Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrencinin Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olmasının sağlanması ve Kariyer Merkezi ile öğrenci arasında bağ kurulması.
|
2) Öğrencinin kariyerine destek sağlayabilecek üniversite birimleri (uluslararası ilişkiler / değişim ofisi vb.) ve TÜBİTAK Bursları, Mevlana programı gibi destek hizmetleri konusunda bilgi verilmesi
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kariyer sürecinde doğru kaynaklara ulaşma ve kaynakları etkin kullanma yollarının öğrenilmesi.
|
2) Öğrencinin, güçlü ve gelişmeye açık yönlerinin farkına varması ve ilgi alanları, yetkinlikleri ve becerileri açısından kendini tanımasının sağlanması
|
3) Öğrencilerin, kamu sektörü, özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıması, sektörler arası farklılıkları kavraması ve gelecek planlarına uygun bir kariyer alanına yönelmesinin sağlanması. Öğrencilerin iş dünyasının beklentileri ve öncelik verdiği yetkinlikler hakkında farkındalık kazanması.
|
4) Kariyer sürecinde ince yeteneklerin geliştirilmesinin önemi hakkındaki farkındalığın artırılması. Beden dili, diksiyon, hitap gibi iletişime etki eden konuların öneminin kavranması; doğru ve etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesi.
|
5) Öğrencinin kariyer hedeflerine ulaşması için gerekli olan ve karşılıklı fayda sağlayan ilişkiler kurmanın önemini kavraması
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, kariyer merkezi hizmetlerinin ve bunlardan nasıl faydalanılacağının öğrencilere tanıtılması.
Öğrencilerin kariyer merkezi tarafından kullanılan çevrim içi platforma kaydedilmesi ve platformun kullanımının öğrencilere açıklanması. |
Kariyer Merkezi çevrim içi platformu uygulaması
|
|
2) |
Kariyer Nedir?
Beceri, yetenek, yetkinlik, kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarının açıklanması ve öğrencilerin farkındalıklarının artırılması. |
Ders anlatımı, örnekler.
|
|
3) |
Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları;
Öğrencilerin, lisans eğitimlerini destekleyecek değişim ve eğitim bursu programları hakkında, ilgili kurumların/üniversite birimlerinin yetkilileri tarafından bilgilendirilmesi. |
Erasmus+, Mevlana gibi programların öğrencilere doğrudan tanıtımı için ilgili kurumlardan yetkililerin katıldığı panel/çalıştay düzenlenmesi. Öğrencilerin bu programlara katılımı sonrası kendilerinden ilgi duydukları ve katılım göstermek istedikleri programlara yönelik geri bildirim raporu istenmesi.
|
|
4) |
Temel İletişim Becerileri
İletişim Ağının (networking) ve sosyal medya kullanımının öneminin ve genel kurallarının açıklanması. Kendini tanıtma, resmi yazışma kuralları, hitap gibi temel konularda öğrencilerin bilinçlendirilmesi. |
Çevrim içi Kariyer Platformu profili oluşturmanın proje olarak verilmesi.
|
|
5) |
Sektör Günleri - Sivil Toplum Kuruluşları;
Sivil Toplum Kuruluşlarının yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve sektörde başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir. |
Panel ve soru-cevap bölümü.
|
|
6) |
İnce Yetenekler (Soft-Skills);
İnce Yeteneklerin (Soft Skills) ve bu yeteneklerin başarı üzerindeki etkilerinin anlatılması. |
Örnek videolar ve film önerileri. Öğrencilerden öz değerleme yapmaları istenir, bu kapsamda kendilerine hangi sektörün neden uygun olduğuna yönelik açıklamada bulunmaları beklenir.
|
|
7) |
Sektör Günleri - Kamu Sektörü;
Kamu sektörünün günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve kamu sektöründeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi (finans, mühendislik, sosyal bilimler vb. farklı alanlardan yoğun istihdam sağlayan farklı kurumların katılımı teşvik edilmelidir).
Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve kamu sektöründe başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir. |
Panel ve soru-cevap bölümü.
|
|
8) |
Diksiyon ve Beden Dili;
Diksiyonun ve beden dilinin önemi hakkında öğrencilerde farkındalık uyandırmaya yönelik eğitim verilmesi ve uygulamaların yapılması. |
Asansör Konuşması (Elevator pitch) örnekleri. Film önerileri.
|
|
9) |
Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama;
zgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama eğitimleri. |
Örnek dokümanlar.
|
|
10) |
Sektör Günleri - Özel Sektör;
Özel sektörden; hizmet, finans, üretim vb. farklı alanların günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve özel sektörde başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir. |
Panel ve soru-cevap bölümü.
|
|
11) |
Etkili Mülakat Teknikleri;
Mülakat örnekleri ve provaları ile öğrencilerin, kendilerini doğru ifade edebilme becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaların yapılması ve öğrencilerin etkili iletişim kurma deneyimi edinmesinin sağlanması. |
Mülakat simülasyonları ve örnek videolar.
|
|
12) |
Sektör Günleri - Akademi;
Farklı disiplinlerde, akademik kariyer düşünen öğrencileri bilinçlendirmek ve günümüz koşullarındaki gereklerini aktarmak amacıyla akademisyenlerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve akademik alanda başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir. |
TÜBİTAK Bursları, MEB 1416 Yurtdışı Eğitim bursu vb. destekleyici kurumların katılım göstereceği bilgilendirme seminerlerinin düzenlenmesi ve öğrencilerin katılımının teşvik edilmesi.
|
|
13) |
Sektör Günleri - Girişimcilik;
Start-up / girişimciliğin doğası, günümüz koşullarında kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve girişimcilik alanında başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir. |
Panel ve soru cevap bölümü.
|
|
14) |
Ders Değerlemesi ve Proje Detayları;
Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması. |
Ders içeriği / öğretim üyesi değerleme formu. Proje bilgilendirme metni.
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
|
4) |
Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklama, INCOTERMS hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
6) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme |
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
|