(Program Öğrenme Çıktıları, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt öğrenme çıktıları olarak aşağıda verilmektedir.)
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Optisyenlik alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1.1) Göz anatomisi ve fizyolojisi alanındaki temel bilgileri açıklar.
1.2) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri tanımlar.
1.3) Temel fizik ve fiziğin geometrik optik alanı bilgilerini açıklar.
1.4) Görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgileri açıklar.
1.5) Mesleki görev ve sorumluluklarını, Türkiye'deki güncel optisyenlik mevzuatını tanımlar.
1.6) Gözlük çerçeveleri ve gözlük camları hakkında bilgileri açıklar.
1.7) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.
|
2) Temel görme cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar.
2.1) Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini yapması için gerekli basamakları listeler.
2.2) Numaralı gözlük ve kontakt lens ölçümleri hakkında bilgileri açıklar.
2.3) Temel görme cihazlarının satış sürecini ve kullanıcıya adaptasyonu açıklar.
2.4) Alanında kullandığı ekipmanların dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler.
2.5) Genel ve mesleki yazılım program bilgilerini açıklar.
|
3) Çalışma alanında mesleki ve sosyal sorumluluklarını açıklar.
3.1) Birey, halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma kurallarını açıklar.
3.2) Temel ilk yardım ve sağlık tedbirlerinin uygulama basamaklarını listeler.
3.3) Çalışma alanındaki ve hizmet verdiği kişilerle meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
4.2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
4.3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
4.4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
5.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
5.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
5.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
5.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
5.7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
5.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
5.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
|