Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kurumsal kimliğin tanımını ve kavramsal çerçevesini bilmek
|
2) Kurumsal kimliğin tarihsel gelişimini bilmek
|
3) Marka kavramı ile ilgili temel kavramları bilmek
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kurumsal kimlik stratejisi oluşturabilmek
|
2) Marka konumlandırması yapabilmek
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir marka oluşturabilmek ve kurumsal kimlik yaratabilmek
|
2) Marka yönetimi yapabilmek
|
3) Hedef kitlenin markaya dair algısını yönetebilmek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma / Ders Prensipleri |
|
|
2) |
Kurum kimliğinin kavramsal çerçevesi, Kurum kimliğinin tarihsel gelişimi, Kurum kimliğinin sınıflandırılması ve kurum kimliği yapıları, Kurum kimliğinin unsurları |
|
|
3) |
Kurum kimliğinin unsurları (devam), Kurum kimliğinin etkileşim içerisinde olduğu alanlar, Kurum kimliği stratejisi ve kurum kimliği oluşturulması, Kurum kimliği konumlandırma stratejisi |
|
|
4) |
Kurum kimliğinin unsurları (Kurum felsefesi, Kurumsal iletişim, Kurumsal davranış, Kurumsal dizayn), Marka kavramına giriş |
|
|
5) |
Marka kavramı, Marka ile ilgili temel kavramlar |
|
|
6) |
Marka yönetimi ve marka konumlandırma, Markanın sembolik gücü, Marka iletişim stratejileri |
|
|
7) |
Duyular ve marka, Duyusal marka ve imaj yaratmak
|
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Marka ve imaj tasarımında isimlendirme, Görsel kimlik oluşturma, Kimliğin verdiği imaj ve mesaj
|
|
|
10) |
Marka, imaj tasarımı ve reklam, Reklamda yaratıcı stratejiler ve imaj, İmaj reklam örnekleri |
|
|
11) |
Kurumsal reklam ve kurumsal imaj tasarımında mesaj stratejisi, Yaratıcı yapım ve uygulamalar |
|
|
12) |
Marka konumlandırmaya bağlı mesaj stratejileri |
|
|
13) |
Kurumsal sosyal sorumluluk ve imaj, Dünyayı innovasyonla değiştiren markalar |
|
|
14) |
Marka ve kurumsal imaj tasarımında 22 kural |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Pınar Seden Meral (2011), Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka, Ankara: Detay Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Al Ries, Laura Ries (2003) Marka Yaratmanın 22 İstanbul: Mediacat Yayınları.
Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Al Ries, Laura Ries , İstanbul: Mediacat Yayınları.
Kurumsal Kültür, Cem Kozlu, Remzi Kitabevi
İmaj Katili, Behiç Ak, Mitos Boyut Yayınları
Şirket ve Popüler Kültür Tüketim Psikolojisi ve İmaj Yönetimi, Ata Özdemirci, Beta Yayınları
BEDEN İMAJI VE MEDYA: KÜLTÜRLERARASI BİR KARŞILAŞTIRMA, Elif EŞİ YOK SÖNMEZ, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, 2015
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. |
5 |
|
1.1 İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. |
5 |
|
1.2 Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. |
|
|
1.3 Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. |
|
|
1.4 Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
2 |
2) |
Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. |
3 |
|
2.1 Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. |
|
|
2.2 Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar. |
|
|
2.3 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
|
|
2.4 Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. |
|
|
2.5 Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. |
|
|
2.6 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
|
|
2.7 Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. |
|
|
2.8 Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
2.9 Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. |
3 |
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
4.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
4 |
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
1 |
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
|
4.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
1 |
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
16 |
16 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
44 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
3 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
46 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
90 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |