DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60314YETOS-SOS2174 | Dünya Kültürleri ve Küreselleşme | 0 | Güz |
2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi NİLGÜN ÇİFTETEPE |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Farklı ülkeler ve bu ülkelerin kendilerine özgü kültürlerini öğrenirken, küreselleşme olgusu hakkında bilgi edinmek. |
Dersin İçeriği: | Dünya Kültürleri ve Küreselleşme dersi kapsamında, ülkelerin kültürel özellikleri ve küreselleşmenin boyutları ele alınacaktır. |
Yok |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kültür kavramını ve dünya kültürlerini tanır. |
||
2) Küreselleşme kavramını ve küreselleşmenin çeşitli alanlardaki etkilerini tanır. |
||
3) Çeşitli toplulukların kültürel özelliklerini ve küreselleşme ile etkileşimini bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kültürel eğilimler ve kültürel değişimleri küreselleşme bağlamında analiz eder. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Küreselleşme bağlamında dünya kültürleri ve sanat akımları ilişkisini yorumlayabilir. |
||
2) Küreselleşme sürecinin kültürler üzerindeki etkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Dersin amacı ve içeriğinin anlatılması. Kültür ve küreselleşme kavramlarına giriş. | ||
2) | Küreselleşmenin tarihsel kökleri. Coğrafi keşiflerin ve kolonizasyonun küreselleşme üzerindeki etkileri. Sanat akımlarının küresel etkileşimleri. | ||
3) | Kültürün bileşenleri, kültür çeşitliliği ve çokkültürlülük. Dünya Kültürlerinden Örnekler ve Çağdaş Sanatta Çokkültürlülük. | ||
4) | Küresel ekonomik sistemin yapısı. Çok uluslu şirketler ve yerel kültürler üzerindeki etkileri. Sanat ve Küresel Ekonomi. | ||
5) | Kimlik ve Küreselleşme I. Küresel kimlik ve yerel kimlik. Kültürel kimliğin değişimi. Kimlik inşası ve sanatsal ifade kavramları. | ||
6) | Kimlik ve Küreselleşme II. Küresel kimlik ve yerel kimlik. Kültürel kimliğin değişimi. Kimlik inşası ve sanatsal ifade kavramları. | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Sömürgecilik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi. | ||
9) | Kolonyalizm Bağlamında Resim ve Fotoğrafın Kullanımı. | ||
10) | Postkolonyalizm: Başlıca Kavramlar ve Yazın. İlgili sanatçılar ve eserleri. | ||
11) | Küresel sorunlar ve kültür. İklim değişikliği, savaş ve kültürel etkileşim. Savaşın sanatta yansımaları. Kültürel sürdürülebilirlik. | ||
12) | Kültürel temsiller ve küresel perspektifler. Sinema, edebiyat ve sanat yoluyla kültürlerin temsil edilmesi. Kültürel stereotipler ve önyargılar. | ||
13) | Küreselleşme Bağlamında Sanat ve Aktivizm. Küresel insan hakları ve özgürlük temaları. Sanat ve sosyal eleştiri. | ||
14) | Gelecekte Küreselleşme ve Kültür: Küreselleşmede Teknolojinin Rolü. Sosyal Medya ve Kültürel Etkileşim, Dijital Sanatın Yükselişi. Yeni Medya ve Sanatın Geleceği. | ||
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ana Kaynaklar: BAUMAN, Zygmunt (2023). Küreselleşme (11. bs). (A. E. Pilgir, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. STEGER, Manfred B. (2020). Küreselleşme (3. bs). (A.Ersoy, Çev.). Ankara: Dost Kitabevi. TOMLINSON, John (2024). Küreselleşme ve Kültür (3. bs). (A.Eker, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Yardımcı Kaynaklar: BAUDRILLARD, Jean (2022). Simülarklar ve Simülasyon (15. bs). (O. Adanır, Çev.). Ankara: Doğu Batı Yayınları. BERGER, John (2017). Görme Biçimleri (24. bs.). (Y. Salman, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. BHABHA, H. K. (2016). Kültürel Konumlanış. (T. Uluç, Çev.). İstanbul: İnsan Yayınları. BHAMBRA, G. K. (2015). Moderniteyi Yeniden Düşünmek, Post-Kolonyalizm ve Sosyolojik Tahayyül. (Ö. İlyas, Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. DEBORD, Guy (2020). Gösteri Toplumu (11. bs). (A. Ekmekçi ve O. Taşkent, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. LURAGHI, R. (2024). Sömürgecilik Tarihi (6. bs). (A. Emeç, Çev.). İstanbul: E Yayınları. RITZER, George (2022). Toplumun McDonaldlaştırılması (9. bs). (A. E. Pilgir, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. SAID, E. W. (2022). Şarkiyatçılık (12. bs). (B. Yıldırım, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. | |
2) | Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. | |
3) | Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. | |
4) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme | |
5) | Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. | |
6) | Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. | |
7) | Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. | |
8) | Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. | |
9) | Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. | |
10) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. | |
11) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. | |
12) | Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Gösterim | |
Okuma | |
Ödev | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 64 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 68 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |