ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
51041METOZ-SHK0063 Ekip Planlaması 2 Güz 1 1 2 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi EBRU TEPEÇAM
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:





















Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Sivil Havacılık alanında öğrenim gören öğrencilerin mezun olduktan sonra çalışacakları havayolu şirketlerinde gerek uçucu gerekse yer personeli olarak bilmeleri gereken bir departmanın iç kuralları ve yönergesini öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği: Ekip planlama kriterleri
SHT6A-REV6 talimatı
Planlama teknikleri

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ekip Kompozisyonlarını bilir.
  2) Günlük, haftalık, aylık, yıllık uçuş sürelerini bilir.
  3) Uçuş Görav süresini hesaplar.
  4) Adam - saat sürelerini hesaplar.
  5) Uçucu ekip uçuş ve dinlenme saatlerini bilir.
  6) Pass görev süresini bilir.
  7) Ticari program çalışmalarını bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler ergonomik planlama yapma, bir çok kriter göz önünde bulundurularak aynı anda hakimiyet sağlama gibi yetenekler kazanırlar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ekip planlaması ve mesai hesaplama bilgilerini uygulamayı öğrenir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
2) EKİP PLANLAMA DEPARTMANI TANITIMI SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
3) EKİP PLANLAMA KRITERLERİ KRİTER BİLGİ SÜRECİ SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
4) TALIMATA GİRİŞ TANIMLAR SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
5) UÇUŞ GÖREV SÜRESİ SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
6) intibak ve intibak süreleri SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
7) TEKRAR SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
8) VİZE HAFTASI
9) PASS GÖREV SÜRESİ SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
10) uçuş görev süresi,uçuş süresi limitler SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
11) TİCARİ PROGRAM ÇALIŞMASI SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
12) DİNLENME SÜRESİ SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
13) NÖBET SÜRESİ,NÖBET GÖREV SÜRESİ SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
14) rotasyon tanımı ve uzun menzilli uçuşlarda dinlenme süreleri SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders öğretmeni tarafından hazırlanan ve dağıtılan notlar
SHT6A REV6 Talimatnamesi
Diğer Kaynaklar: Havayolları uygulama örnekleri

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Ülke ve dünya ekonomisi hakkında bilgi sahibidir.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 4
1) Havalimanı terminal binalarındaki yolcu ve yer hizmetlerini bilir.
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Dispatch operasyonları hakkında bilgi sahibidir.
1) Ulusal ve uluslararası sivil havacılık hizmetlerine dair temel , kurumsal ve uygulamalı bilgileri açıklar
2) Havalimanlarının yer operasyonlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetleri bilir.
2) Ulusal ve uluslararası sivil havayolu işletme ve kuruluşların gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 4
2) İşletme yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Havacılık kargo operasyonları hakkında bilgi sahibidir.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 4
3) Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kurum ve kuruluşların gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
3) Temel ve havayolu pazarlaması hakkında bilgi sahibidir.
3) Havayollarında kullanılan bilet satış işlemlerini ve hesaplamalarını bilir.
3) Havalimanı terminal yolcu hizmetleri operasyonları hakkında bilgi sahibidir. 3
4) Hava araçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
4) Havayolu işletmelerinde uygulanan ekip planlaması hakkında bilgi sahibidir. 5
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. 5
4) Temel ve sivil havacılık için gerekli matematik işlemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular
4) Sivil havacılıkta kargo operasyonları işlemlerini bilir.
5) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
5) Temel muhasebe bilgilerine sahiptir.
5) Ulusal ve uluslararası sivil havacılık hukuku hakkında bilgi sahibidir. 4
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 5
5) Lojistik yönetimi ve işlemleri hakkında bilgi sahibidir.
6) Ulusal ve uluslararası havayolu ulaştırma işletmelerinin yönetimleri hakkında bilgi sahibidir.
6) Ulusal ve uluslararası güvenlik yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. 5
7) Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilir. 3
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. 4
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. 4
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Laboratuvar
Ödev
Seminer
Teknik Gezi
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 38
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 6 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 17 17
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 39
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 77
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5