DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60211GETOS-SNT2090 | Temel Fotoğraf Kültürü | 3 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Genel Eğitim Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi NİLGÜN ÇİFTETEPE |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Yetkinlik Geliştirme (Genel Eğitim) |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin fotoğraf tarihi, çekim teknikleri, ışık ve kompozisyon konularında gelişimlerini sağlamak. Fotoğraf sanatının önemli eserlerinin ışığında derse katılan tüm öğrencilerin etkili, anlam içeren ve anlatan fotoğraflar üretmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | - Fotoğraf için Temel Teknik Bilgiler - Fotoğrafı oluşturan katmanlar - İçerik - Biçim - Komposizyon - Kadraj - Çekim teknikleri - Fotoğraf Türleri: Sokak Fotoğrafçılığı, Stüdyo Fotoğrafçılığı, Kavramsal Fotoğraf vb.. - Fotoğraf makineleri - Cep telefonuyla etkili fotoğraflar çekmek - Fotoğrafın yaratıcı tarihi - Önemli fotoğraf sanatçıları - Fotoğraf çekim ödevleri |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fotoğrafın sanatsal alt yapısı, kompozisyon ve ışık konusunda gelişim sağlamak. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fotoğraf ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
||
3) Fotoğraf ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini ve fikirlerini fotoğrafa aktarabilme. |
||
4) Fotoğraf ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Fotoğrafa Giriş ve Kullanılacak Malzemeler ile İlgili Bilgilendirme | ||
2) | Fotoğrafın Tanımı, Tarihsel Süreç İçerisinde Teknolojik Gelişimi. | ||
3) | Fotoğraf Makinesi Gövdeleri ve Çeşitleri. Filtreler ve Yardımcı Malzemeler. Dijital Fotoğrafın Temel Kavramları. | ||
4) | Diyafram ve Perde Mekanizması ile ISO: Çalışma İlkeleri ve Fonksiyonları | ||
5) | Objektif Çeşitleri ve Fonksiyonları. Çekim Teknikleri. | ||
6) | Ara Sınav | ||
7) | Aydınlatma: Fotoğrafta Işık ve Renk Bilgisi. | ||
8) | Fotoğrafta Görsel Ögeler, Kompozisyon ve Kompozisyonun Alt Öğeleri - 1 | ||
9) | Fotoğrafta Görsel Ögeler, Kompozisyon ve Kompozisyonun Alt Öğeleri - 2 | ||
10) | Fotoğrafta Görsel Ögeler, Kompozisyon ve Kompozisyonun Alt Öğeleri - 3 | ||
11) | Fotoğrafta Görsel Ögeler, Kompozisyon ve Kompozisyonun Alt Öğeleri - 4 | ||
12) | Tasarım İlkelerinin Anlatıma Etkisi. Fotoğraf Sanat İlişkisi. | ||
13) | 20. YY Önemli Sanat Akımları ve Fotoğraf Sanatçıları | ||
14) | Fotoğraf Türleri |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | AYDEMİR, Caner, Fotoğraf Neyi Anlatır, Hayalperest Kitap. BARRETT, Terry, Fotoğrafı Eleştirmek, Hayalperest Kitap. BARTHES, Roland. Camera Lucida, Altıkırkbeş Yayınları. BATE, David, Fotoğraf: Anahtar Kavramlar, Espas Yayınları. BERGER, John, Görme Biçimleri, Metis Yayınları. CLARKE, Graham, Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf, Hayalperest Yayınları. ERDEN, E. Osman, Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi. FARTHING, Stephan, Sanatın Tüm Öyküsü, Hayalperest Kitap. FREEMAN, Michael, Fotoğrafçını Gözü, Remzi Kitabevi. FREEMAN, Michael, Dijital Fotoğrafa Dair 101 Temel İpucu, Say Yayınları GOMBRICH, E. H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi. HACKING, Juliet. Fotoğrafın Tüm Öyküsü, Hayalperest Kitap. KALFAGİL, Sabit, Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, İlke Kitap. KANBUROĞLU, Özer, Dijital Fotoğrafta Pozlandırma, Say Yayınları. SONTAG, Susan, Fotoğraf Üzerine, Altıkırkbeş Yayınları. WÖFLIN, Heinrich, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. | |
2) | Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. | |
3) | Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. | |
4) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme | |
5) | Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. | |
6) | Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. | |
7) | Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. | |
8) | Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. | |
9) | Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. | |
10) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. | |
11) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. | |
12) | Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 62 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 68 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |