Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tedarik zincirinin prensipleri, yapısı, unsurları, planlaması, operasyonları, yönetimini kavrar.
|
2) Tedarik zincirinin etkin yönetilip yönetilmemesi durumunda işletmelere olan etkilerini kavrar.
|
3) Tedarik zinciri yönetiminde işbirliği ve entegrasyonun önemini açıklayabilir
|
4) Bilişim sistemlerinin tedarik zincirindeki önemi hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tedarik zincirindeki temel lojistik faaliyetlerini uygular.
|
2) İşletmelerin iş modellerine uygun tedarik zinciri tasarımını yapabilir.
|
3) Belirsiz talep ve tedarik koşulları altında tedarik zinciri stratejileri oluşturabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler gerçek iş dünyasında yer alan bir tedarik zincirinin tanımını yaparak iş süreçlerini ortaya koydukları, ekip çalışmasına dayalı bir proje hazırlayarak sunarlar.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler günümüzde işletmelerin münferit olarak değil ancak tedarik zincirlerinin rekabet ettikleri bilincini taşır ve her daim sürdürülebilir tedarik zinciri anlayışını benimserler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler yeşil ve sürdürülebilir tedarik zinciri anlayışına sahiptirler ve bu alanda sosyal etkinliklere katılır ve desteklerler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
2) |
Tedarik Zincirinde Rekabet Stratejisi ve Müşteri Değeri |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
3) |
Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağı Tasarımı ve Modeller |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
4) |
Tedarik Zincirinde Planlama |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
5) |
Tedarik Zincirinde Dış Kaynaklama & Satın Alma |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
6) |
Sektör temsilcisi ağırlama |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
7) |
Ara Sınav |
Ara sınav
|
|
8) |
Tedarik Zincirinde Performans Yönetimi |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
9) |
Tedarik Zincirinde Belirsizlik ve Risk Yönetimi |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
10) |
Tedarik Zinciri Yönetiminde Entegrasyon ve İşbirliği |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
11) |
Tedarik Zincirinde Yönetim Bilişim Sistemleri |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
12) |
Tedarik Zinciri Yönetiminde Sürdürülebilirlik |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
13) |
Sektör ziyareti |
|
|
14) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Erdal Nebol, Tanyeri Uslu, Ezgi Uzel, 3. Baskı, 2014, Beta Yayınları
Supply Chain Management, Sunil Chopra, Prentice Hall,2009
Supply Chain Management, Janat Shah, Prentice Hall, 2009
Tedarik zinciri yönetimimde Stratejik ittifak olarak üçüncü parti lojistik, Sonay Zeki Aydın, Fakülte, 2007
Tedarik Zinciri Yönetimi, stratejik planlama, modelleme ve optimizasyon, Hasan Kürşat Güleş ve diğ., Gazi, 2010
Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Hakan Keskin, Nobel, 2009
|
Diğer Kaynaklar: |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Erdal Nebol, Tanyeri Uslu, Ezgi Uzel, 3. Baskı, 2014, Beta Yayınları
Supply Chain Management, Sunil Chopra, Prentice Hall,2009
Supply Chain Management, Janat Shah, Prentice Hall, 2009
Tedarik zinciri yönetimimde Stratejik ittifak olarak üçüncü parti lojistik, Sonay Zeki Aydın, Fakülte, 2007
Tedarik Zinciri Yönetimi, stratejik planlama, modelleme ve optimizasyon, Hasan Kürşat Güleş ve diğ., Gazi, 2010
Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Hakan Keskin, Nobel, 2009
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Modern Lojistik faaliyetleri bilme ve bu konularda temel mevzuatı öğrenebilme. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilme ve bu gelişimleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenebilme |
2 |
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlama |
2 |
|
3.3 Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
5 |
|
3.5 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanma. |
|
|
|
|
4) |
Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme. Sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilme |
5 |
|
4.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirme |
5 |
|
|
|
5) |
Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olma. |
|
|
5.5 Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
|
|
|
6) |
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alabilme, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilme ve kendini sürekli geliştirebilme |
5 |
|
6.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
5 |
|
|
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
3 |
|
7.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alma. |
3 |
|
|
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
5 |
|
9.4 Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlama |
5 |
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
14 |
14 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
98 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
102 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |