Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlama çevresi kavramını öğrenir
|
2) Pazar Türleri, Tüketici Pazarı ve Endüstriyel Pazar kavramlarını bilir, örneklerle ifade edebilir.
|
3) Pazarlama Karması , Stratejik Planlama, SIB & BDG analizlerini bilir ve şirketlere uyarlayabilir.
|
4) Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi, Mikro ve makro çevre unsurları, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolünü öğrenir.
|
5) Bölümlendirme, Konumlandırma, Hedef Pazar kavramlarını öğrenir ve işletmeleri bu bağlamda inceleyebilir.
|
6) Ürün, Ürün sınıflandırmaları, Yeni ürün geliştirme süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
7) Fiyat ve Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
|
8) Ara sınav
|
9) Dağıtım stratejileri, perakendecilik ve toptancılık ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
10) Tutundurma Karması, Kişisel satış, Halkla ilişkiler, Doğrudan pazarlama, Reklâm, Satış geliştirme stratejilerini bilir ve bir firmayı bu bağlamda inceleyebilir.
|
11) Tüketici Davranışlarını yorumlayabilir.
|
12) Tüketici davranışları ile ilgili derinlemesine bilgi sahibi olur.
|
13) Rekabet ve Büyüme Stratejilerini öğrenir.
|
14) Bir firma için pazarlama araştırması yapabilecek bilgiye sahip olur.
|
15) final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama kavramı,
Temel kavramlar
|
|
|
2) |
Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları
|
|
|
3) |
Ürün,
Ürün sınıflandırmaları,
Yeni ürün geliştirme süreci
|
|
|
4) |
Ürün yaşam eğrisi,
Marka kavramı,
Marka değeri
|
|
|
5) |
Hizmet pazarlaması,
Hizmetin boyutları,
Hizmet kalitesi
|
|
|
6) |
Fiyat,
Fiyatlandırma stratejileri,
Fiyat farklılaştırma
|
|
|
7) |
Dağıtım,
Dağıtım stratejileri,
Toptancılık ve Perakendecilik
|
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İletişim süreci,
Tutundurma bütçesi belirleme,
Tutundurma karması
|
|
|
10) |
Kişisel satış,
Halkla ilişkiler,
Doğrudan pazarlama,
Reklâm,
Satış geliştirme
|
|
|
11) |
Tüketici pazarları |
|
|
12) |
Endüstriyel pazarlar |
|
|
13) |
Pazar bölümlendirme,
Pazar hedefleme,
Pazar konumlandırma
|
|
|
14) |
Uluslararası pazarlama,
Standardizasyon ve adaptasyon,
Kültür kavramı
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Planlı ve disiplinli çalışabilme, zaman yönetimi, problem çözme ve proaktif düşünme ve davranma becerisine sahip olarak, takım çalışması empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olarak farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışabilme ve onları yönetebilme. |
|
1) |
Yolcu taşımacılığı yapan hava araçlarında gerekli emniyet ve güvenlik önlemlerini uygulayarak yolcu konforunu sağlayabilme. Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dahil temel ve kuramsal konularla ilgili bilgileri açıklayarak uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgileri tanımlayabilme. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinerek , görev sorumluluk olarak görev ve sorumluluklara ekip çalışma beceresine sahip olabilme . |
|
3) |
Havaalanındaki yer hizmetleri operasyonları hakkında genel bilgilere sahip olabilme. Check - in boarding işlemlerine yapabilme . |
|
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurabilme. Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme , havacılık alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip edebilme . |
|
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanabilme, bireysel veya ekip üyesi olarak girişimcilik becerisi gösterebilme . |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek, yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirebilme ve yolcu hizmetleri süreçlerini baştan sona anlayabilme ve havalimanında ve uçak içinde uygulayabilme . |
|
7) |
Yolcu ilişkileri ve iletişim alanlarlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanıma sahip olabilme. |
2 |
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik edebilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarabilme. |
|
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilirken, meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanabilme. |
|
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılarak ve bunları destekleyebilme. |
|
13) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygulayabilme. |
|
14) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahipken; kültürel farklılıklara saygılı olabilme. |
|
15) |
Sivil havacılık alanında ulusal ve uluslararası otoriteler ve regulasyonlar hakkında bilgi sahibi olabilme . |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
36 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
74 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |