Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlama çevresi kavramını öğrenir
|
2) Pazar Türleri, Tüketici Pazarı ve Endüstriyel Pazar kavramlarını bilir, örneklerle ifade edebilir.
|
3) Pazarlama Karması , Stratejik Planlama, SIB & BDG analizlerini bilir ve şirketlere uyarlayabilir.
|
4) Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi, Mikro ve makro çevre unsurları, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolünü öğrenir.
|
5) Bölümlendirme, Konumlandırma, Hedef Pazar kavramlarını öğrenir ve işletmeleri bu bağlamda inceleyebilir.
|
6) Ürün, Ürün sınıflandırmaları, Yeni ürün geliştirme süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
7) Fiyat ve Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
|
8) Ara sınav
|
9) Dağıtım stratejileri, perakendecilik ve toptancılık ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
10) Tutundurma Karması, Kişisel satış, Halkla ilişkiler, Doğrudan pazarlama, Reklâm, Satış geliştirme stratejilerini bilir ve bir firmayı bu bağlamda inceleyebilir.
|
11) Tüketici Davranışlarını yorumlayabilir.
|
12) Tüketici davranışları ile ilgili derinlemesine bilgi sahibi olur.
|
13) Rekabet ve Büyüme Stratejilerini öğrenir.
|
14) Bir firma için pazarlama araştırması yapabilecek bilgiye sahip olur.
|
15) final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama kavramı,
Temel kavramlar
|
|
|
2) |
Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları
|
|
|
3) |
Ürün,
Ürün sınıflandırmaları,
Yeni ürün geliştirme süreci
|
|
|
4) |
Ürün yaşam eğrisi,
Marka kavramı,
Marka değeri
|
|
|
5) |
Hizmet pazarlaması,
Hizmetin boyutları,
Hizmet kalitesi
|
|
|
6) |
Fiyat,
Fiyatlandırma stratejileri,
Fiyat farklılaştırma
|
|
|
7) |
Dağıtım,
Dağıtım stratejileri,
Toptancılık ve Perakendecilik
|
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İletişim süreci,
Tutundurma bütçesi belirleme,
Tutundurma karması
|
|
|
10) |
Kişisel satış,
Halkla ilişkiler,
Doğrudan pazarlama,
Reklâm,
Satış geliştirme
|
|
|
11) |
Tüketici pazarları |
|
|
12) |
Endüstriyel pazarlar |
|
|
13) |
Pazar bölümlendirme,
Pazar hedefleme,
Pazar konumlandırma
|
|
|
14) |
Uluslararası pazarlama,
Standardizasyon ve adaptasyon,
Kültür kavramı
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel havacılık bilgisi ve uçak yapısı/sistemlerine ilişkin kavramları tanımlayabilir. |
|
2) |
Havacılığın temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
|
3) |
Uluslararası havacılık ortamında mesleki İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilir. |
|
4) |
İlgili standartlara uygun şekilde tehlikeli maddelerin sınıflandırmasını yapar ve bu maddelerin kabin güvenliği üzerindeki etkilerini değerlendirebilir. |
|
5) |
Ulusal ve uluslararası havacılık hukukunun temel ilkelerini açıklayabilir. |
|
6) |
Uçuş sırasında ortaya çıkan sağlık sorunlarında uluslararası regülasyonlara uygun ilk yardım uygulayabilir. |
|
7) |
Uçuş esnasında görev alan tüm ekip ile etkili iletişim kurarak görev paylaşımını yürütebilir. |
|
8) |
Ulusal ve uluslararası uçuş, görev ve dinlenme sürelerini açıklayabilir. |
|
9) |
Operasyonel riskleri öngörerek havacılık güvenliği prosedürlerini uygulayabilir. |
|
10) |
Yolcu ilişkilerinde davranış bilimleri prensiplerini uygulayarak kişisel bakım ve diksiyonuyla profesyonel temsil geliştirebilir. |
|
11) |
Kariyer gelişim planı hazırlayarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilir. |
|
12) |
İşletmede mesleki eğitim kapsamında iş ortamında mesleki bilgi ve becerilerini uygulayarak sektör deneyimi kazanabilir. |
|
13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliğini kazanabilir. |
|
14) |
İşletme yönetim fonksiyonlarına ilişkin temel bilgileri kullanarak örgütsel sorunları analiz edebilecek, bilinçli kararlar alabilecek ve dinamik ve rekabetçi ortamlarda işletmelerin faaliyetlerine etkin biçimde katkıda bulunabilecektir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
36 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
74 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |