ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Hava LojistiğiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
51032METOZ-SHU0042 Havacılık Güvenlik Yönetimi 1 Bahar 2 0 2 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ARZU ÖZÇELİK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler: Performansı ölçmenin yanında Güvenli Yönetim Sistemini geliştirme ve yönetmek için gerekli bilgi, teknikleri ve becerileri kazanırlar. Büyük oranda maliyetleri azaltır. Proaktif bir şekilde güvenlik risklerini yönetir. Güvenlik konusunda Sivil Havacılık Yönetimi, müşteriler ve sigorta ekperleri ile güvenlik konusunda etkili iletişim kurar. Pozitif güvenlik kültürü kurar. Kaza Sebep/Önleme yönetimi yapar. SMS sistemine giriş yapar. Uluslararası Hava Taşımacı Birliği Güvenlik Yönetimini yönetir. Güvenlik-Risk yönetimini öğrenir. Acil Durum analizleri düzenler. Güvenlik Yetersizliklerini tanımlar. SMS sistemini uygular. Proaktif Güvenlik Önlemlerini yönetir. SMS sistemini, değerlendirir, düzenler ve yönteir. Güvenlik diyaloğu oluşturur.
Dersin İçeriği: Havacılık Güvenliği Tarihçesi-11 eylül 2001 incelenmesi,Havacılık Güvenliği ile ilgili terminolıji,Havacılık Güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler, Terörizm ve Terörist Organizasyonlar,Sivil Havacılık Sektörüne Yönelik Tehditler,Sivil Havacılık Güvenliği Kapsamı,Havaalanı Güvenlik Sahaları ve Alınacak Tedbirler,Havaalanı Güvenliğinde Kullanılan Sistemler,Uçak Güvenliği,Sivil Havacılık Güvenliğinde İnsan Faktörü konularında ve uygulamalarında bilgi sahibidir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sivil Havacılık güvenliği hakkında bilgi sahibidir.
  2) 11 eylül 2001 yılı terör olayları ve diğer terör olayları hakkında bilgi sahibidir.
  3) Havacılık Güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası terminoloji hakkında bilgi sahibidir.
  4) Sivil Havacılık ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
  5) Hava alanlarında güvenlik sahaları,alınacak tedbirler ve kullanılan sistemler hakkında bilgi sahibidir.
  6) Hava alanlarında uçak ve uçak güvenliği,özel güvenlik uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Sivil Havacılık Güvenliği Tarihçesi-11 eylül 2000 olayının incelenmesi Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
2) Sivil Havacılık Güvenliği Açısından Terör ve Terörizm Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
3) Sivil Havacılık Sektörüne Yönelik Güvenlik Tehditleri Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
4) Sivil Havacılık ve Havaalanları açısından Bomba ve diğer olayların incelenmesi Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
5) Havacılık Güvenliği ile ilgili Ulusal ve Uluslararası terminoloji Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
6) Sivil Havacılık Güvenliği ile ilgili Uluslararası Düzenlemeler Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
7) Havacılık Güvenliği ile ilgili Uluslararası Düzenlemeler Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
8) Ara Sınav
9) Sivil Havacılık Güvenliği ile ilgili Ulusal Düzenlemeler Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
10) Sivil Havacılık Güvenliği Kapsamı Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
11) Havaalanı Güvenlik Sahaları ve Alınacak Tedbirler Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
12) Havaalanı Güvenliğinde Kullanılan Sistemler Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
13) Havalanında ve Uçuşta Uçak Güvenliği Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
14) Havacılık Güvenliğinde İnsan Faktörü Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
15) Havaalanlarında Özel Güvenlik Uygulamaları Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
16) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
Diğer Kaynaklar: ICAO, SHGM kanun ve güvenlik ile ilgili yayın ve dökümanları

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar.
1) Satın alma ve tedarik süreçleri ile ilgili temel bilgileri ana hatları ile belirtir.
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler
1) Havacılık ile ilgili mevzuat ve düzenlemeleri açıklar 3
1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. 2
2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
2) Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler
2) Havacılık ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar
2) Havacılık ile ilgili teknoloji ve ekipmanları bilir ve ilgili süreçler ile eşleştirir. 2
2) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
2) Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır.
3) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
3) Ulusal ve uluslar arası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar
3) Yer Hizmetleri ve Bilet Satış ve Check-in işlemlerini tanımlar 2
3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir.
3) Stok yönetiminin gereklerini sıralar.
4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir.
4) Havacılık ile ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. 5
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Taşıma tipleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar.
5) Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir.
5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır
6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır.
6) Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar.
7) Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar.
7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır.
8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır
8) Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler.
9) Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir.
9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
10) Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir.
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
11) Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar
12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.
14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Ödev
Seminer
Teknik Gezi
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 2 14 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 38
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 6 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 17 17
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 39
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 77
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5