| Dersin Amacı: |
Bu ders T.C tarihine ilişkin genel kavramların ve önemli dönüm noktalarının tanımlanmasını ve bu tarihsel gelişime bir çerçeve oluşturmayı ve farklı perspektiflerin tanıtılmasını hedeflemektedir. |
| Dersin İçeriği: |
Tanzimat’la başlayan modernleşme süreci, 1876 Anayasası, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri, İttihat ve Terakki Fırkası dönemi, Kurtuluş Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci, tek parti dönemi gelişmeleri, II. Dünya Savaşı ve Türkiye, çok partili hayata geçiş süreci, Demokrat Parti dönemi (1950-1960) siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri ve 27 Mayıs sonrası partileşme süreci, Adalet Partisi, 1961-1980 yılları1980 askeri darbesi ve geçiş süreci (1980-1983), ANAP ve Turgut Özal dönemi ele alınmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
|
|
| Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Cumhuriyet tarihini başta siyasal olmak üzere ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmeler ışığında dönemlere ayırır.
|
2) Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde Uluslaşma politikalarını ve farklı siyasi ideolojilerin oluşması sürecini ele alır.
|
3) Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş dönemini ve bu dönemin temel dinamiklerini, felsefesini anlatır. Çok partili hayat ile beraber siyasete getirilen yeni yorumları ele alır. Yeni bir kültürel, sosyal, siyasal hayatın doğuşunu anlatır.
|
4) Türkiye toplumunun geçirdiği sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri inceler.
|
5) Yirminci yüzyılın ikinci yarısında Türkiye’ye dair yeni arayışları yorumlar. Modernleşmenin ve sonrasında küreselleşmenin ülkenin gelişimindeki rolünü analiz eder.
|
| Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
| Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
| Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
| 1) |
Cumhuriyet Tarihi giriş soru ve sorunları |
|
|
| 2) |
1908 Jön Türk devrimi
İttihat ve Terakki dönemi
|
|
|
| 3) |
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu ve devrimler |
|
|
| 4) |
Türkiye’nin Siyasi Yapısı ---1923-1945 Tek Partili Dönem ---1946-1950 Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş |
|
|
| 5) |
1950’li yılların iki partili siyasi hayatı |
|
|
| 6) |
Soğuk Savaş, Demokrat Parti’nin ABD ile yakınlaşması, Kore Savaşı, NATO üyeliği, Küçük Amerika olma çabaları |
|
|
| 7) |
1960’lar. Çok partili siyasi hayat. Türkiye ekonomisi, kentleşme ve sosyal değişimler |
|
|
| 8) |
Vize |
|
|
| 9) |
1970’ler Artan siyasi çekişmeler, toplumsal hareketler |
|
|
| 10) |
1960-1980 arası kültür, sanat, sosyal hayat |
|
|
| 11) |
1960-1980 arası kültür, sanat, sosyal hayat |
|
|
| 12) |
1980’ler ve darbe sonrası değişen kültürel, sosyal atmosfer |
|
|
| 13) |
1980 ve 1990’ların siyasi gelişmeleri |
|
|
| 14) |
1980 ve 1990'lar ekonomik gelişmeler |
|
|
| 15) |
Genel Değerlendirme |
|
|
| |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
| 1) |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin temel kavram, kuram ve süreçlerini açıklayabilir; tedarik zincirinde yer alan tarafların görev ve sorumluluklarını tanımlayabilir. |
|
| 2) |
Depo yönetimi, sipariş işlemleri, taşıma, paketleme ve etiketleme gibi lojistik operasyonlarını planlayabilir, yürütebilir ve değerlendirebilir. |
|
| 3) |
Dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatına ilişkin temel bilgileri açıklayabilir ve dış ticaret süreçlerinde (INCOTERMS, teslim ve ödeme şekilleri vb.) uygulayabilir. |
|
| 4) |
Lojistik işletmelerinin iç ve dış çevresini ekonomik göstergeler açısından analiz edebilir ve sektörel gelişmeleri yorumlayabilir. |
|
| 5) |
Lojistik alanında karşılaşılan karmaşık sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve farklı bakış açılarını sentezleyerek yenilikçi çözümler geliştirebilir. |
|
| 6) |
Tasarım, planlama ve karar verme süreçlerinde kuramsal bilgileri ve bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilir. |
|
| 7) |
İşyerinde mesleki eğitim dersi aracılığıyla kazanılan deneyimleri kullanarak teorik bilgileri pratikle bütünleştirebilir ve mesleki yeterlilik sergileyebilir. |
|
| 8) |
Etik değerlere, sosyal sorumluluk ilkelerine ve iş hukuku kurallarına uygun biçimde davranabilir ve mesleki etik bilincini gösterebilir. |
|
| 9) |
Sürdürülebilirlik, yeşil lojistik ve çevresel duyarlılık ilkelerini dikkate alarak kararlar alabilir ve süreçleri yönetebilir. |
|
| 10) |
Takım çalışması ortamında etkin biçimde yer alabilir, liderlik özellikleri gösterebilir ve yazılı-sözlü iletişim becerilerini kullanarak farklı paydaşlarla etkili iletişim kurabilir. |
|
| 11) |
Lojistik alanındaki yeni gelişmeleri ve teknolojik yenilikleri izleyebilir, yaşam boyu öğrenme anlayışıyla kendini sürekli geliştirebilir. |
|
| ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
| Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Proje |
0 |
0 |
0 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
84 |
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Kısa Sınav |
3 |
1 |
3 |
| Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
89 |
| DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |