Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel bilgileri bilir.
|
2) Tehlike, acil durum ve afet tanımlarını bilir.
|
3) Çevre ve sıfır atık ile ilgili tanımları bilir.
|
4) Çalışma hayatına ilişkin hak, sorumluk ve yükümlülüklerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İş kazaları ve meslek hastalıklarına neden olan tehlikelerden korunma yollarını ve önlem ve tedbirler konusunda öneri sunabilir.
|
2) Afet ve acil durumlara neden olan tehlikelerden korunmak için hazırlıklar yapar ve tedbirleri alır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel afet bilinci eğitimi |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
2) |
Yanma ve Yangın Bilgisi, Yangın Söndürme |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
3) |
İş yerinde Acil Durum Planlaması ve Tahliye |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
4) |
Çevre- Çevre Koruma ve Sıfır Atık |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
5) |
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
6) |
Uluslararası ve Ulusal Mevzuat ve Sözleşmelerde İş Sağlığı ve Güvenliği |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, 6331 Kanun Numaralı |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İş Kanunu, 4857 Kanun Numaralı |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
10) |
Fiziksel Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
11) |
Kimyasal Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
12) |
Biyolojik Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
13) |
Psiko-Sosyal Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
14) |
İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
15) |
Korunma Politikaları (Kişisel Koruyucu Donanımlar- Sağlık ve Güvenlik İşaretleri) |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Görsel unsurları, anlaşılabilir, özgün ve işlevine uygun bir biçimde tasarlar. |
|
|
1.1 Görsel dilin tasarım yönünü güçlü bir iletişim aracı olarak görerek tanımlar. |
|
|
1.2 İletişim tasarımının tüm alanlarında güncel bilgiyi uygulamaya aktarır. |
|
|
1.3 Çağdaş sanat uygulamalarını eleştirel olarak inceler. |
|
|
|
|
2) |
Eleştirel olarak analiz edilen teorik bilgileri uygulama ile birleştirerek bilgi ve beceriyi,
tasarım projesi çalışmasının işlenmesini ve sunumunu destekler. |
|
|
2.1 Bilgi ve fikirleri ileten görsel mesajları teori ve uygulama ile deneyimleyerek
birleştirir. |
|
|
2.2 Tasarım uygulamasının sosyal, teknolojik ve ekolojik bağlamıyla ilgilenerek tasarımın gelişen doğasına hazırlar. |
|
|
2.3 Tasarım uygulamalarını ve sürecini ifade etme yetenekleri, gerçek dünyadaki problem çözme üzerindeki vurgusu sayesinde sektöre hazırlar. |
|
|
2.4 Tasarım stüdyolarında ve bilgisayar laboratuvarlarında kelime / metin işleme ve üretim için teknolojilerin kullanımı gösterilir ve pratik deneyim kazanılır. |
|
3) |
Biçimsel ve kavramsal olarak yenilikçi yollarla bağlamlarına yanıt veren tasarımlar
hazırlar. |
|
|
3.1 Keşifsel ve yinelemeli bir tasarım süreciyle ilgili olarak fikir geliştirir. |
|
|
3.2 Tasarım yaparken işlevsellik ve özgünlük ilkesini bilir ve dikkat eder. |
|
|
3.3 Görsel dili güçlü bir iletişim aracı olarak görmeyi, anlamayı ve değiştirmeyi uygulama ile bütünleştirerek çözer. |
|
|
3.4 Eleştirel düşünerek tasarıma kendi yorumlarını aktaran görsel bir dil oluşturarak
başkalarının çalışmayı nasıl anlayacağı konusunda analiz yapar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
35 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
85 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |