Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencilerin dünyada ve Türkiyedeki Havacılık tarihi, atmosferin yapısı,insan performansı ve hava fizyolojisi, hipoksia, G kuvvetleri, bulutlar, Meteoroloji raporları, Sivil Havacılık Kuruluşları ve Havacılık alfabesi hakkında ayrıntılı bilgi edinmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kapsamında öğrencilere ; Dünya ve Türk havacılık tarihi, uçakların temel parçaları; gövde, kanatlar, kuyruk, iniş takımları ve motor. Uçuş sırasında uçaklara etki eden kuvvetler, Hava fizyolojisi, insan performansı ve hava fizyolojisi, G- Kuvvetleri, hypoksiya, uçak kaza ve kırımlarında insan faktörü, atmosfer ve tabakaları, atmosfer ve meteoroloji, bulut çeşitleri, havacılıktaki meteorolojik raporlar (Metar, speci, Taf) , Uluslar arası ve Türk havacılık kurumları (ICAO, IATA, SHGM, DHMİ) hava alfabesi ve terminoloji anlatılmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dünya Havacılık Tarihini bilir.
|
2) Türk Havacılk Tarihini bilir.
|
3) Atmosferi ve tabakalarını bilir.
|
4) Atmosferin insan vücuduna etkilerini ve İnsan performansını bilir.
|
5) G- Kuvvetlerini ve Hipoksiyayı bilir.
|
6) Meteor ve çeşitleri hakkında bilgiye sahiptir.
|
7) Oluşumlarına ve yüksekliklerine göre bulutları tanır.
|
8) Hava raporlarından METAR, TAF, Tropikal Siklon ve Volkanik aktiviteleri bilir.
|
9) Havacılık Alfabesi kodlamalarını ve Terminolojisini bilir.
|
10) Uluslararası sivil havacılık kuruluşları ICAO ve IATA yı, SHGM ve DHMİ bilir.
|
11) Havaalanlarını ve temel unsurlarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Havacılık Tarihi. |
Dünya ve Türk Havacılık Tarihi
Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
|
|
2) |
Havacılık Alfabesi kodlamaları
|
Havacılığa Giriş- Dr. Mehmet Çoban
https://www.turkair.org/havaciliga-giris-kitabi/
|
|
3) |
Sivil Havacılık Faaliyetlerinin Düzenlenmesi |
Havacılık Mevzuatı- Dr. Melih Yıldız
https://www.kitapsec.com/Products/Hava-Araci-Bakim-Personeli-icin-Havacilik-Mevzuati-Seckin-Yayinevi-368021.html
|
|
4) |
Havaalanları |
Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
www.virtualskies.arc.nasa.gov
|
|
5) |
Havayolu İşletme Terimleri ve Havayolu İşletmelerinin Sınıflandırılması |
Havacılık Terimleri Sözlüğü-DHMI Genel Müdürlüğü-https://www.nadirkitap.com/havacilik-terimleri-sozlugu-kolektif-kitap28580632.html
|
|
6) |
Sivil Havacılık Faaliyetleri |
|
|
7) |
Havaalanı Yer Hizmetleri |
|
|
8) |
Yarıyıl Ara Sınavı |
|
|
9) |
Havacılık Terminolojisi |
Auzef Havacılık İşletmeciliği Terminolojisi auzef-havacilik-isletmeciligi-terminolojisi-ders-kaynaklari-
|
|
10) |
Havacılık Terminolojisi |
|
|
11) |
Havacılık Terminolojisi |
|
|
12) |
Havacılık Terminolojisi |
|
|
13) |
Meteorolojik Olaylar |
Havacılık Meteorolojisine Giriş-Mikdat Kadıoğlu
https://www.dr.com.tr/Kitap/Havacilik-Meteorolojisine-Giris/Egitim-Basvuru/Egitim/urunno=0001954547001
|
|
14) |
Hava Araçlarının Bakımı ve Bakım Kuruluşları |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Planlı ve disiplinli çalışabilme, zaman yönetimi, problem çözme ve proaktif düşünme ve davranma becerisine sahip olarak, takım çalışması empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olarak farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışabilme ve onları yönetebilme. |
|
1) |
Yolcu taşımacılığı yapan hava araçlarında gerekli emniyet ve güvenlik önlemlerini uygulayarak yolcu konforunu sağlayabilme. Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dahil temel ve kuramsal konularla ilgili bilgileri açıklayarak uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgileri tanımlayabilme. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinerek , görev sorumluluk olarak görev ve sorumluluklara ekip çalışma beceresine sahip olabilme . |
|
3) |
Havaalanındaki yer hizmetleri operasyonları hakkında genel bilgilere sahip olabilme. Check - in boarding işlemlerine yapabilme . |
5 |
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurabilme. Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme , havacılık alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip edebilme . |
3 |
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanabilme, bireysel veya ekip üyesi olarak girişimcilik becerisi gösterebilme . |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek, yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirebilme ve yolcu hizmetleri süreçlerini baştan sona anlayabilme ve havalimanında ve uçak içinde uygulayabilme . |
|
7) |
Yolcu ilişkileri ve iletişim alanlarlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanıma sahip olabilme. |
|
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik edebilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarabilme. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilirken, meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanabilme. |
|
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılarak ve bunları destekleyebilme. |
|
13) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygulayabilme. |
|
14) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahipken; kültürel farklılıklara saygılı olabilme. |
|
15) |
Sivil havacılık alanında ulusal ve uluslararası otoriteler ve regulasyonlar hakkında bilgi sahibi olabilme . |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
1 |
10 |
10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
14 |
14 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
102 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |