DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60031YETOS-GIR2414 | İş Yaşamı ve Düşünce Geliştirme | 2 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi ÖZGE ARGÜDER SANDER |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin iş yaşamında karşılaşabilecekleri durumlara yönelik eleştirel, yaratıcı ve çok yönlü düşünme becerilerini geliştirmektir. Bu ders, bireylerin problem çözme, empati, duygusal zekâ, öz farkındalık ve analitik düşünme yetkinliklerini güçlendirerek, iş hayatında daha bilinçli ve etkili kararlar almalarını sağlamayı hedefler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında, yaratıcı düşünme yöntemleri, zihinsel esneklik, hikâyeleştirme, iş hayatında psikoloji ve insan odaklı düşünme yaklaşımları ele alınacaktır. Öğrenciler, tasarım odaklı düşünme, oyunlaştırma, zihin haritaları, dönüşümün dinamiği ve eleştirel değerlendirme gibi teknikleri öğrenerek iş dünyasında problem çözme, stratejik düşünme ve yenilikçi bakış açısı geliştirme konusunda yetkinlik kazanacaktır. Ders, etkileşimli uygulamalar ve sektörel örnekler ile desteklenecektir. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İş yaşamında girişimcilik ve problem çözme konularına yaratıcı ve analitik yaklaşım geliştirme |
||
2) Yaratıcı düşünce sistemi ile kendi alanlarındaki uygulama arasında neyi nasıl düşüneceklerini öğrenecekler. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Zihin haritaları, tasarım odaklı düşünce gibi yaratıcı düşünce yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olacaklar. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Proje geliştirirken problemleri çoklu bakışaçılarından değerlendirmeyi öğrenecekler |
||
2) Aktif dinleme, sunulan tekliflere eleştirel yaklaşabilme, kendi yaratıcı çözümünü önerme becerilerini geliştirecek. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | İş Yaşamında Düşünce Geliştirme ve Yaratıcılık | ||
2) | Yaratıcı Düşünce ve Duygusal Zekâ Bağlantısı | ||
3) | İş Hayatında Empati, İletişim ve Psikolojik Dinamikler | ||
4) | Zihin Haritaları ve Görselleştirme Teknikleri | ||
5) | Dönüşümün Dinamiğini Anlamak: Değişim ve Adaptasyon | PPT | |
6) | Takım Çalışması, Grup Dinamikleri ve İş Birliği | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | İş Hayatında Stres Yönetimi ve Psikolojik Dayanıklılık | PPT | |
9) | İnsan Kaynakları Perspektifi ve İş Yaşamında Motivasyon | PPT | |
10) | İş Dünyasında Yaratıcılık ve Hikâyeleştirme (Storytelling) | PPT | |
11) | İş Hayatında Etik, Müzakere ve İkna Teknikleri | PPT | |
12) | Çatışma Çözme, Kriz Yönetimi ve Karar Verme | ||
13) | Dijital Çağda İnsan Yönetimi ve Yapay Zekâ | ||
14) | İş Hayatında Algı Yönetimi ve Kişisel İmaj | PPT | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Erez, Selçuk ve Yeşim Erez. Yaratıcılık: Aklımızın Sınırlarını Aşmak. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2020. 2. Goleman, Daniel. Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. Bantam Books, 1995. 3. Moore, Brooke N. ve Richard Parker. Critical Thinking. McGraw-Hill Education, 2012. 4. De Bono, Edward. Serious Creativity: Using the Power of Lateral Thinking to Create New Ideas. HarperBusiness, 1993. 5. Johnson, Steven. Where Good Ideas Come From: The Natural History of Innovation. Riverhead Books, 2010. 6. Robinson, Ken. Out of Our Minds: The Power of Being Creative. Capstone Publishing, 2011. 7. Kağıtçıbaşı, Çiğdem. Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel Psikoloji. Evrim Yayınları, 2007. 8. Aycan, Zeynep. İnsan Kaynakları Yönetimi: Teori ve Uygulamalar. Nobel Yayıncılık, 2019. |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. | |
2) | Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. | |
3) | Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. | |
4) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme | |
5) | Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. | |
6) | Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. | |
7) | Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. | |
8) | Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. | |
9) | Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. | |
10) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. | |
11) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. | |
12) | Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Gösterim | |
Ödev | |
Soru Cevap |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 5.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 68 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 3 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 71 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |