ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI MimarlıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

MİMARLIK LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Lisans Derecesi


4


240


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Lisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 6. Düzey
  • QF-EHEA: 1. Düzey
  • Yönelim: Akademik
  • Sınıflandırma (ISCED 2013):073 Temel Öğrenme Alanı:58
  • Kategori: Ana Yeterlilik

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (PÖÇ)

Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program öğrenme çıktılarına Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)

(Program Öğrenme Çıktıları, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre aşağıda verilmektedir.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
5) Yapım ekonomisi ve yapım yönetimi konularını ve bunların yapılı çevre tasarımına etkilerini bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar.
3) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
6) Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
7) Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır.
8) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir.
9) Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir.
10) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
11) Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını bilir.
12) Koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır.
(Program Öğrenme Çıktıları aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar.
3) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
5) Yapım ekonomisi ve yapım yönetimi konularını ve bunların yapılı çevre tasarımına etkilerini bilir.
6) Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
7) Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır.
8) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir.
9) Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir.
10) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
11) Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını bilir.
12) Koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır.