Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Girişimcilik kavramı ve sürecini bilir
|
2) Girişimcilikte yaratıcılık ve yenilikçilik süreçlerine hakim olur
|
3) Mevcut bir işletmeyi alma ya da Franchising sistemi konularını bilir
|
4) İş modeli ve stratejilerini oluşturur
|
5) İş planlarının tüm bölümlerini bilir, bir plan hazırlayacak birikime sahip olur
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
2) |
Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
3) |
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri, internet araştırması
|
|
4) |
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
5) |
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
6) |
Girişimcilikte Tasarım |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
7) |
Girişimcilik İklimi |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Franchising ve İşletme Satın Alma |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
10) |
İşletme Kurma |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
11) |
Girişimin Sonlanması: Tasfiye, İflas ve Birleşme |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri, internet araştırması
|
|
12) |
Ödev Sunumu |
|
|
13) |
Ödev Sunumu |
|
|
14) |
Ödev Sunumu |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Girişimcilik ve İş Kurma T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını (2015) Prof.Dr. Yılmaz Ürper, Yrd. Doç. Dr. B. Tuğberk Tosunoğlu, Doç. Dr. C. Hakan Kağnıcıoğlu, Doç. Dr. Mehmet Başar, Yrd. Doç. Dr. A. Emre Demirci, Prof. Dr. Necdet Sağlam.
- Girişimcilik, Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular, 2017, Cinius Yayınları.
- Girişimcilik Okulu, E. Aysan Doğaner, 2014, Kuraldışı Yayıncılık.
|
Diğer Kaynaklar: |
Internet ve basından güncel konular
Internet and press
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
|
|
|
1.2 Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. |
|
|
1.3 Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. |
|
|
1.4 Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. |
|
|
1.5 Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. |
|
|
1.6 Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
|
|
|
|
2) |
Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder. |
|
|
2.1 Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
|
2.2 Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
|
2.3 Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
|
|
|
3) |
Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler. |
|
|
3.1 Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. |
|
|
3.2 Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. |
|
|
3.3 Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. |
|
|
3.4 Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
62 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
66 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |