Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijitalleşme öncesi ve sonrası halkla ilişkiler ve reklamın özelliklerini ve değişimlerini tartışır.
|
2) Halkla İlişkiler ve reklamın dijital iletişim dili, medya araçları ve süreçlerini anlatır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla İlişkiler ve reklamın dijital iletişim ile ilişkisini değerlendirir.
|
2) Dijitalleşmenin Halkla ilişkiler ve Reklam üzerindeki etkilerini açıklar.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
Diğer Kaynaklar: |
Kültür ve Toplum; Jeffrey C. Alaxander, Steven Seidman; Çeviri: Nuran Yavuz; Boğaziçi Üniversitesi yayınevi (2013)
Dijital Kültür ve İletişim; Dr.Veysel Çakmak, Dr.Selahattin Çavuş; Literatürk(2018)
İletişim Çağında Dijital Kültür; Doç.Dr.Mehmet Gökhan Genel; Eğiytim yayınevi (2018)
Postmodernizm ve Tüketim Kültürü; Mike Featherstone; Çeviren: Mehmet Küçük; Ayrıntı Yayınları (2013)
Dijital Kültür; Charlie Gere, Salon Yayınları (2018)
Dijital Çağda İletişim; Suat Gezgin; Eğitim Yayınevi (2018)
Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum, Deniz Yengin, Derin Yayınları (2014)
Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları, Aybike Pelenk Özel, Nuray Yılmaz Sert, Derin Yayınları (2015)
Dijital Pazarlama Stratejisi, Simon Kingsnorth, Editör: Doç.Dr.Fahri Apsydın, Çevirmen: Laden Deniz, Nobel Yayınları (2017)
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
60 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
100 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
128 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |