Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Doğal afetlerin neler olduklarını bilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci doğal afet esnasında nasıl hizmet etmek gerektiği konusunda bilgi sahibi olur.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci doğal afet öncesi hazırlık konusunda bilgi sahibi olur.
|
2) Öğrenci toplumun afetlere hazırlıklı olması konusunda bilinçlendirme çalışmalarına önem vermesini öğrenir.
|
3) Öğrenci afet esnasında ve sonrasında yaşanan panik konusunda insanlarla nasıl ilişki kurması gerektiğini öğrenir.
|
4) Öğrenci afet sonrasında yaşanan karmaşıklığı düzene sokmak konusunda bilinç kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Afetlerde sosyal hizmet kapsamındaki temel kavramlar |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
2) |
Afet yönetimi |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
3) |
Afetlerde psiko-sosyal gereksinim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
4) |
Depremlerde Sosyal Hizmet |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
5) |
Sel Taşkınlarda Sosyal Hizmet |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
6) |
Yangınlarda Sosyal Hizmet |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
7) |
Çığ Heyelanda Sosyal Hizmet |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Ruhsal travma ve afet sonrası müdahaleler |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
11) |
Afetlerde medya ve diğer kuruluşlarla iletişim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
12) |
Afet politikası |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
13) |
Afetlerde toplumla çalışma ve sosyal yardımlar |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
14) |
Sivil Toplum Örgütleri ve çalışma sistemleri |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
15) |
Sivil Toplum Örgütleri ve insani yardım çalışmaları |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, powerpoint
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
-Tufan,Beril. Afet durumlarında sosyal destek hizmetleri ve sosyal hizmet uzmanları. Travma tedavisi Uzman Eğitimi (ed. A.B. Tufan, A.M. Aktaş ve V.Duyan), Hacettepe Üniv. Sosyal Hizmetler Y.O. Yayın No: 5, Ankara
-Yılmaz, A.2003. Afet Yönetimi. Pegem Yayıncılık.Ankara.
-Buz, S. 2002. Afet Yönetimi ve Sosyal Hizmet, Sosyal Hizmet Sempozyumu 2001 Deprem ve Sosyal Hizmetler, H. Ü. Sosyal Hizmetler Yüksekokul, SHÇEK ve UNICEF Ortak Yayını, 56-67, Ankara, 2002.
-Tuncay, T. 2004. Afetlerde Sosyal Hizmet: 1999 Yılı Marmara ve Bolu-Düzce Depremleri Sonrasında Gerçekleştirilen Sosyal Hizmet Uyg. Ankara
-Seyyar, A 2007. Sosyal Politika Odaklı Afet Yönetimi Açısından Adapazarı’nın Durumu, Sosyal Politikalar Dergisi, 2:111–114.
-Seyyar, Ali.2010. Afetlerin Kişiler Üzerine Psiko-Sosyal Etkileri ve Manevi Sosyal Hizmet Uygulamaları. İstanbul'un Afetlerden Zarar Görebilirliği-2010 Sempozyumu; 4-5 Ekim 2010; İstanbul; 2010.
-Streeter, C.L., and Murty, S.A. (ed.) 1996. Research on Social Work And Disasters.The Haworth Press, Inch.US.
-Tuncay, T. 2003. Afetlerde Sosyal Hizmet: 17 Ağustos 1999 Marmara ve 12 Kasım 1999 Bolu-Düzce Depremleri Sonrasında Sosyal Hizmet Uzmanları Tarafından Gerçekleştirilen Mesleki Uygulamaların İncelemesi. Hacettepe Üniv. Sosyal Bil. Enst. (yayınlanmamış yük.lis.tez)
|
Diğer Kaynaklar: |
4Gazete, Dergi,
Powerpoint Sunumlar
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal hizmet uygulama alanları ve sosyal hizmet kuramı hakkındaki bilgileri açıklar. |
1 |
|
1.1 Sosyal politika ve planlama hakkındaki bilgileri açıklar. |
1 |
|
1.2 Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetimi tanımlar. |
4 |
|
1.3 İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkındaki bilgileri açıklar. |
2 |
|
1.4 Sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji alanlarında sosyal hizmet uygulamasına yönelik disiplinler arası bilgiyi açıklar.
|
4 |
|
1.5 Sosyal Hizmet mevzuatı ve temel hukuk alanlarındaki bilgileri açıklar. |
|
|
|
|
2) |
Dünya ve Türkiye´' deki risk gruplarını tanımlar. |
2 |
|
2.1 Risk gruplarının (çocuk, yaşlı, özürlü, aile, kadın, grup) sebepleri konusunda bilgileri açıklar. |
2 |
|
2.2 Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilme becerisini açıklar. |
1 |
|
2.3 Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır |
|
|
2.4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini açıklar. |
1 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
3 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
4 |
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
3 |
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır |
4 |
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
1 |
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
1 |
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
10 |
10 |
100 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1 |
4 |
4 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
112 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
120 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |