Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlama çevresi kavramını öğrenir
|
2) Pazar Türleri, Tüketici Pazarı ve Endüstriyel Pazar kavramlarını bilir, örneklerle ifade edebilir.
|
3) Pazarlama Karması , Stratejik Planlama, SIB & BDG analizlerini bilir ve şirketlere uyarlayabilir.
|
4) Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi, Mikro ve makro çevre unsurları, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolünü öğrenir.
|
5) Bölümlendirme, Konumlandırma, Hedef Pazar kavramlarını öğrenir ve işletmeleri bu bağlamda inceleyebilir.
|
6) Ürün, Ürün sınıflandırmaları, Yeni ürün geliştirme süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
7) Fiyat ve Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
|
8) Ara sınav
|
9) Dağıtım stratejileri, perakendecilik ve toptancılık ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
10) Tutundurma Karması, Kişisel satış, Halkla ilişkiler, Doğrudan pazarlama, Reklâm, Satış geliştirme stratejilerini bilir ve bir firmayı bu bağlamda inceleyebilir.
|
11) Tüketici Davranışlarını yorumlayabilir.
|
12) Tüketici davranışları ile ilgili derinlemesine bilgi sahibi olur.
|
13) Rekabet ve Büyüme Stratejilerini öğrenir.
|
14) Bir firma için pazarlama araştırması yapabilecek bilgiye sahip olur.
|
15) final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama kavramı,
Temel kavramlar
|
|
|
2) |
Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları
|
|
|
3) |
Ürün,
Ürün sınıflandırmaları,
Yeni ürün geliştirme süreci
|
|
|
4) |
Ürün yaşam eğrisi,
Marka kavramı,
Marka değeri
|
|
|
5) |
Hizmet pazarlaması,
Hizmetin boyutları,
Hizmet kalitesi
|
|
|
6) |
Fiyat,
Fiyatlandırma stratejileri,
Fiyat farklılaştırma
|
|
|
7) |
Dağıtım,
Dağıtım stratejileri,
Toptancılık ve Perakendecilik
|
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İletişim süreci,
Tutundurma bütçesi belirleme,
Tutundurma karması
|
|
|
10) |
Kişisel satış,
Halkla ilişkiler,
Doğrudan pazarlama,
Reklâm,
Satış geliştirme
|
|
|
11) |
Tüketici pazarları |
|
|
12) |
Endüstriyel pazarlar |
|
|
13) |
Pazar bölümlendirme,
Pazar hedefleme,
Pazar konumlandırma
|
|
|
14) |
Uluslararası pazarlama,
Standardizasyon ve adaptasyon,
Kültür kavramı
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
3 |
4) |
Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklama, INCOTERMS hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
6) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme |
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
|
10) |
Lojistiğin tüm alanlarında alana özgü terimlere hakim olarak operasyonel yetkinlik kazanabilme |
|
11) |
Sektörün değerlerine saygılı olmasının yanı sıra, sosyal sorumluluk konusunda farkındalık kazanması ve iş hukuku ile mesleki etik bilince sahip olması |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
36 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
74 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |