Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kelime işlem programında (Microsoft Word) metin, resim, tablo içeren belge hazırlar ve bu belgeyi ihtiyacına uygun biçimde düzenler.
|
2) Microsoft Powerpoint programı aracılığıyla etkili sunum yapma tekniklerini uygular.
|
3) Hesap tablosu (Microsoft Excel) programında belge hazırlar, EXCEL programında yer alan işlevleri kullanabilir, grafiksel gösterim ve veri analizi yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş ve işleniş hakkında bilgi
Ders planın ve not değerlendirmesinin anlatılması
(Oryantasyon)
Bilgi Teknolojileri temel kavramları
Microsoft Office – Word’e Giriş
• Word Arayüzü Tanıtımı
• Hızlı Erişim Araç Çubuğunu Kullanmak
• Belge Görünüm Modları ile Çalışmak
• Yeni Belge Açmak
|
Ders notları
|
Yoktur. |
2) |
Microsoft Office Word– Metin Biçimlendirme İşlemleri
• Paragraf Ayarlarını Düzenlemek
• Kenarlıklar ve Gölgelendirme Seçeneklerini Düzenlemek
• Madde İşaretleri ve Numaralandırma Eklemek
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
3) |
Microsoft Office Word– Metin Biçimlendirme İşlemleri
• Metni Sütunlara Bölmek
• Başlangıcı Büyütmek
• Büyük/Küçük Harf Değiştir
• Metin Bulmak ve Değiştirmek
• Tarih ve Saat Eklemek
• Sayfa Numarası Eklemek
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
4) |
Microsoft Office Word - Tablolarla Çalışmak - İleri Düzey Word Araçlarını Kullanmak
• Tablo Oluşturmak
• Satır, Sütun Eklemek ve Silmek
• Tabloya Stil Uygulamak
• Tabloyu Metne Dönüştürmek
• Sayfa Sonu Eklemek
• Bölüm Sonu Eklemek
• Metne Köprü Eklemek
• Metne Açıklama Eklemek
• Dipnot Eklemek
• Kaynakça Oluşturmak
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
5) |
Microsoft Office Excel- Veri Girişi/ Hücre ve Tablo Biçimlendirme
• Arayüzün Tanıtımı
• Veri Girişi
• Taşıma ve Kopyalama
• Açıklama Ekleme
• Hücre Biçimlendirme
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
6) |
Microsoft Office Excel- Fonksiyonlar ve Hesaplamalar
• Koşullu Biçimlendirme
• Formül Girişi
• Matematiksel Fonksiyonlar
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
7) |
Microsoft Office Excel- Fonksiyonlar ve Hesaplamalar
• İstatistiksel Fonksiyonlar
• Metinsel Fonksiyonlar
• Sıralama, Filtreleme
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
Yoktur.
|
Yoktur |
9) |
Microsoft Office Excel- Veri İşlemleri
• Pivot Table (Özet Tablo) – Pivot Chart (Özet Grafik)
• Veri Doğrulama
• Yinelenen Verileri Kaldırmak |
Yoktur.
|
Yoktur |
10) |
Microsoft Office Excel- Sayfa Düzeni ve Yazdırma Ayarları/ Görünüm Özellikleri
• Kâğıt Boyutu Seçimi
• Kenar Boşluklarını Ayarlamak
• Dikey/Yatay Sayfa Kullanımı
• Üstbilgi/Altbilgi Ayarları
• Sayfa Sonu İşlemleri
• Yazdırma Seçenekleri
• Görünüm Ayarları
|
Yoktur.
|
Yoktur |
11) |
Microsoft Office -Powerpoint’e Giriş/ Yeni Sunu Oluşturma
• Arayüzün Tanıtımı
• Sunu ve Slayt Kavramları
• Belge Görünüm Modları
• Şablon Kullanarak Sunu Yaratmak
• Metin Eklemek ve Düzenlemek
• Kaydetme Seçenekleri
Microsoft Office Powerpoint- Slayt Yapısı ve Metin Bazlı Bileşenler ile Çalışmak
• Tasarım Teması Seçimi Yapmak
• Slayt Düzeni Seçmek
• Metin Kutuları ile Çalışmak
• Metin Biçimlendirmek
• Madde İşaretleri ve Numaralandırmayı Kullanmak
|
Yoktur
|
Yoktur |
12) |
Microsoft Office Powerpoint- Slayt Düzenlemeleri
• Slayt Düzenlerini Değiştirmek
• Slaytları Kopyalama ve Silmek
• Slaytları Gizleme ve Görüntülemek
• Slayt Geçiş Efektleri Eklemek
• Diğer Sunumlardan Slaytlar Eklemek
• Bul ve Değiştir Aracını Kullanmak
|
Yoktur
|
Yoktur |
13) |
Microsoft Office Powerpoint- Resimler, Tablolar, Grafikler ile Çalışmak
• Slaytlara Resim Eklemek
• Nesneleri Gruplandırmak
• Tablo Eklemek
• Tablo Tasarımını Düzenlemek
• Hücre, Satır, Sütun Eklemek ve Silmek
• Tablolarda Metin Hizalamak
• Grafik Eklemek
• Grafiği Biçimlendirmek ve Yeniden Boyutlandırmak
|
Yoktur.
|
Yoktur |
14) |
Microsoft Office Powerpoint- Animasyonlar
• Animasyon Sekmesini Kullanmak
• Giriş ve Çıkış Animasyonları Eklemek
• Vurgu Eklemek
• Hareket Yollarını Kullanmak
• Animasyon Efektlerini Düzenlemek
• Kayıtlı Şablonları Kullanmak
• Asıl Slayt ile Çalışmak
|
Yoktur
|
Yoktur |
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgileri tanımlayabilme. |
|
1) |
Takım çalışması ve ekip ruhunu sahip olabilme. |
|
1) |
Ülke ve dünya havacılık hakkındaki bilgileri yorumlayabilme. |
|
1) |
Takım çalışması, empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olabilirken, farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışarak onları yönetebilme. |
|
1) |
Havacılık Yer Hizmetlerini yapabilime ve yönetebilme. |
|
1) |
Uluslar arası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilme. |
|
2) |
Kabin ve Kokpit ekiplerini planlayabilme. |
|
2) |
Temel havacılık fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklayabilme. |
|
2) |
Uluslararası havacılıkla ilgili genel bilgilere sahip olabilme. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinebilme. |
|
2) |
Ekip içerisinde görev ve sorumluluk alarak, ekip çalışma becerisine sahip olabilme. |
|
3) |
Check-in ve boarding işlemlerini yapabilme. |
|
3) |
Havaalanındaki yer hizmetleri operasyonları hakkında genel bilgilere sahip olabilme. |
|
3) |
Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilme. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılığın gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklayabilme. |
|
3) |
Uluslararası ve ulusal sivil havacılık otoritelerini ve fonksiyonlarını açıklayabilme. |
|
4) |
Havaalanlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetlerin işleyiş süreçlerine vakıf olabilme. |
|
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurabilme. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme. |
|
4) |
Havacılık alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip edebilme. |
|
4) |
Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında sorumluluk alabilme. |
|
5) |
Terminal binalarındaki yolcu hizmetleri süreçleri konusuna vakıf olabilme. |
|
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanabilme. |
|
5) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimcilik becerisi gösterebilme. |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek, yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirebilme. |
|
7) |
Yolcu ilişkileri ve iletişim alanlarlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahip olabilme. |
|
7) |
Havacılık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
|
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik edebilme. |
|
9) |
Kokpit ve kabin ekibi planlaması konularında süreçlere vakıf olabilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarabilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
|
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilirken, meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanabilme. |
|
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılarak ve bunları destekleyebilme. |
|
15) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahipken; kültürel farklılıklara saygılı olabilme. |
|
16) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygulayabilme. |
|