ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60222GETOS-FEL2250 Felsefe 2 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: Genel Eğitim Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi STAFF
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Felsefenin temel alanlarına ilişkin genel bilgi kazandırılır.
Dersin İçeriği: Felsefe nedir sorusu ile başlanır. Felsefe alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi kazandırılır. Felsefenin temel alanlarından siyaset felsefesi ve etik hakkında belirlenmiş konular tartışılır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Farklı felsefi görüşleri karşılaştırır ve analiz eder.
  2) Felsefi düşünüş biçimini kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Gündelik yaşam içindeki sorunları felsefe açısından yorumlar.
  2) Felsefi problemlere eleştirel, sorgulayıcı bir anlayışla yaklaşır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Felsefe hakkında felsefi görüşler, felsefi etkinliğin temel nitelikleri ve ayırt edici özellikleri, felsefe disiplinleri ve felsefe disiplinlerindeki temel problemler.
1) Felsefe hakkında felsefi görüşler, felsefi etkinliğin temel nitelikleri ve ayırt edici özellikleri, felsefe disiplinleri ve felsefe disiplinlerindeki temel problemler ve felsefi akımlar .
1) 1.Hafta: FELSEFEYE GİRİŞ 1. Felsefi Düşünüşün Ortaya Çıkışı 2-Felsefe Nedir?
1)
1) Felsefi bakış açısı elde etmeye yönelik olarak felsefenin ne olduğu, hangi evrelerden geçtiği, hangi tür sorular sorduğu, ne tür bilgiler verdiği konusunun ele alınması, felsefi bilgi ile öteki tür bilgiler arasındaki farklılıkların kavranması. Eleştirel ve yaratıcı düşünme tutumlarını geliştirecek sorgulamaların yapılması.
2) Modernlik ve Felsefi Düşünce
2) 2. Hafta: BİLGİ FELSEFESİ 1. Bilgi Felsefesinin Konusu 2. Bilgi Felsefesinin Temel Kavramları ve Sorunları a) Bilginin Olanağı Sorunu b) Bilginin Kaynağı Sorunu I. Akılcılık (Rasyonalizm) II. Duyumcu-Deneycilik (Empirizm) III. Eleştiricilik (Kritisizm) IV. Sezgicilik (Entüisyonizm) ve diğerleri
3) 3. Hafta: ONTOLOJİ (VARLIK FELSEFESİ) 1. Ontolojinin Gerekliliği ve Konusu 2. Ontolojinin Temel Kavramları 3. Ontolojinin Temel Sorunları I. İdealizm II. Materyalizm
4) 4.Hafta: AHLAK FELSEFESİ 1. Bir Disiplin Olarak Etik 2. Etik ve Ahlak Ayırımı 3. Etiğin Temel Kavramları 4. Etiğin Temel Sorunları a) İyi ve Kötü Sorunu
5) 5.Hafta: SİYASET FELSEFESİ 1. Siyaset Felsefesinin Konusu 2. Siyaset Felsefesinin Temel Kavramları 3. Siyaset Felsefesinin Temel Sorunları a) Devlet ve Meşruiyet Sorunu b) Güç, İktidar ve Egemenlik Sorunu c) Özgürlük Sorunu 4. Devlet ve Yönetim Biçimleri 5. Ütopyalar
6) 6. Hafta:ESTETİK – SANAT FELSEFESİ 1. Estetiğin Konusu 2. Estetiğin Temel Kavramları 3. Estetiğin Temel Sorunları a) Güzellik Sorunu 4. Estetik Kuramlar a) Platon
7) Felsefi Akımlar
8) VİZE
9) 9. Hafta: BİLİM FELSEFESİ (Kısa sınav) 1. Bilim Felsefesinin Konusu 2. Bilim Felsefesinin Temel Kavramları 3. Bilim Felsefesinin Temel Sorunları a) Bilimin Neliği Sorunu b) Bilimde Yöntem Sorunu c) Bilimde Kesinlik Sorunu d) Bilimin Değeri Sorunu 4. Bilim – Felsefe ilişkisi
10) 10. Hafta: DİN FELSEFESİ 1. Din Felsefesinin Konusu 2. Din Felsefesinin Temel Kavramları ve Sorunları
11) 11. Hafta: HUKUK FELSEFESİ 1-…Hukuk nedir? (Antik Yunan) 2-Adalet nedir?
12) 12. Hafta: EĞİTİM FELSEFESİ 1-Felsefe veBilim ilişkisi 2-Felsefe ve Eğitim ilişkisi 3-Felsefi akımlara göre eğitim anlayışı
13) Felsefi Akımlar II
14) Genel Tekrar
15) FİNAL SINAVI
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hilmi Ziya Ülken, Felsefeye Giriş,
Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi,
Mustafa Günay, Metinlerle Felsefeye Giriş,
Diğer Kaynaklar: Felsefe Tarihi,Macit Gökberk,REMZİ KİTABEVİ,2016

Ders notları, makaleler

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme.
2) İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme.
3) Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme.
4) Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme.
5) Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme.
6) Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme.
7) Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme.
8) İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme.
9) Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme.
10) İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme.
11) Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme.
12) Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme.
13) Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Ödev
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5 25
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 3 3
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 70
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 4 8
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 18
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 88
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3