Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekonomi kavramını ve ekonomik sistemlerin işleyişini açıklar
|
2) Toplumdaki ekonomik aktörleri ve bu aktörler arasındaki ilişkileri bilir
|
3) Ekonomideki sektörleri bilir; sektörlerin birbirlerinden farklılıklarını ve aralarındaki ilişkileri açıklar
|
4) Ekonominin üç temel faaliyeti olan üretim, ticaret ve finans alanlarının tanımlarını ve işleyişlerini bilir, bu alanlar arasındaki ekonomik ilişkileri açıklar
|
5) Ekonominin özel bir alanı olan finansal sistemin temel kurumları olan bankaların ve borsaların nasıl işlediğini bilir, bu kurumların ekonomideki yerini açıklar
|
6) Devletin ekonomideki rolünü bilir. Bu rolün unsurları olan kamu harcamaları ve kamu maliyesi politikalarını, bu politikaların farklı iktisadi görüşler altında nasıl farklılıklar gösterdiklerini açıklar. Bu görüşler arasındaki farkları tartışır.
|
7) Dış ticaretin işleyişinim ve ulusal ekonomideki yerini bilir. Döviz piyasası ile dış ticaret politikası arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ulusal ekonomiye dair milli gelir, ekonomik büyüm, enflasyon, tasarruf, tüketim, istihdam kavramlarını bilir ve bu göstergelerin hesaplamalarını yapar
|
2) Medyada yer alan ekonomi haberlerini izlemeyi, haberlerde yorum ve bilgiyi birbirinden ayırmayı bilir. Haberleri içerdiği bilgiler doğrultusunda tekrar yorumlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, genel ekonomi ilgili konularda sunum hazırlayarak öğrendiklerini gösterme becerisi elde edinirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, genel bilgilendirme, "Ekonomi" kavramı, insanın iktisadi tarihine genel bakış
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
2) |
Ekonominin temeli olarak üretim ve üretim ilişkileri, tarihsel ve güncel ekonomik sistemler
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
3) |
Piyasa ekonomisinin işleyişi, arz ve talep, kar oranları, rekabet - tekelleşme
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
4) |
Özel bir piyasa olarak emek gücü piyasası, emek arzı ve emek talebi, istihdam ve işsizlik, Türkiye ekonomisinde istihdam ve işsizlik
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
5) |
Sektör kavramı, reel sektörler – hizmet sektörleri ayrımı, Türkiye ekonomisinin sektör haritası
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
6) |
Lojistik sektörü örneğinin incelenmesi |
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
7) |
Üretim ve tüketim arasındaki ilişki, toplumsal olarak üretim ve tüketimin organizasyonu
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
8) |
ARA SINAV |
-
|
|
9) |
Milli gelir ve hesaplanması, ekonomik büyüme, gelir grupları ve milli gelirin bölüşümü, Türkiye’nin milli gelir düzeyi ve dünyadaki yeri
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
10) |
Finans sektörünün ekonomideki yeri ve önemi, temel finansal enstrümanlar, bankalar, borsalar
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
11) |
Üretim ve tüketimin finansmanı, kredi çeşitleri: şahıs kredileri, şirket kredileri, kredi dışı finansman yolları, kredilendirme sistemlerinde sıkışmalar ve ekonomik kriz, Türkiye’de farklı kesimlerin borçluluk durumlarının incelenmesi
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
12) |
Devletin ekonomideki rolü ve yeri, kamu gelirleri ve politikası, kamu harcamaları ve politikası, kamu kesimi borçlanması, Merkez Bankası
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
13) |
Uluslararası ekonomik ilişkiler, dış ticaretin ekonomideki yeri, ödemeler bilançosu ve cari açık, döviz kuru ve döviz politikasının dış ticarete etkisi, Türkiye’nin dış hesaplarının güncel durumu
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
14) |
Ekonomide medya okuryazarlığı, ekonomi köşe yazılarında ve haberlerinde analiz
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Modern Lojistik faaliyetleri bilme ve bu konularda temel mevzuatı öğrenebilme. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilme ve bu gelişimleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenebilme |
5 |
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlama |
5 |
|
3.3 Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
4 |
|
3.5 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanma. |
|
|
|
|
4) |
Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme. Sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilme |
5 |
|
4.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirme |
5 |
|
|
|
5) |
Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olma. |
|
|
5.5 Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
|
|
|
6) |
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alabilme, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilme ve kendini sürekli geliştirebilme |
|
|
6.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
|
|
|
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
|
|
7.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alma. |
|
|
|
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
3 |
|
9.4 Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlama |
3 |
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
20 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
76 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |