruyucu Donanımlar- Sağlık ve Güvenlik İşaretleri) Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
16) Yarıyıl Sonu Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ulusal ve uluslararası mevzuat ve sözleşmeler, ilgili bakanlıklara ait dokümanlar kullanılarak ilgili öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları kullanılmaktadır.
Diğer Kaynaklar: The lecture notes prepared by the relevant lecturer are used by using the national and international legislation and contracts and the documents of the relevant ministries.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. 5
1) Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.
1) Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
1) Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
1) Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar,
2) Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır.
2) Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar.
2) 0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 5
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3) Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır.
3) Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
4) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5) Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6) Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
7) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. 5
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
11) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
12) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Okuma
Ödev
Seminer
Teknik Gezi
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 5.00
Sunum 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 4 4
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 32
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 44
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 76
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3