Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekip Kompozisyonlarını bilir.
|
2) Günlük, haftalık, aylık, yıllık uçuş sürelerini bilir.
|
3) Uçuş Görav süresini hesaplar.
|
4) Adam - saat sürelerini hesaplar.
|
5) Uçucu ekip uçuş ve dinlenme saatlerini bilir.
|
6) Pass görev süresini bilir.
|
7) Ticari program çalışmalarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ergonomik planlama yapma, bir çok kriter göz önünde bulundurularak aynı anda hakimiyet sağlama gibi yetenekler kazanırlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekip planlaması ve mesai hesaplama bilgilerini uygulamayı öğrenir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
2) |
EKİP PLANLAMA DEPARTMANI TANITIMI |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
3) |
EKİP PLANLAMA KRITERLERİ
KRİTER BİLGİ SÜRECİ |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
4) |
TALIMATA GİRİŞ
TANIMLAR |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
5) |
UÇUŞ GÖREV SÜRESİ |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
6) |
intibak ve intibak süreleri |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
7) |
TEKRAR |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
8) |
VİZE HAFTASI |
|
|
9) |
PASS GÖREV SÜRESİ |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
10) |
uçuş görev süresi,uçuş süresi limitler |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
11) |
TİCARİ PROGRAM ÇALIŞMASI |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
12) |
DİNLENME SÜRESİ |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
13) |
NÖBET SÜRESİ,NÖBET GÖREV SÜRESİ |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
14) |
rotasyon tanımı ve uzun menzilli uçuşlarda dinlenme süreleri |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Ülke ve dünya ekonomisi hakkında bilgi sahibidir. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
1) |
Havalimanı terminal binalarındaki yolcu ve yer hizmetlerini bilir. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Dispatch operasyonları hakkında bilgi sahibidir. |
|
1) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık hizmetlerine dair temel , kurumsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
2) |
Havalimanlarının yer operasyonlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetleri bilir. |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası sivil havayolu işletme ve kuruluşların gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
2) |
İşletme yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Havacılık kargo operasyonları hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
3) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kurum ve kuruluşların gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
3) |
Temel ve havayolu pazarlaması hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Havayollarında kullanılan bilet satış işlemlerini ve hesaplamalarını bilir. |
|
3) |
Havalimanı terminal yolcu hizmetleri operasyonları hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
4) |
Hava araçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
4) |
Havayolu işletmelerinde uygulanan ekip planlaması hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
5 |
4) |
Temel ve sivil havacılık için gerekli matematik işlemleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
4) |
Sivil havacılıkta kargo operasyonları işlemlerini bilir. |
|
5) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Temel muhasebe bilgilerine sahiptir. |
|
5) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık hukuku hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
5) |
Lojistik yönetimi ve işlemleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
Ulusal ve uluslararası havayolu ulaştırma işletmelerinin yönetimleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
Ulusal ve uluslararası güvenlik yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
5 |
7) |
Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilir. |
3 |
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
4 |
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
4 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
4 |