Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Beste Freunde Deutsch Für Jugendliche - Arbeitsbuch kitabıyla ilk dönemin devamını işlemeye başladık. |
Beste Freunde Deutsch Für Jugendliche - Arbeitsbuch
|
|
2) |
Alıştırma yaptık. Gramer olarak kendi fikirlerimizi ve düşüncelerimizi söylemeyi, yazı olarak yazmayı öğrenerek bununla ilgili alıştırmaları kitaptan faydalanarak dersimizi işledik. |
|
|
3) |
Akkusativ ismin i halini ve düzensiz fiil çekimlerini öğrendik. Avrupa sanat tarihi Barok döneminin toplum üzerinde etkisi, o dönemin müzik aletleri, o döneme ait müzisyenler Bach ve Vivaldi işlendi. |
|
|
4) |
Alman tarihinde, siyasetinde, biliminde, edebiyatında, ve sanatında vb. önemli insanları ve hayatlarını inceledik . |
|
|
5) |
Koşmak, araba kullanmak, dans etmek, okumak ve toplamak fiillerinin akkusetiv aldığını, hobiler üzerine konuştuk. Birisiyle nasıl program yapabileceğimizi öğrendik. |
|
|
6) |
Almanca olarak CV nasıl hazırlanacağını ve sosyal platformları Cv için doğru kullanmayı öğrendik. Cv çeşitlerini inceledik. Özellikle Cv hazırlarken dikkat etmemiz gereken konuları örneklerle inceledik. |
|
|
7) |
Almanca olarak ilk yardım öğrendik. Basit spor yaralanmalarında kullanılan PECH kurallarını ve hastalıkları öğrendik. "Başım ağrıyor, sırtım ağrıyor, yaralandım kaza geçirdim" gibi cümleleri söylemeyi öğrendik. Dativ alan şahıs çekimlerini öğrendik. Hastalıklara karşı iyi dileklerde bulunmayı (çok yaşa, uzun yaşa, geçmiş olsun) ve olayın nasıl gerçekleştiğini anlatmayı öğrendik. (Kaza oldu gibi...) İnsan anatomisi ve uzuvları öğrendik. Bunları cümle içerisinde kullandık. İlk yardım öğrendik. İlk yardımda doğru uygulamaların ve kullanılacak olan ilk yardım materyallerin Almanca isimlerini öğrendik. |
|
|
8) |
Midterm yapıldı |
|
|
9) |
Hayallerle ilgili cümleler kurmayı öğrendik. |
|
|
10) |
Metin inceleme çevirmesi yapıldı |
|
|
11) |
Pratetium "haben ve sein" çekimlerini past-tanse (geçmiş zaman) cümleleri kullanmayı öğrendik. Fiileri, geçmiş zamana dair çekimlemeyi, dün neler yapmış olduğumuzu, geçmişte neler yapmış olduğumuzu söylemeyi öğrendik. |
|
|
12) |
Kısa sınav (quiz) yapıldı. Geçtiğimiz hafta işlediğimiz konuların tekrarını işledik. |
|
|
13) |
Kıyafetlerin isimleri, doğum günlerini kutlamayı ve özel günleri kutlamayı, nelerden hoşlanmadığımızı, hediye almayı ve hediye seçimini, hediye aldığımızda nasıl teşekkür edebileceğimizi; Almanca olarak sofra kurallarını ve Alman görgü kurallarını öğreniyoruz. Hayvan isimlerini tekrarlanıyoruz. Almanya'nın kendi festivalleri üzerine konuşma yaptık. |
|
|
14) |
Sokak Sanatçıları üzerine makale okuması yapıldı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlar. |
|
|
1.1 Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlar. |
|
|
1.2 Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralar. |
|
|
1.3 Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlar. |
|
|
|
|
2) |
Belirlenen hedefler doğrultusunda güncel teknoloji ve tasarımlarla desteklenen dijital oyunlar yaratır. |
|
|
2.1 Dijital oyun tasarımı sürecini planlama ve durum analizi yaparak organize eder. |
|
|
2.2 Disiplinlerarası bileşenleri kullanarak dijital oyun tasarımı sürecini yönetir. |
|
|
2.3 Çeşitli araçlar kullanarak yazılı ve görsel öykü kurgulayıp dramatize eder. |
|
|
2.4 Dijital oyunların estetik ve algoritmik bileşenlerini birbirine uyarlar. |
|
|
2.5 Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanır. |
|
|
2.6 Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullanır, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplar. |
|
|
2.7 Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırır. |
|
|
|
|
3) |
Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal yapıyı tasarlar. |
|
|
3.1 Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümler. |
|
|
3.2 Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanır. |
|
|
3.3 Oyun tasarımını görsel ve işitsel boyutlarıyla planlar. |
|
|
|
|
4) |
Analog ve dijital oyunların yapılarını, mantıksal çerçevesini ve mekanizmalarını analiz eder. |
|
|
4.1 Oyun tasarımı sürecinde karşılaşılan problemleri saptayarak kanıta ve araştırmaya dayalı somut çözümleri rapor eder. |
|
|
4.2 Oyun disiplininde referans alınan uygarlık tarihi ve mitolojiye dair atıfları güncel oyun teorisine göre sentezler. |
|
|
4.3 Ürünün hedef kitleye doğru yollarla ulaştırılması konusunu planlar. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|