Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel fotoğrafçılık terimlerini kavramak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fotoğraf çekim tekniklerini uygulamak
|
2) Fotoğraf makinesi kullanma
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fotoğrafçılık dallarını kavramak
|
2) Temel komposizyon kurallarını uygulamak
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Fotoğrafa Giriş ve Kullanılacak Malzemeler ile ilgili bilgilendirme |
|
|
2) |
Fotoğrafın Tarihi |
|
|
3) |
Fotoğraf Makineleri Türleri ve Özellikleri |
|
|
4) |
Diyafram Ayarları, Türleri ve Objektif Çeşitleri |
|
|
5) |
Enstantane ve ISO ayarı ve özellikleri |
|
|
6) |
Alan Derinliği ve Fotoğrafta Altın Oran Kullanımı |
|
|
7) |
Temel Perspektif ve Işık bilgisi |
Ders Notları
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Temel Kompozisyon Öğeleri: Perspektif,Çizgi, Kontrast ve Işık |
|
|
10) |
Temel Kompozisyon Öğeleri: Renk ve Doku |
|
|
11) |
Temel Kompozisyon Öğeleri: Ritim, Uyum, Sadelik ve Belirginlik |
|
|
12) |
Temel Kompozisyon Öğeleri: Bütünlük ve Keskinlik |
|
|
13) |
Temel Kompozisyon Öğeleri Denge ve Orantı |
|
|
14) |
Temel Kompozisyon Öğeleri: Hareket ve Hız |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
4 |
1) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
|
1) |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
1) |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
1) |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
|
2) |
Temel tasarım işlemlerini uygular. |
1 |
2) |
İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
5 |
2) |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
4 |
2) |
Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
2 |
3) |
Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
4) |
Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
4) |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
1 |
5) |
Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
|
6) |
Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
5 |
7) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
2 |
4 |
Derse Özgü Staj |
11 |
1 |
11 |
Arazi Çalışması |
1 |
4 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
55 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
81 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |