ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Medya ve İletişimSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50212METOZ-MDI0082 Sayısal Canlandırma I 1 Bahar 2 1 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ AŞUR DELEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Animasyon sanatına hem estetik hem de teknik bir perspektiften yaklaşabilmeyi ve bu sanatı dijital ortamda icra edebilmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders metin yazımı, karakter tasarımı, storyboard çizimi gibi animasyona hazırlık adımlarının yanında 2 boyutlu animasyon uygulamalarından oluşur.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Karakter tasarımı ve animasyonu kavram ve kurallarına hakim olma
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Her türlü dijital mecra için video ve animasyon üretebilme
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Animasyonlarda hikaye görselleştirmelerine hakim olma

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) KESME ARAÇLARI Tasarım Programlarında kesme araçları Görsel kompozisyon oluşturma
2) HİKAYE ANLATIMI Yaratıcı Hikaye Yazımı Araştırma ve Planlama Yöntemleri
3) HİKAYE GÖRSELLEŞTİRMESİ Kolajlarla hikaye anlatımı Basit Animasyon Teknikleri
4) KARAKTER TASARIMI Animasyon için karakter tasarımı Yüz animasyonu ve ses senkronu
5) KARAKTER ANİMASYONU Puppet tool ile eklem karakteri eklemleme Oluşturulan eklemlerle yürüme animasyonu yapma
6) QUIZ
7) PERPSPEKTİF VE 3 BOYUT 2 boyutlu objelerle 3 boyutta çalışma Derinlik ve perspektif
8) ARA-SINAV
9) DOKU VE MATERYAL Doku ve texture giydirme Tasarımı çeşitlendirme yöntemleri
10) KAMERA VE IŞIK Tasarım programlarında ışık ve kamera kullanımı Vurgu, ışıklandırma ve sahne tasarımı
11) MÜZİK VE SES Ritim, kurgu ve senkronizasyon Sesi grafiğe dönüştürme teknikleri
12) QUIZ
13) DİNAMİK EFEKTLER Renk ve hareket efektleri Script'ler ve diğer hızlı animasyon çözümleri
14) FINAL
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Tony White- Animatörün El Kitabı - Adım Adım Animasyon Çizim Teknikleri
Es Yayınları
Presto Blair Animasyon Yapım Teknikleri Es Yapınları
Karakter Tasarımı Mehmet Naci Dedeal Epsilon Yayınları
Disney Animation: The Illusion of Life, Disney
Pixar ve ÖtesineLawrence Levy, 2018

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir.
1) Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır.
1) Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. 4
1) Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. 5
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. 4
2) Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. 3
2) Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. 4
2) Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir.
2) Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. 4
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
3) İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. 4
3) Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. 5
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır.
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4) Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. 4
4) Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. 4
4) Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5) Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. 5
6) Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. 3
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
7) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Gösterip Yaptırma
Stüdyo Uygulamaları

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 4 10 40
Ödevler 1 6 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 88
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 6 12
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 23
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 111
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4