Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Katılımcılar nicel araştırma yöntemleri ve bunların işlevsel oldukları araştırma alanları hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Katılımcılar nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin araştırma sürecinde nasıl birlikte kullanılabileceğini öğrenirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Katılımcılar nicel yöntemlerle araştırılabilecek toplumsal olguları tanıma becerisi kazanırlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Katılımcılar herhangi bir nicel araştırma sürecinin tasarlama, uygulama ve analiz aşamalarını yürütebilecek gerekli zihinsel donanımı kazanacaklardır.
|
2)
3.1) Katılımcılar nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel metodolojik meselelere hakim olacak ve alandaki yenilikleri kolaylıkla benimseyebileceklerdir.
|
3) Katılımcılar araştırma alanının özgünlükleri doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerini yaratıcı bir biçimde uygulama becerisini kazanacaklardır.
|
4) Katılımcılar nicel araştırma yöntemlerinin uygulanması ile ilgili asgari saha deneyimi kazanırlar.
|
5) Katılımcılar nicel araştırma yöntemlerinin uygulanması sürecinde temas edilen kişilerle alanın hassasiyetleri doğrultusunda iletişim kurma becerisini kazanacaklardır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel Metodolojik Tartışmalar |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
2) |
Toplumsalı Ölçmek Mümkün mü? |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
3) |
Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
4) |
Anket Uygulamasına Giriş |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
5) |
Anket ve Geçerlilik Sorunsalı |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
6) |
Örnekleri Teknikleri |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
7) |
Sahada Anket Uygulaması |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
8) |
Anket Bulgularının Yorumlanması |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
9) |
Data Kontrolü İçin İstatistik Yöntemler |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
10) |
Katılımcımlar İçin Anket Uygulaması |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
11) |
İçerik Analizi Nedir? |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
|
|
12) |
Nicel İçerik Analizi İçin Uygulama Örnekleri |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
|
|
13) |
Nicel İçerik Analizi |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
|
|
14) |
Tartışma: Toplumsalı Ölçmek Mümkün mü? |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
|
1 |
|
1.1 Klasik ve çağdaş siyasal kuramları eleştirel ve karşılaştırmalı olarak yorumlar,
|
1 |
|
1.2 Siyaset, ekonomi politik ve kültür ilişkisi doğrultusunda günümüz olay ve olgularını analiz eder,
|
3 |
|
1.3 Siyasal alanın yapılarını, aktörlerini ve iktidar ilişkilerini tanır,
|
1 |
|
1.4 Uluslararası ilişkiler kuramları aracılığıyla uluslararası alanın toplumsal dinamiklerini ve işleyiş mekanizmalarını yorumlar,
|
1 |
|
1.5 Ulusal ve uluslararası hukukun toplumsal temellerini, uluslararası ve ulusüstü örgütlerin işleyişlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar,
|
1 |
|
1.6 Türkiye’nin toplumsal yapısını ve siyasal yaşamını kuramsal, tarihsel, kültürel ve güncel yönleriyle analiz eder,
|
1 |
2) |
Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
|
1 |
|
2.1 Farklı bakış açılarına karşı açık fikirlilik gösterir. Kişisel ve toplumsal ötekiye karşı empati ve saygı temelli ilişki geliştirir,
|
1 |
|
2.2 Kamu yararı uyarınca ayrımcılığa karşı kamusal aklı öne çıkararak iletişim kurar ve yurttaşlık bilinci kazanır,
|
1 |
3) |
Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
|
1 |
|
3.1 Ulusal ve uluslararası toplumsal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirir,
|
1 |
|
3.2 Toplumsal olanı, sınıf, tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet ilişkileri çerçevesinde bir mücadele süreci olarak kavrar,
|
5 |
|
3.3 Demokratik düşünce, müzakere ve katılıma yatkın hale gelerek yurttaş bilinç ve sorumluluğu geliştirir, |
1 |
|
3.4 Analitik ve karşılaştırmalı düşünerek disiplinlerarası ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir, mesleki hayatın gerektirdiği nitelikleri kazanır,
|
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
|
3 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
|
1 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|