Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Comprehend gender and gender equality through respective thematic and conceptual debates
|
2) Identify theories addressing gender and gender equality
|
3) Become familiar with policies promoting gender equality
|
4) Address problems generated by gender inequality
|
5) Come up with solutions to problems generated by gender inequality
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
INTRODUCTION: MEANS & AIMS |
Introductıon of course texts
|
|
2) |
WHAT IS GENDER? WHAT DO WE MEAN BY GENDER EQUALITY?
|
Wade & Ferree, 1-8
Evans, 1-22
Grusky, Ch. 36, 305-311.
|
|
3) |
THEORISING GENDER-1
|
Kenschaft, Ch. 1 “Introduction; What’s Gender; Seven Perspectives”, 1-19
|
|
4) |
THEORISING GENDER-2- Gender Reform Feminisms
|
Lorber, 21-116
|
|
5) |
THEORISING GENDER-3- Gender Resistant Feminism |
Lorber, 117-192
|
|
6) |
THEORISING GENDER-3- Gender Rebellion Feminisms
Lorber, 193-314. |
Lorber, 193-314.
|
|
7) |
GENDER IDEOLOGIES; GENDER & BODY
|
Wade & Ferree, Ch. 2 & Ch. 3, 9-65
|
|
8) |
MIDTERM WEEK –NO CLASS |
COURSE MATERIALS
|
|
9) |
INEQUALITY & WOMEN
|
Wade & Ferree, Ch. 7, 159-189.
|
|
10) |
HOLY DAYS: BANK HOLIDAY- RAMADAN FEST |
|
|
11) |
INEQUALITY AND MEN
|
Wade &Ferree, Ch.6, 125- 157.
|
|
12) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS – HEALTH& EDUCATION
|
Wade &Ferree, Ch. 8, 196-217
Kenschaft, Ch. 6, 168-198; Ch. 7, 202-236
|
|
13) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS- FAMILY &MARRIAGE; SEXUALITY& &VIOLENCE
|
Wade& Ferree, Ch.11, 288-319
Kenschaft, Ch.3 59-93; Ch. 4, 96-109; Ch. 5,131-166
|
|
14) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS- POLITICS &WORK
|
Politics; Kenschaft, Ch. 8, 237-271; Wade&Ferree, Ch. 13, 357-387
Work: Kenschaft, Ch.2, 22-40; 49-57; Wade &Ferree, Ch. 12, 321-355
|
|
15) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS- GENDER MAINSTREAMING AND GENDER EQUALITY POLICIES
|
Evans, Ch. 5, 120-139
Kenschaft, CH.12, 368-377
|
|
16) |
FINAL WEEK |
COURSE MATERIALS
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Wade, Lisa & Ferree, Myra Marx, Gender: Ideas, Interactions, Institutions, Second Edition. New York : W. W. Norton & Company,2018. (FROM NOW ON WADE & FERREE)
Evans, Mary, The Persistence of Gender Inequality , Cambridge, UK ; Malden, MA : Polity Press, 2016. (FROM NOW ON EVANS)
David Grusky & Szonja Szelényi (eds), The Inequality Reader: Contemporary and Foundational Readings in Race, Class and Gender, Second Edition, Westview Press, 2011. (FROM NOW ON GRUSKY)
Lorber, Judith, Gender Inequality: Feminist Theories and Politics, Fourth Edition, Oxford University Press, 2010. (FROM NOW ON LORBER)
Lori Kenschaft et al. Gender Inequality in Our Changing World: Comparative Approach, Routlege; Taylor & Francis, NY; London, 2016. (FROM NOW ON KENSCHAFT)
|
Diğer Kaynaklar: |
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
|
|
1.1 Psikolojinin diğer sosyal bilim alanları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgisine dayanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz eder. |
|
|
1.2 Veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
|
|
1.3 Psikolojinin farklı alt dallarında akademik, klinik ve diğer uygulama alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi, beceri ve deneyim sahibidir. |
|
|
1.4 Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklar; psikoloji süreçlerini analiz eder. |
|
2) |
Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir. |
|
|
2.1 Bireysel özellikleri ve sorunları sosyal bağlamı dikkate alarak değerlendirir. |
|
|
2.2 Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalışır. |
|
|
2.3 Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar ile ilgili yeni bilgi edinir. |
|
|
2.4 Psikoloji alanındaki eğitimlere katılarak bir psikolog olarak becerilerini geliştirir. |
|
3) |
Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. |
|
|
3.1 Mesleki çalışmalarında ileri düzeyde analiz etme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gösterir. |
|
|
3.2 Akademik ve uygulamalı çalışmalarda önyargılı olmadan, ayrımcılık yapmadan ve mesleki etik ilkeleri temel alarak hareket eder. |
|
|
3.3 Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar yapar, mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
|
|