Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Hafta : 19. Yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu… Islahatçı Padişahlar: III. Selim ve II Mahmut |
Deringil, Selim, “II. Mahmud’un Dış Siyaseti ve Osmanlı Diplomasisi”,
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi,Tarih Araştırma Merkezi,Sultan II.Mahmud ve Reformları Semineri,Bildiriler, İstanbul, 1990, s. 59-70.
Kuran, Ercüment, “Sultan II. Mahmud ve Kavalalı Mehmed Ali Paşa’nın Gerçekleştirdikleri Reformların Karşılıklı Tesirleri”,İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Araştırma Merkezi,Sultan II.Mahmud ve Reformları Semine ri,Bildiriler,İstanbul, 1990, s. 107-111.
Özcan, Besim, “Sultan III. Selim Devri Islahat Hareketleri (Nizâm-ı Cedîd)”,
Türkler, Ankara, 2002, c. XII, s. 671-683.
Özçelik, A. Selçuk, “Sened-i İttifak”,İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, İstanbul, 1959, c. XXIV, sy. 1-4, s. 6-11
|
|
2) |
II. Hafta :Tanzimat ve Modernleşme
Tanzimat Fermanı
Osmanlı Kimliği
Tanzimat Aydını
Mısır Meselesi
Doğu Sorunu |
Carter Findley, “Tanzimat” Modern Dünyada Türkiye 1839-2010, derleyen Reşat Kasaba, (İstanbul: Kitap Yay. 2011) s. 37-69.
TÜSİAD Tarih 1839-1939 sf. no. 128-145. Osmanlı İmparatoluğu’nda Reform (1839-1876)
|
|
3) |
III. Hafta: I. Meşrutiyet ve II. Abdülhamid Dönemi
Büyük Kriz (1875-1878)
Siyaset ve Ulusçuluk
Mutlakiyet Rejimi
|
Eric J. Zurcher, “1873-1878 Bunalımı ve Sonuçları” ve “Gerici İstibdat ya da Islahatların Doruğu?: Sultan II. Abdülhamid’in Saltanatı” Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, (İstanbul, İletişim Yay, 2007) s. 109-136.
TÜSİAD Tarih 1839-1939 :Osmanlı İmparatorluğunda Mutlakiyet ve Modernleşme (1876-1908) s. 166-172
|
|
4) |
IV. Hafta: Jön Türkler ve II. Meşrutiyet
Jön Türkler
Meşrutiyetin Yeniden İlanı
Zor Başlangıç (1908-1909)
Sancılı Yıllar (1909-1913)
İttihat ve Terakki iktidarı (1913-1918)
Türk Ulusçuluğu ve Milli İktisat |
Erik J. Zürcher, “İkinci Meşrutiyet Dönemi,” Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, (İstanbul: İletişim Yayınları, 1999), s.139-193.
TÜSİAD Tarih 1839-1939:Osmanlı İmparatorluğunda Mutlakiyet ve Modernleşme (1876-1908) s. 186-211.
|
|
5) |
V. Hafta: I. Dünya Savaşı
Barıştan Savaşa
Cepheler
Dünya Çapında bir Savaş
Osmanlı Devleti’nin Savaşa Girişi
İmparatorluğun Sonuna Doğru
Topyekün bir Savaş
Cephe Gerisinde Savaş
Savaşın Bırakışmaları (Mütarekeler)
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939:Osmanlı İmparatorluğunda Mutlakıyet ve Modernleşme (1876-1908) s. 230-235.
Şevket Pamuk, ‘Sanayi Devrimi ve Sonrası’ Osmanlı Türkiye İktisadi Tarihi 1500-1914) (İstanbul: İletişim Yay. 2002) s. 191-197.
Eric Hobsbawm, “Endüstri Devrimi” ve “Fransız Devrimi” Devrim Çağı 1789-1848 (Ankara: Dost Kitabevi Yay. 2005) s. 36-88
|
|
6) |
VI. Hafta: Milli Mücadele ve Cepheler
Milli Mücadele’nin Başlangıcı
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Anadolu Savaşı (Cepheler)
Osmanlı İmparatorluğunun sonu
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939: Birinci Dünya Savaşı (1914-1918) s. 284-304.
|
|
7) |
VII. Hafta: Cumhuriyet ve Devrimler 1923-1930
Lozan Antlaşması ve Halk Fırkası
Yeni Devletin Oluşumu
Cumhuriyet Devrimi ve Sorunları |
TÜSİAD Tarih 1839-1939: Türkiye’de Cumhuriyet ve Devrimler (1923-1930)
|
|
8) |
Ara Sınav (Vize) |
|
|
9) |
IX. Hafta: Tek Parti Dönemi 1930’lar
1930’larda Parti ve Devlet
Rejimin İdeolojik Temelleri
Düşünce Dünyasıyla İlişkiler
Atatürk ve İnönü
Toplumun Biçimlendirilmesi
1930’larda Türkiye’nin Dış Politikası
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939: Türkiye’de Tek Parti Yönetimi (1931-1939) s. 340-361.
Erik Jan Zürcher. Kemalist Tek Parti Devleti 1925 1945, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi’nin içinde. (İstanbul: İletişim Yayınları, 2002) s. 257-298.
|
|
10) |
X. Hafta: II. Dünya Savaşı öncesi siyasi ortam ve II. Dünya Savaşı’nın Türkiye’ye etkileri
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939.: Savaşa Doğru s. 408-417
TÜSİAD Tarih 1939-2000.: II. Dünya Savaşının Türkiye’ye Etkileri s. 64-79.
|
|
11) |
XI. Hafta :Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş 1950’li yıllar
Demokrat Parti iktidarı
Menderes’li yıllar
Tarıma Dayalı Büyüme Dönemi
Soğuk Savaş’ta Türkiye
6-7 Eylül Olayları
1958 Ekonomik krizi ve siyasal huzursuzluk
27 Mayıs 1960 Darbesi
|
TÜSİAD Tarih 1939 2000.: Çok Partili Hayata Doğru 1946-1961. s. 288-307. s. 344-347.
Erik Jan Zürcher. “Demokrasiye Geçiş 1945-1950”, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi’nin içinde. (İstanbul: İletişim Yayınları, 2002) s. 299-317.
|
|
12) |
XII. Hafta: 1960’lar
Çalkantılar Dönemi 1961-1982
1961 Anayasası
Toplumsal Gerginliğin Yükselmesi
Koalisyon hükümetleri
İthal İkameci Kalkınma Modeli
|
TÜSİAD Tarih 1939 2000:. s. 308-321. s. 348-351.
Eric Jan Zürcher, ”İkinci Türkiye Cumhuriyeti” Modernleşen Türkiye’nin Tarihinin İçinde, İstanbul: İletişim, 2002, s. 351-404.
|
|
13) |
XIII. Hafta :1970’lar
1970ler ve Kibrıs Sorunu
CHP’nin Orta’nın Solu açlımı
Milliyetçi Cephe Hükümetleri
Gündelik Yaşamda Dönüşümler
24 Ocak Kararları
Tarihi’nin İçinde, İstanbul: İletişim, 2002, s. 351-404.
|
TÜSİAD Tarih 1939-2000 : s. 308-321.
|
|
14) |
XIV. 14. Hafta :1980’ler ve 1990’lar
12 Eylül ve 1982 Anayasası
Liberalizmin yükselişi: 1983 seçimleri ve Özal’lı yıllar
Neo-liberal Politikalar ve İhracata dönük Ekonomik Büyüme
Yasaklıların Siyasete Geri Dönüşü
Yeni Koalisyonlar Dönemi
Refah Partisi'nin Yükselişi
Türkiye’nin Avrupa Birliği ile İlişkileri
Gündelik Yaşamda Dönüşümler
|
TÜSİAD Tarih 1939-2000.: s. 322-339. s. 352-373.
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|