Dersin Amacı: |
Günümüzde Dördüncü Endüstriyel Devrim olarak da nitelendirilen dönüşüm, çok sayıda fiziksel ve dijital teknolojinin bir araya gelmesi ile gerçekleşmektedir. Tetikleyici teknolojik araçlar ne olursa olsun endüstriyel dönüşümlerin temel amacı kaynak etkinliği ve verimliliği arttırmak, şirketlerin rekabet gücünü daha üst seviyeye taşımaktır. Yaşadığımız bu dönüşümün diğerlerinden farkı, sadece temel iş süreçlerinde değişimi sağlamakla kalmayıp, akıllı ve bağlantılı ürün kavramlarını ortaya çıkarıp gelir yaratıcı, hizmet temelli yeni iş modellerini iş dünyasına sunmasıdır. Bu dersin amacı Endüstri 4.0 tasarım ilkelerini ve kavramsal çerçevesini öğretmek, Endüstri 4.0’ın temel yapı taşlarını oluşturan otonom robotlar, yapay zekâ, büyük veri, artırılmış gerçeklik, katmanlı üretim, nesnelerin interneti, bulut bilişim, siber güvenlik teknolojilerini anlatmaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Endüstrinin Gelişimi; Endüstri 4.0 ve Bileşenleri; Akıllı Fabrikalar; Sanayide Dijital Dönüşüm; Karanlık Fabrikalar ve Karanlık Üretim; Büyük Veri ve Analitikler; Otonom Robotlar; Artırılmış Gerçeklik; Siber Fiziksel Sistemler ve Simülasyon; Siber Güvenlik; Endüstri 4.0 ve Sistem Entegrasyonu; Nesnelerin İnterneti (IoT) ve Endüstriyel Internet (IIoT); Katmanlı Üretim ve 3B Yazıcılar; Endüstri 4.0 ile Gelecek Yeni Meslekler ve Otomasyona Yenik Düşecek Meslekler; Yapay Zekâ. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Endüstrinin Gelişimi |
|
|
2) |
Endüstri 4.0 ve Bileşenleri |
|
|
3) |
Akıllı Fabrikalar |
|
|
4) |
Sanayide Dijital Dönüşüm |
|
|
5) |
Karanlık Fabrikalar ile Karanlık Üretim |
|
|
6) |
Büyük Veri ve Analitikler |
|
|
7) |
Otonom Robotlar |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Artırılmış Gerçeklik |
|
|
10) |
Siber Fiziksel Sistemler ve Simülasyon, Siber Güvenlik |
|
|
11) |
Endüstri 4.0 ve Sistem Entegrasyonu |
|
|
12) |
Nesnelerin İnterneti (IoT), Endüstriyel Internet (IIoT) |
|
|
13) |
Katmanlı Üretim ve 3B Yazıcılar |
|
|
14) |
Endüstri 4.0 ile Birlikte Gelecek Yeni Meslekler, Otomasyona Yenik Düşecek Meslekler |
|
|
15) |
Yapay Zekâ |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
|
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
|
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
|
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
|
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
|
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
|
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
|
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
|
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
3 |
9 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
27 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
83 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |