Dersin Amacı: |
A1 seviyesi Almanca dersinin amacı, öğrencilerin temel Almanca dil becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Bu seviyede öğrenciler, günlük hayatta kullanabilecekleri basit cümleleri ve ifadeleri öğrenecekler, sosyal konular hakkında konuşabilecekler ve dilin temel gramer kurallarını anlayabileceklerdir. Öğrenciler ayrıca dilin fonetiği ve telaffuzunu öğrenecekler ve okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştireceklerdir.
A1.1 seviyesinde öğrenci, temel Almanca iletişim becerilerini geliştirmek için çalışacaktır. Bu, kendilerine ve başkalarına tanıtma, yolları sorup cevap vermek gibi somut ihtiyaçları ifade etmek için kullanabilecekleri temel cümleleri ve ifadeleri öğrenmelerini içerecektir. Ayrıca, kişisel ayrıntılar hakkında basit sorular sorup cevap vermelerini öğreneceklerdir.
Gramer bakımından, A1.1 seviyesinde öğrenci Almanca dilbilgisi temellerini öğrenecektir, özne-fiil-nesne cümle yapısı, temel fiillerin şimdiki zaman hali ve basit cümle yapıları gibi. Ayrıca, aile, iş, hobiler, günlük rutinler gibi hayatın herhangi bir anına ilişkin temel kelime hazinesini kullanmalarını öğrenirler.
A1.1 seviyesinde öğrenci okuma ve yazma becerilerini de geliştirirler, temel kelime ve dilbilgisi kullanarak basit cümleler okuyup yazmayı öğrenirler. Ayrıca, temel Almanca metinleri dinlemek ve anlamak için pratik yaparlar. |
Dersin İçeriği: |
Günlük kullanım için basit kelime ve ifadeler: Örneğin selamlaşma, tanışma, nerede yaşadığımız, ne iş yaptığımız gibi.
Temel gramer kuralları: Örneğin cümle yapısı, fiil zamanları, vb.
Fonetik ve telaffuz eğitimi: Öğrenciler öncelikle sesleri ve söyledikleri kelimelere dikkat edecekler.
Okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi: Öğrenciler derslerde okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini pratik yaparak geliştirir.
Almanya, Avusturya ve İsviçre gibi Almanca konuşulan ülkelerin kültürleri hakkında bilgi: Öğrenciler Almanya, Avusturya ve İsviçre gibi Almanca konuşulan ülkelerin tarihi, kültürü, vb. hakkında bilgi edinirler.
Kişisel ve sosyal konular: Öğrenciler, kişisel ve sosyal konular hakkında bilgi edinir ve dil becerilerini bu konularla ilgili konuşmalar yaparken pratik yapar.
Almanca dilinde yazılı ve sözlü dilin öğrenilmesi: Öğrenciler Almanca dilinde yazılı ve sözlü dilin öğrenilmesi için gerekli olan bazı dil bilgisi kurallarını öğrenirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kendinizi tanıtmak, selamlaşmak, ismini sormak, nerde oturduğunuzu sormak, nerede yaşadığınızı söylemek ve nasıl olduğunu sormak vb günlük konuşma kalıpları için basit cümle kalıplarını öğrenmek. Gramer olarak da isimler artikeller ve ismin yalın hallerini öğrendik. Öznelerin isimlere ve fiillere göre çekimlerini yapmak. |
Beste Freunde 1 A1
|
|
2) |
Birisi ile tanışmak, neler yaptığını sormak ve söylemek, neler yapmaktan hoşlanıp yada hoşlanmadığını söylemek. Boş zaman aktiviteleri ve boş zaman çalışmaları üzerine alıştırmalar yapıldı. W sorularına hayır yada evet cevabı verildi. Oyun oynamak, müzik aleti çalmak ve şarkı söylemek gibi fillerin isim çekimlerini öğrendik. |
Beste Freunde 1 A1
|
|
3) |
Gramer konusu olarak fiillerin kurallarını ve isimlerin çoğullarını öğrendik. bir cümleyi olumsuzlaştırmayı, olumsuz soru sormayı, ülke isimlerini, şehir isimlerini, spor çeşitlerini ve müzik aletlerini öğrendik. iletişim olarak ise bir konu hakkında fikrimizin olup olmadığını söylemek ve o kişinin hayatının nasıl devam ettiğini sormayı öğrendik. |
Beste Freunde 1 A1
|
|
4) |
Gramer olarak bulmak, konuşmak ve sahip olmak fiil ve yardımcı fiillerin öznelere göre çekimlerini öğrendik. Haftanın günleri, aylar ve mevsimleri öğrendik. bir gün içerisinde ders planı olarak hangi dersleri gördüğümüzü Almanca olarak öğrendik. Öğrenci planı ve haftalık plan üzerine konuşup fikirlerimizi söyledik. Pozitif ve negatif sorulara karşı cevaplarla pekiştirme yaptık. |
Beste Freunde 1 A1
|
|
5) |
İsimler ve belirli artikellerin yalın halleri ve ismin -i hali (akk) ile cümle kurmayı öğrendik. Fiil ve ismin i halinin hangi durumlarda hangi fiillerde kullanıldığını öğrendik. Bir şeyi gramer olarak kibarca söylemeyi öğrendik. Dileklerimizi gramer hatası olmadan cümle içerisinde kullanmayı öğrendik ve televizyon serilerindeki aktör ve aktristlerin isimleri ve bunları seslendirenlerin yaşadıkları ile ilgili bir konu işledik. |
Beste Freunde 1 A1
|
|
6) |
Nelere ihtiyacı olduğunu söylemeyi öğrendik. Örneğin kurşun kalem, yara bandı v.b. herhangi bir restoran ve kafeye gittiğinde nasıl sipariş vermesi gerektiğini ve nasıl konuşması gerektiğini öğrendiler. Kitap haricinde Bertolt Brecht oyunlarından bir tanesi olan Galileo Galilei hayatını inceledik ve sınıfta tartıştık. O dönemin engizisyonunun tabuları ile bilimin nasıl geriletmeye çalıştığını tartıştık. Galileo'nun nasıl sürgüne gittiğini tartıştık. |
Beste Freunde 1 A1
|
|
7) |
Johann Wolfgang von Goethe'nin edebiyatçı, siyasetçi ve çok iyi doğa bilimci olduğunu öğrendik ve Alman edebiyatına katmış olduğu şiirlerden Ein Gleiches'i inceledik. Dünya edebiyatındaki yerini tartıştık. Faust kitabını tartıştık. Hukuk, felsefe ve tıp ile ilgilenen bütün öğrencilerin okumasını önerdik. Dünya edebiyatı üzerindeki önemini konuştuk. |
|
|
8) |
Saatin kaç olduğunu sormayı ve saatin kaç olduğunu söylemeyi öğrendik. Günün zamanları ve saatlerini nasıl doldurduğumuzu, gün içinde yapmak zorunda olduklarımızı öğrendik. Yardımcı fiil olan zorunluluk ve yapabilirliği cümle içerisinde kullandık. Boş zaman aktiviteleri üzerine konuştuk. Hangi saatte neler yaptığımızı konuştuk. |
Beste Freunde 1 A1
|
|
9) |
Ara sınav |
|
|
10) |
Bir çok fiilin çekimlerini ve kullanım şekillerini öğrendik. Günlük konuşmada mastar fiilini öğrendik. Akkusatif ismin i halinin yoğun bir kullanıma sahip olduğunu, eylemden etkileniyorsa o zaman belirtme hali olan ismin i halinin alan fiillerin cümle içinde kullandık. |
|
|
11) |
Kısa Sınav yapıldı. Almanca bir metin Türkçe'ye çevrildi. Uzay Yolu konulu metnin çevrisinde bilmediğimiz kelimelerle düzgün cümle kurmayı öğrendik. |
|
|
12) |
Almanca kuralsız fiillerin çekimini öğrendik. Kitaptan tekrarlar yapıldı. Ve alıştırma ve pratikler yaptık. |
|
|
13) |
Saatlerin tekrarını yaptık. Fiillerin çeşitlerini yaptık. Alternatifleri öğrendik. Ülkelerin ve dillerin Almanca yazılımlarını, o ülkelerin uyruklarını ve o ülkelerin kültürlerini öğrendik. Bayrakları, başkentlerini ve konuştukları dilleri Almanca isimlerini öğrendik. |
BESTE FREUNDE A1 - HEUBER
DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE.
DEUTCH FÜR JUGENDLİCHE
AUDİO-CD ZUM KURSBUCH
|
|
14) |
Almanca olarak kendimizi cümlelerle tanıtabilmek. 13 haftanın tekrarı yapıldı. |
BESTE FREUNDE A1 - HEUBER
DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE.
DEUTCH FÜR JUGENDLİCHE
AUDİO-CD ZUM KURSBUCH
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
iletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilir. |
|
|
1.1 Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur, araştırma sürecinin uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
|
|
1.2 İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterir. |
|
|
1.3 İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü kendi başına tamamlar, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri iletişim sorun ve gereksinimleri yaratıcı yöntemler bularak çözümlemekte kullanabilir |
|
|
1.4 İletişim Tasarımı’nın alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, analiz ve değerlendirmeler yapar. |
|
|
1.5 İletişim Tasarımı ile ilintili diğer Sosyal Bilimlerin temel kavramlarını açıklar ve İletişim Tasarımı ve Yönetimi’nin kuramları ile ilişkilendirir. |
|
|
|
|
2) |
Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilir, geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
|
2.1 Ekip çalışması içinde lider veya ekip üyesi olarak değişik görevler alır görevlerini yerine getirir. |
|
|
2.2 İletişim Tasarımı temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak, bireylerin veya grupların mesleki gelişiminin yönetiminde sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
|
|
2.3 İletişim tasarımı, yönetimi ve teknolojileri temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak öngörülemeyen çalışma veya öğrenim bağlamlarında karar vermek için sorumluluk alır. |
|
|
2.4 İletişim Tasarımı alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
|
2.5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
|
|
2.6 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
|
2.7 İletişim Tasarımı alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
2.8 İletişim Tasarımı alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|
|
2.9 Yaşamboyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. |
|
|
2.10 Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
|
2.11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
|
|
|
3) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|