Dersin Amacı: |
Günümüzde Dördüncü Endüstriyel Devrim olarak da nitelendirilen dönüşüm, çok sayıda fiziksel ve dijital teknolojinin bir araya gelmesi ile gerçekleşmektedir. Tetikleyici teknolojik araçlar ne olursa olsun endüstriyel dönüşümlerin temel amacı kaynak etkinliği ve verimliliği arttırmak, şirketlerin rekabet gücünü daha üst seviyeye taşımaktır. Yaşadığımız bu dönüşümün diğerlerinden farkı, sadece temel iş süreçlerinde değişimi sağlamakla kalmayıp, akıllı ve bağlantılı ürün kavramlarını ortaya çıkarıp gelir yaratıcı, hizmet temelli yeni iş modellerini iş dünyasına sunmasıdır. Bu dersin amacı Endüstri 4.0 tasarım ilkelerini ve kavramsal çerçevesini öğretmek, Endüstri 4.0’ın temel yapı taşlarını oluşturan otonom robotlar, yapay zekâ, büyük veri, artırılmış gerçeklik, katmanlı üretim, nesnelerin interneti, bulut bilişim, siber güvenlik teknolojilerini anlatmaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Endüstrinin Gelişimi; Endüstri 4.0 ve Bileşenleri; Akıllı Fabrikalar; Sanayide Dijital Dönüşüm; Karanlık Fabrikalar ve Karanlık Üretim; Büyük Veri ve Analitikler; Otonom Robotlar; Artırılmış Gerçeklik; Siber Fiziksel Sistemler ve Simülasyon; Siber Güvenlik; Endüstri 4.0 ve Sistem Entegrasyonu; Nesnelerin İnterneti (IoT) ve Endüstriyel Internet (IIoT); Katmanlı Üretim ve 3B Yazıcılar; Endüstri 4.0 ile Gelecek Yeni Meslekler ve Otomasyona Yenik Düşecek Meslekler; Yapay Zekâ. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Endüstrinin Gelişimi |
|
|
2) |
Endüstri 4.0 ve Bileşenleri |
|
|
3) |
Akıllı Fabrikalar |
|
|
4) |
Sanayide Dijital Dönüşüm |
|
|
5) |
Karanlık Fabrikalar ile Karanlık Üretim |
|
|
6) |
Büyük Veri ve Analitikler |
|
|
7) |
Otonom Robotlar |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Artırılmış Gerçeklik |
|
|
10) |
Siber Fiziksel Sistemler ve Simülasyon, Siber Güvenlik |
|
|
11) |
Endüstri 4.0 ve Sistem Entegrasyonu |
|
|
12) |
Nesnelerin İnterneti (IoT), Endüstriyel Internet (IIoT) |
|
|
13) |
Katmanlı Üretim ve 3B Yazıcılar |
|
|
14) |
Endüstri 4.0 ile Birlikte Gelecek Yeni Meslekler, Otomasyona Yenik Düşecek Meslekler |
|
|
15) |
Yapay Zekâ |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
|
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
|
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
|
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
3 |
9 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
27 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
83 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |