Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Optisyenlikle ilgili terimleri açıklayabilecek.
|
2) Mesleki görev ve sorumluluklarını tanımlayabilecek.
|
3) Optisyenlik ile ilgili mevzuata uygun açıklama yapabilecek.
|
4) Gözlük çerçevelerini tanımlayabilecek.
|
5) Gözlük camlarını kimyasal yapısına ve diyoptrisine göre sınıflandırabilecek.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Laboratuvar cihazları, el aletleri ve malzeme kullanımında temel bilgilere sahip olur.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Optisyenlik mesleğinin gelişimi, kanunları ve yönetmelikleri ile ilgili mesleki edinim kazanır.
|
2) Hastaya, verilen reçeteye uygun olarak gözlük cam rengi, gözlük çerçevesi, gözlük modeli gibi seçimlerde alternatif öneriler sunar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Optisyenliğe Giriş ve Temel Kavramlar |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
2) |
Gözlükçülük Tarihi |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
3) |
Dünya’da ve Türkiye’de Görme Sağlığı İlgili Mesleki Kuruluşlar |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
4) |
Optisyenlik Kanunu |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
5) |
Optisyenlik İle İlgili Yönetmelik |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
6) |
Optisyenlik Mağazalarında Kullanılan Cihazlar ve Malzemeler |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
7) |
Optisyenlik Mağazalarında Kullanılan Cihazlar ve Malzemeler |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Gözlük Camlarının Kimyasal Özelliklerine Göre Sınıflandırılması |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
10) |
Gözlük Camlarının Özellikleri, Diyoptrilerine Göre Sınıflandırılması |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
11) |
Gözlük Camlarının Renklerine Göre Sınıflandırılması ve Kaplama Türleri |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
12) |
Gözlük Çerçevelerinin Hammaddeye Göre Sınıflandırılması |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
13) |
Gözlük Çerçevelerinin Halkalarına Göre Sınıflandırılması |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
14) |
Gözlük Çerçevelerinin Bölümleri |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
15) |
Genel Tekrar |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
16) |
Final |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Optisyenlik alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Göz anatomisi ve fizyolojisi alanındaki temel bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.2 Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri tanımlar. |
5 |
|
1.3 Temel fizik ve fiziğin geometrik optik alanı bilgilerini açıklar. |
|
|
1.4 Görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgileri açıklar. |
|
|
1.5 Mesleki görev ve sorumluluklarını, Türkiye'deki güncel optisyenlik mevzuatını tanımlar. |
5 |
|
1.6 Gözlük çerçeveleri ve gözlük camları hakkında bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.7 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Temel görme cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar. |
3 |
|
2.1 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini yapması için gerekli basamakları listeler. |
3 |
|
2.2 Numaralı gözlük ve kontakt lens ölçümleri hakkında bilgileri açıklar. |
3 |
|
2.3 Temel görme cihazlarının satış sürecini ve kullanıcıya adaptasyonu açıklar. |
|
|
2.4 Alanında kullandığı ekipmanların dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler. |
|
|
2.5 Genel ve mesleki yazılım program bilgilerini açıklar. |
|
|
|
|
3) |
Çalışma alanında mesleki ve sosyal sorumluluklarını açıklar. |
3 |
|
3.1 Birey, halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma kurallarını açıklar. |
3 |
|
3.2 Temel ilk yardım ve sağlık tedbirlerinin uygulama basamaklarını listeler. |
|
|
3.3 Çalışma alanındaki ve hizmet verdiği kişilerle meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
2 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
15 |
15 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
43 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
20 |
40 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
65 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
108 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |