ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI MimarlıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60731METOZ-MIM0093 Mimarlıkta Dijital Medya II 2 Güz 2 2 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA ERDOĞAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencinin sayısal tasarım yetilerini geliştirir. Öğrencilerin dijital medya teorisi, görsel iletişim teknikleri, etkileşimli sunum hazırlama ve 3D modelleme gibi alanlarda uygulamalı deneyim kazanmalarını sağlamayı hedefler. Aynı zamanda, dijital medyanın mimarlık ve benzeri alanlardaki rolünü keşfetmelerine ve profesyonel projelerinde dijital araçlardan daha iyi faydalanabilmelerine olanak tanır.
Dersin İçeriği: Bilgisayar destekli mimari tasarım, yaratıcı ve üretken tasarım yöntemleri ve form, biçim üretimi, biçim gramerleri ve mekân organizasyonları.

Bu derste proje odaklı öğrenme yaklaşımı kullanılmaktadır. Bu çerçevede dersin geleneksel yapıdaki içeriği yanında proje odaklı öğrenme bileşeni bulunmaktadır. Proje odaklı öğrenme bileşeni dersin amaçlarına ve öğrenme çıktılarına uygun olarak öğrenciler tarafından bireysel olarak veya proje takımları halinde belirli adımlardan geçilerek ve belirli ara çıktıların ve son çıktıların üretilmesini amaçlayan bir veya daha fazla sayıda projenin öğrenme amaçlı proje yapılmasını içermektedir. Dijital Medya II dersi, dijital medya araçlarının ve teknolojilerinin mimarlık gibi alanlardaki kullanımına dair ileri düzey bilgileri kapsayabilir. Bu derste, dijital medya teorisi, dijital tasarım, dijital görüntü işleme, 3D modelleme, animasyon, sanal gerçeklik ve yapay zeka gibi alanlarda uygulamalı çalışmalar yapılabilir. Ayrıca, dijital medya ile etkileşimli sunumlar ve projeler hazırlama becerisi de geliştirilebilir. Bu tür dersler genellikle dijital araçların yaratıcı süreçlerde kullanımını teşvik ederek, öğrencilere yeni ifade yolları ve teknikler kazandırmayı amaçlar

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mimari tasarım sürecinde sayısal tasarım araçlarını bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilgisayar destekli tasarım ve üretim araçlarını tasarım fikirlerini ifade etmek için kullanır.
  2) Sayısal tasarım yöntemlerini uygular.
  3) Farklı tasarım araçlarını karşılaştırır ve seçer.
  4) Parametrik ve ilişkisel tasarım yapar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş, Temel Prensipler Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
2) Temel Konsept ve Prensipler ; Yarıtıcı tasarım ve tasarım üretimi; Projelerin belirlenmesi Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
3) Tasarım üretimi; Çesit ve metodları Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
4) Sistem ve metodlar Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
5) Sistem ve metodlar Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
6) Sistem ve metodlar ; Ara dönem sunum önerileri Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
7) Sistem ve metodlar; Projenin ilk tesliminin yapılması Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
8) Ara dönem sunumları -
9) Yaratıcı Tasarım; Sistem ve metodlar Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
10) Sistem ve metodlar Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
11) Sistem ve metodlar ; Final proje önerileri Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
12) Sistem ve metodlar; Projenin ikinci tesliminin yapılması Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
13) Sistem ve metodlar Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
14) Sistem ve metodlar Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
15) Projenin son tesliminin ve sunumunun yapılması -
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stiny, George, and William Mitchell. "The Palladian Grammar." Environment and Planning B 5 (1978): 5-18.

Stiny, George. "Ice-ray: A Note on the Generation of Chinese Lattice Designs." Environment and Planning B 4 (1977): 89-98.

Sims, Karl. "Artificial Evolution for Computer Graphics." Computer Graphics 25, no. 4 (July 1991).

Cohen, Harold. "The Further Exploits of Aaron, Painter." Stanford Humanities Review.

Neil Spiller. Digital architecture now: a global survey of emerging talent. Thames & Hudson: 2008.

Lisa Iwamoto. Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques. Princeton Architectural Press: 2009.

Robert Woodbury, Onur Yuce Gun, Brady Peters, Mehdi (Roham) Sheikholeslami. Elements of Parametric Design. Taylor and Francis: 2010.

Casey Reas, Chandler McWilliams. Form+Code in Design, Art, and Architecture. Princeton Architectural Press: 2010.
Diğer Kaynaklar: Peter Szalapaj. Contemporary Architecture and the Digital Design Process. Elsevier: 2005.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. 3
2) Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. 5
3) Sürekli gelişen mimarlık alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. 2
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 3
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. 3

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 1 % 10.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 4 1 4
Proje 4 5 20
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 108
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 3 2 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 24
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 132
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5