Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Beste Freunde Deutsch Für Jugendliche - Arbeitsbuch kitabıyla ilk dönemin devamını işlemeye başladık. |
Beste Freunde Deutsch Für Jugendliche - Arbeitsbuch
|
|
2) |
Alıştırma yaptık. Gramer olarak kendi fikirlerimizi ve düşüncelerimizi söylemeyi, yazı olarak yazmayı öğrenerek bununla ilgili alıştırmaları kitaptan faydalanarak dersimizi işledik. |
|
|
3) |
Akkusativ ismin i halini ve düzensiz fiil çekimlerini öğrendik. Avrupa sanat tarihi Barok döneminin toplum üzerinde etkisi, o dönemin müzik aletleri, o döneme ait müzisyenler Bach ve Vivaldi işlendi. |
|
|
4) |
Alman tarihinde, siyasetinde, biliminde, edebiyatında, ve sanatında vb. önemli insanları ve hayatlarını inceledik . |
|
|
5) |
Koşmak, araba kullanmak, dans etmek, okumak ve toplamak fiillerinin akkusetiv aldığını, hobiler üzerine konuştuk. Birisiyle nasıl program yapabileceğimizi öğrendik. |
|
|
6) |
Almanca olarak CV nasıl hazırlanacağını ve sosyal platformları Cv için doğru kullanmayı öğrendik. Cv çeşitlerini inceledik. Özellikle Cv hazırlarken dikkat etmemiz gereken konuları örneklerle inceledik. |
|
|
7) |
Almanca olarak ilk yardım öğrendik. Basit spor yaralanmalarında kullanılan PECH kurallarını ve hastalıkları öğrendik. "Başım ağrıyor, sırtım ağrıyor, yaralandım kaza geçirdim" gibi cümleleri söylemeyi öğrendik. Dativ alan şahıs çekimlerini öğrendik. Hastalıklara karşı iyi dileklerde bulunmayı (çok yaşa, uzun yaşa, geçmiş olsun) ve olayın nasıl gerçekleştiğini anlatmayı öğrendik. (Kaza oldu gibi...) İnsan anatomisi ve uzuvları öğrendik. Bunları cümle içerisinde kullandık. İlk yardım öğrendik. İlk yardımda doğru uygulamaların ve kullanılacak olan ilk yardım materyallerin Almanca isimlerini öğrendik. |
|
|
8) |
Midterm yapıldı |
|
|
9) |
Hayallerle ilgili cümleler kurmayı öğrendik. |
|
|
10) |
Metin inceleme çevirmesi yapıldı |
|
|
11) |
Pratetium "haben ve sein" çekimlerini past-tanse (geçmiş zaman) cümleleri kullanmayı öğrendik. Fiileri, geçmiş zamana dair çekimlemeyi, dün neler yapmış olduğumuzu, geçmişte neler yapmış olduğumuzu söylemeyi öğrendik. |
|
|
12) |
Kısa sınav (quiz) yapıldı. Geçtiğimiz hafta işlediğimiz konuların tekrarını işledik. |
|
|
13) |
Kıyafetlerin isimleri, doğum günlerini kutlamayı ve özel günleri kutlamayı, nelerden hoşlanmadığımızı, hediye almayı ve hediye seçimini, hediye aldığımızda nasıl teşekkür edebileceğimizi; Almanca olarak sofra kurallarını ve Alman görgü kurallarını öğreniyoruz. Hayvan isimlerini tekrarlanıyoruz. Almanya'nın kendi festivalleri üzerine konuşma yaptık. |
|
|
14) |
Sokak Sanatçıları üzerine makale okuması yapıldı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
|
1.1 Mimari tasarıma ilişkin gereksinimlerin belirlenmesi, tasarım süreçleri ve yöntemleri, sanatsal ve kültürel boyut, sürdürülebilirlik ve doğal çevre, yapım teknolojileri ve yapım yönetimi, tasarım araç ve teknolojileri bilir. |
|
|
1.2 Mimarlık alanının kuramsal ve kavramsal bilgi birikimine sahiptir; dünya mimarlığını ve yerel mimarlığı tarihsel ve kültürel boyutları bilir; |
|
|
1.3 Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
|
1.4 Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
|
1.5 Yapım ekonomisi ve yapım yönetimi konularını ve bunların yapılı çevre tasarımına etkilerini bilir. |
|
|
1.6 Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir. |
|
|
1.7 Mimarlık alanındaki bilgi teknolojilerine dayalı modelleme, tasarım, planlama, yapım yönetimi araçlarını bilir. |
|
|
|
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
|
2.1 Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde analiz eder ve değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar çerçevesinde mimari proje programını oluşturur. |
|
|
2.2 Mimarlık ve tasarım bilgi birikimini kullanarak sanatsal ve kültürel boyut, doğal ve yapılı çevrenin korunması ilkelerini gözeterek yaratıcı ve yenilikçi mimari tasarım fikri geliştirir ve sürdürülebilir mimari tasarım yapar. |
|
|
2.3 Yapılı çevre uygulamalarında yer seçimi ve yerleşme yapar; mimari tasarım ile teknik tasarım, bina servis sistemleri tasarımı ve çevre tasarımını bütünleştirir; uygulama projesini hazırlar, tasarım ve yapım süreçlerini örgütler ve yönetir; bu amaçla çok disiplinli ekiplerle işbirliği içinde çalışır. |
|
|
2.4 Mimarlık uygulamaları için modern yöntem, araç ve teknolojiler ile bilgi teknolojilerine dayalı modelleme, tasarım, planlama, yapım yönetimi araçlarını seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
3) |
Sürekli gelişen mimarlık alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
|
3.1 İşbirliği ve liderlik yetilerine sahip şekilde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır. |
|
|
3.2 Sorgular, soyut düşünceleri ifade eder, karşıt görüşleri değerlendirir ve ulaşılan sonuçları benzer ölçütlerle irdeler. |
|
|
3.3 Toplumun çevresel, sosyal ve estetik duyarlılıklarını gözetir. |
|
|
3.4 Disiplinler arası çalışmalarda bilgi üretimine yönelik taktik ve tasarlama stratejileri geliştirir. |
|
|
3.5 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. |
|
|
3.6 Amacına uygun okur, yazar, fikirlerini ifade eder. |
|
|
3.7 Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
|
3.8 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
3.9 Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|
|
3.10 Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, politik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
|
3.11 Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını bilir. |
|
|
3.12 Koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
3.13 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|