Dersin Amacı: |
Kişisel bakım ile nezaket ve protokol kuralları konularında farkındalık yaratmak ve davranış kalıpları geliştirmek. Güzel konuşma ve hitap şekillerini öğrenerek, Türkçe'yi doğru kullanmak. Beden dili, olumlu bir imaj sahibi olma, etkili iletişim, diksiyon konularında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği: |
Kişisel bakımın önemi,protokol kuralları,nezakaet ve görgü kuralları,davetler. Temel ses egzersizleri, diksiyon kuralları ve uygulamaları. Beden dili, kişisel imaj, etkili iletişim, konuşma ve sunum, yaşamı planlama. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kişisel bakım konusunda bilgi sahibi olur.
|
2) Sosyal ortam ve iş hayatında protokol kurallarını uygulayabilir.
|
3) İnsanlarla ilşkilerde nezaket ve protokol kurallarını uygulayabilir.
|
4) Türkçenin ses özelliklerini, seslerin boğumlanma noktalarını bilerek bu sesleri doğru telaffuz etmek.
|
5) Tonlama ve vurguları doğru ve yerinde yapmak, Doğru ses ve nefes sayesinde doğru sesler çıkarmak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kişisel bakım tanımı, önemi. |
Yok
|
|
2) |
Protokol Kavramları, Nezaket ve görgü kuralları kavramları, |
Yok
|
|
3) |
Resmi törenlerde protokol kuralları.Tanışma ve tanıştırılma kuralları.Selamlaşma kuralları,Telefonda görgü kuralları |
Yok
|
|
4) |
Yazışma nasıl yapılır? Davetlerin sosyal hayattaki yeri. Hediye ve çiçek alma veya gönderme |
Yok
|
|
5) |
Sofra kuralları, Tiyatro ,konser ve sinema salonunda uyulması gereken kurallar |
Yok
|
|
6) |
Toplantılarda dikkat edilecek kurallar |
Yok
|
|
7) |
Zaman ve mekana uygun giyim, Meslek ve iş görgü kuralları |
Yok
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Etkili ve güzel konuşmaya neden ve niçin ihtiyacımız var? Konuşmanın bu özelliklere sahip olabilmesi için neleri hangi ölçüde bilmemiz gerekiyor? Doğru ve yanlış örnekler, uygulama ( Öğrencilerin söyleyiş özelliklerinin tespiti ).
Doğru söyleyiş ( Sesletim/Diksiyon ) için ortak dilin ses bilgisi kurallarını bilmek gerekir. Doğru sesletim için doğru nefes almak gerekir.( Diyafram nefesi, kafes nefesi uygulamaları ) |
Yok
|
|
10) |
Konuşma sırasında sıkça yapılan yanlışlar. Konuşma hızını ayarlayamama, yanlış nefes, ses yutma, konuşma bozuklukları... Örnekler, çözüm önerileri, uygulamalar.
Türkçede okunuşları yazılışından farklı kelimeler ve telaffuzları. Örnekler ve alıştırmalar. |
Yok
|
|
11) |
Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanma yerleri, alıştırma ve uygulamalar. Ünlü-ünsüz uyumları kurallarımızı hatırlama. Ses olayları örnek ve uygulamalar.
Düz ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları.
Yuvarlak ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları |
Yok
|
|
12) |
Ulama ve ulama çeşitleri. Ulamanın olması ve olmaması gereken yerler. Vurgu nedir? Tanımı. Vurgu çeşitleri. Hece vurgusu, Kelime Vurgusu,. Cümle vurgusu. Anlam ayırıcı vurgu. |
Yok
|
|
13) |
Topluluk önünde ve mikrofonda konuşma kuralları. Selamlama, sunuculuk ve takdim. Basın-yayın kuruluşlarında en çok yapılan hatalara örneklerin tespiti, irdeleme ve inceleme. Yanlışı fark edebilirlik davranışı. Örnek şiir, makale, haber okuma alıştırmaları. |
Yok
|
|
14) |
Öğrenci yetkinlik kazanımını gösterir sunumlar ve değerlendirme. |
Yok
|
|
15) |
Final. |
Yok.
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11 |
1 |
11 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
47 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
30 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
77 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |