ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Grafik TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60314GETOS-SOS2140 Kişisel Bakım ve Zarafet Yönetimi 2 Bahar 2 0 2 3
Dersin Türü: Genel Eğitim Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi STAFF
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Genel Eğitim)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Kişisel bakım ile nezaket ve protokol kuralları konularında farkındalık yaratmak ve davranış kalıpları geliştirmek. Güzel konuşma ve hitap şekillerini öğrenerek, Türkçe'yi doğru kullanmak. Beden dili, olumlu bir imaj sahibi olma, etkili iletişim, diksiyon konularında bilgi vermek.
Dersin İçeriği: Kişisel bakımın önemi,protokol kuralları,nezakaet ve görgü kuralları,davetler. Temel ses egzersizleri, diksiyon kuralları ve uygulamaları. Beden dili, kişisel imaj, etkili iletişim, konuşma ve sunum, yaşamı planlama.

Derse Özgü Kurallar

Öğrenciler derse düzenli devam etmelidir.
Dersin çoğu haftası etkileşimli, sunum ya da konuşma içeren, beden hareketleriyle katılımı gerektiren bir içeriğe sahiptir. Öğrenciler derste yapılan uygulama ve etkinliklere katılım göstermelidir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kişisel bakım konusunda bilgi sahibi olur.
  2) Sosyal ortam ve iş hayatında protokol kurallarını uygulayabilir.
  3) İnsanlarla ilşkilerde nezaket ve protokol kurallarını uygulayabilir.
  4) Türkçenin ses özelliklerini, seslerin boğumlanma noktalarını bilerek bu sesleri doğru telaffuz etmek.
  5) Tonlama ve vurguları doğru ve yerinde yapmak, Doğru ses ve nefes sayesinde doğru sesler çıkarmak
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kişisel bakım tanımı, önemi. Yok
2) Protokol Kavramları, Nezaket ve görgü kuralları kavramları, Yok
3) Resmi törenlerde protokol kuralları.Tanışma ve tanıştırılma kuralları.Selamlaşma kuralları,Telefonda görgü kuralları Yok
4) Yazışma nasıl yapılır? Davetlerin sosyal hayattaki yeri. Hediye ve çiçek alma veya gönderme Yok
5) Sofra kuralları, Tiyatro ,konser ve sinema salonunda uyulması gereken kurallar Yok
6) Toplantılarda dikkat edilecek kurallar Yok
7) Zaman ve mekana uygun giyim, Meslek ve iş görgü kuralları Yok
8) Ara sınav
9) Etkili ve güzel konuşmaya neden ve niçin ihtiyacımız var? Konuşmanın bu özelliklere sahip olabilmesi için neleri hangi ölçüde bilmemiz gerekiyor? Doğru ve yanlış örnekler, uygulama ( Öğrencilerin söyleyiş özelliklerinin tespiti ). Doğru söyleyiş ( Sesletim/Diksiyon ) için ortak dilin ses bilgisi kurallarını bilmek gerekir. Doğru sesletim için doğru nefes almak gerekir.( Diyafram nefesi, kafes nefesi uygulamaları ) Yok
10) Konuşma sırasında sıkça yapılan yanlışlar. Konuşma hızını ayarlayamama, yanlış nefes, ses yutma, konuşma bozuklukları... Örnekler, çözüm önerileri, uygulamalar. Türkçede okunuşları yazılışından farklı kelimeler ve telaffuzları. Örnekler ve alıştırmalar. Yok
11) Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanma yerleri, alıştırma ve uygulamalar. Ünlü-ünsüz uyumları kurallarımızı hatırlama. Ses olayları örnek ve uygulamalar. Düz ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları. Yuvarlak ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları Yok
12) Ulama ve ulama çeşitleri. Ulamanın olması ve olmaması gereken yerler. Vurgu nedir? Tanımı. Vurgu çeşitleri. Hece vurgusu, Kelime Vurgusu,. Cümle vurgusu. Anlam ayırıcı vurgu. Yok
13) Topluluk önünde ve mikrofonda konuşma kuralları. Selamlama, sunuculuk ve takdim. Basın-yayın kuruluşlarında en çok yapılan hatalara örneklerin tespiti, irdeleme ve inceleme. Yanlışı fark edebilirlik davranışı. Örnek şiir, makale, haber okuma alıştırmaları. Yok
14) Öğrenci yetkinlik kazanımını gösterir sunumlar ve değerlendirme. Yok
15) Final. Yok.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynak kitaplar:

Suna Okur. Suna Okur ile Zarafet, Görgü ve Protokol. Öteki Adam Yayınları.
Yaşar Yılmaz. Kamusal ve Toplumsal Yaşamda Görgü ve Protokol Kuralları.
Judi James. Beden Dili ve Olumlu İmaj Oluşturma. Alfa Yayıncılık.
Suna Kabadayı. On Adımda Kişisel İmaj. Elma Yayınevi.
Diksiyon Kitabı. https://diksiyonakademi.com/assets/files/diksiyon-kitabi.pdf
Materyal
Diğer Kaynaklar: Course notes, reading newspapers and the news on the internet and reading newspapers' supplements

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir.
2) Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir.
3) Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir.
4) Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir.
5) Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir.
6) Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir.
7) Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir.
8) Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir.
9) Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir.
10) Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir.
11) Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir.
12) Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ödev
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 1 11
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 0 0 0
Ödevler 1 4 4
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 47
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 6 12
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 77
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3