Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sunucu işletim sistemini kullanıma hazırlar.
|
2) Veri yönetimini gerçekleştirir.
|
3) Sunucu işletim sisteminin dizin hizmetini yönetir.
|
4) Ağ yönetimini sağlar.
|
5) Ağ Hizmetleri yönetir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İşletim Sistemlerinin mimarisi ve çalışma prensipleri |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
İşletim Sistemlerinin mimarisi ve çalışma prensipleri |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Sunucu işletim sistemi |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Dosya & dizin sistemi |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Disk Kümeleme Sistemleri (Raid) |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Active directory yapısı |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Kullanıcı grupları hesabı oluşturma ve yönetimi |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Veri paylaşımı ve güvenliği |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Yedekleme ve geri yükleme |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
İleri hesap yönetimi |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
TCP/IP ağları |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Ağda yazdırma servisleri |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
DHCP servisi |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
WINS servisi, DNS servisi |
Mesut Aladağ, Windows Server Sistem Yönetimi 1.Cilt, Kodlab Yayınları, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
|
2 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
1 |
1) |
Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. |
5 |
1) |
Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
2) |
Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder. |
|
2) |
Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
5 |
2) |
Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. |
1 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
2) |
Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. |
2 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
1 |
3) |
Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. |
1 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
3) |
Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
5 |
3) |
Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. |
1 |
3) |
Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. |
1 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
1 |
4) |
Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. |
5 |
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
2 |
5) |
Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. |
1 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
6) |
Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
1 |
7) |
Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
1 |
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
1 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
14 |
1 |
14 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
33 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
73 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |