Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencinin sayısal tasarım yetilerini geliştirir. Öğrencilerin dijital medya teorisi, görsel iletişim teknikleri, etkileşimli sunum hazırlama ve 3D modelleme gibi alanlarda uygulamalı deneyim kazanmalarını sağlamayı hedefler. Aynı zamanda, dijital medyanın mimarlık ve benzeri alanlardaki rolünü keşfetmelerine ve profesyonel projelerinde dijital araçlardan daha iyi faydalanabilmelerine olanak tanır. |
Dersin İçeriği: |
Bilgisayar destekli mimari tasarım, yaratıcı ve üretken tasarım yöntemleri ve form, biçim üretimi, biçim gramerleri ve mekân organizasyonları.
Bu derste proje odaklı öğrenme yaklaşımı kullanılmaktadır. Bu çerçevede dersin geleneksel yapıdaki içeriği yanında proje odaklı öğrenme bileşeni bulunmaktadır. Proje odaklı öğrenme bileşeni dersin amaçlarına ve öğrenme çıktılarına uygun olarak öğrenciler tarafından bireysel olarak veya proje takımları halinde belirli adımlardan geçilerek ve belirli ara çıktıların ve son çıktıların üretilmesini amaçlayan bir veya daha fazla sayıda projenin öğrenme amaçlı proje yapılmasını içermektedir. Dijital Medya II dersi, dijital medya araçlarının ve teknolojilerinin mimarlık gibi alanlardaki kullanımına dair ileri düzey bilgileri kapsayabilir. Bu derste, dijital medya teorisi, dijital tasarım, dijital görüntü işleme, 3D modelleme, animasyon, sanal gerçeklik ve yapay zeka gibi alanlarda uygulamalı çalışmalar yapılabilir. Ayrıca, dijital medya ile etkileşimli sunumlar ve projeler hazırlama becerisi de geliştirilebilir. Bu tür dersler genellikle dijital araçların yaratıcı süreçlerde kullanımını teşvik ederek, öğrencilere yeni ifade yolları ve teknikler kazandırmayı amaçlar
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mimari tasarım sürecinde sayısal tasarım araçlarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilgisayar destekli tasarım ve üretim araçlarını tasarım fikirlerini ifade etmek için kullanır.
|
2) Sayısal tasarım yöntemlerini uygular.
|
3) Farklı tasarım araçlarını karşılaştırır ve seçer.
|
4) Parametrik ve ilişkisel tasarım yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş, Temel Prensipler |
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
2) |
Temel Konsept ve Prensipler ; Yarıtıcı tasarım ve tasarım üretimi;
Projelerin belirlenmesi |
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
3) |
Tasarım üretimi; Çesit ve metodları |
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
4) |
Sistem ve metodlar |
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
5) |
Sistem ve metodlar |
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
6) |
Sistem ve metodlar ; Ara dönem sunum önerileri |
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
7) |
Sistem ve metodlar;
Projenin ilk tesliminin yapılması
|
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
8) |
Ara dönem sunumları |
-
|
|
9) |
Yaratıcı Tasarım; Sistem ve metodlar
|
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
10) |
Sistem ve metodlar |
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
11) |
Sistem ve metodlar ; Final proje önerileri
|
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
12) |
Sistem ve metodlar;
Projenin ikinci tesliminin yapılması |
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
13) |
Sistem ve metodlar |
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
14) |
Sistem ve metodlar |
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
15) |
Projenin son tesliminin ve sunumunun yapılması |
-
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Stiny, George, and William Mitchell. "The Palladian Grammar." Environment and Planning B 5 (1978): 5-18.
Stiny, George. "Ice-ray: A Note on the Generation of Chinese Lattice Designs." Environment and Planning B 4 (1977): 89-98.
Sims, Karl. "Artificial Evolution for Computer Graphics." Computer Graphics 25, no. 4 (July 1991).
Cohen, Harold. "The Further Exploits of Aaron, Painter." Stanford Humanities Review.
Neil Spiller. Digital architecture now: a global survey of emerging talent. Thames & Hudson: 2008.
Lisa Iwamoto. Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques. Princeton Architectural Press: 2009.
Robert Woodbury, Onur Yuce Gun, Brady Peters, Mehdi (Roham) Sheikholeslami. Elements of Parametric Design. Taylor and Francis: 2010.
Casey Reas, Chandler McWilliams. Form+Code in Design, Art, and Architecture. Princeton Architectural Press: 2010.
|
Diğer Kaynaklar: |
Peter Szalapaj. Contemporary Architecture and the Digital Design Process. Elsevier: 2005.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
2 |
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
5 |
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
4 |
1 |
4 |
Proje |
4 |
5 |
20 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
132 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |