Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler kariyer planlamalarını yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenir.
|
2) Öğrenciler kariyer yolculuklarında kullanabilecekleri alternatif araçlarla tanışır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler uluslararası standartlarda cv hazırlamayı öğrenir ve uygular.
|
2) Öğrenciler EuroPass dökümanlarını tanır ve kendi kariyer yolculuklarında kullanma becerisi kazanır.
|
3) Öğrenciler kariyer yolculuklarında faydalanabilecekleri sosyal medya araçlarını tanır ve kullanma becerisi kazanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler yurtdışı eğitim ve istihdam olanakları hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
2) Öğrenciler ilgili sektör yetkililerinin tecrübelerinden faydalanarak mülakat teknikleri, işe alım süreçleri gibi konulara dair fikir edinir ve kendi kariyer yolculuklarında bu fikirlerden faydalanması sağlanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders hakkında bilgilendirme, Üniversitenin Yetkinlik programı kapsamında alınmış olan derslerin yetkinlik geliştirme yönündeki kazanımlarının öğrenciler ile paylaşılması ve bu yönde anket çalışmasının yapılması. (14 yetkinliğin gelişimi anket ile belirlemek.) Yetkinlik Sertifikası ile ilgili bilgilendirme. |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
1) |
|
|
|
2) |
Europass dokümanları (Diploma Eki, Europass Hareketlilik Belgeleri, Sertifika Eki, Europass CV) hakkında bilgilendirme. (MYK tarafından sunum yapılması.) |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
3) |
Diploma Eki Niçin Gereklidir, Hangi Bilgileri İçerir? Mezunlara Hangi Avantajları Sağlar? Nasıl Alınır? Diplomanın başta Avrupa olmak üzere uluslararası alanda tanınmasını sağlar mı? |
|
|
4) |
Europass Hareketlilik Belgesi Nedir? Europass Hareketlilik ’in amacı, Nasıl başvurulur? Ne tür hareketlilikler için Hareketlilik belgesi düzenlenebilir? Europass Sertifika Eki nedir? Europass Sertifika Eki nasıl alınır?
|
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
5) |
Europass CV nedir? Nasıl hazırlanır? Avantajları nelerdir? Niyet Mektubu Nedir ve Nasıl Hazırlanır? |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
6) |
Europass CV ve Niyet Mektubu Hazırlama Uygulaması |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
7) |
Öğrencilerin Europass CV’ ve Niyet Mektuplarına geribildirim verilmesi. |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
8) |
Mülakat Teknikleri |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
9) |
Sosyal medya araçlarının tanıtımı ve kullanımı (Linkedin) |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
10) |
E-posta yazımı ve yönetimi, |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
11) |
Sektörel İlişkiler ve Ağ Kurma |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
12) |
İK uzmanlarının işe alım süreci hakkında daveti |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
13) |
İK uzmanlarının işe alım süreci hakkında daveti |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
14) |
Europass CV’nin OİS’e yüklenmesi, Niyet Mektubu, isteğe bağlı olarak alınmış olan Dil Sınavı ve çevrimiçi yapılabilecek sınav üzerinden değerlendirme yapılacaktır. |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
E-ticaret ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve yasal düzenlemeleri açıklayabilme. |
|
2) |
Dijital ticaret ekosistemi, tüketici davranışları ve pazarlama stratejilerine dair güncel bilgiye sahip olma. |
|
3) |
Dijital pazarlama, lojistik ve dış ticaret süreçlerinde karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve temel düzeyde çözüm üretebilme. |
|
4) |
Veri analizi, SEO, SEM ve e-ticaret yazılımlarını kullanarak pazarlama stratejileri oluşturabilme. |
|
5) |
İşletme yönetimi, muhasebe ve dış ticaret bilgilerini dijital ticaret süreçlerine entegre edebilme. |
|
6) |
E-ticaret platformlarında ürün, müşteri ve sipariş yönetimi gibi operasyonları etkili biçimde yürütebilme. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle dijital dönüşüm ve teknoloji trendlerini takip edebilme. |
|
8) |
Alanındaki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve edindiği bilgileri iş süreçlerine yansıtabilme. |
|
9) |
Ekip içinde etkin bir biçimde çalışabilme ve sorumluluk alma. |
|
10) |
İş ortamında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanabilme ve üstü yönetime profesyonel sunumlar hazırlayabilme. |
|
11) |
Sosyal medya ve dijital platformlarda hedef kitleye yönelik içerik üretebilme ve dijital marka iletişimini temel düzeyde yönetebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
2 |
2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
2 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
26 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
1 |