DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60211METOZ-DOT0383 | 2 Boyutlu Animasyon | 2 | Güz | 1 | 2 | 2 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi STAFF |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin 2D animasyonun tarihine ve gelişimine dair bilgi sahibi olması, animasyon sektörüne yönelik 2D çalışmaları üretebilmesi, çoğu zaman kolektif bir çaba gerektiren animasyon üretiminde bulunduğu takıma adapte olabilmesi ve dijital ortamda üretilen güncel animasyon metotlarının, prensiplerinin ve yazılımlarını yeterli şekilde kullanabilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | 2D animasyonda Squash & Stretch, Anticipation, Straight ahead & pose to pose, Follow Through & Overlapping Action, Slow in & Slow out ve Arcs, Secondary Action & Timing, Exaggeration & Solid Drawing, ve Appeal prensiplerinin öğretilmesi. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İki boyutlu animasyonun temel prensiplerini kavrar. |
||
2) • Animasyon filmlerini türlerine ve yapım tekniklerine göre kategorizasyonunu yapıp ayırt eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • Geleneksel animasyon üretiminde kullanılabilecek malzemeleri tanır ve animasyon teknikleri uygular. |
||
2) • Çizgi film üretim sürecini deneyimler. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İki boyutlu animasyon metotlarını sentezler ve kendi özgün üretim yolunu geliştirir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | 1. İki Boyutlu animasyon nedir? Ortaya çıkışı, gelişimi ve günümüzdeki kullanım alanları | ||
2) | 2. “Disney Animation : The IIlusion of Life, Ollie Johnston, Frank Thomas” kaynağı baz alınarak, 12 temel animasyon anlatımı, video sunumu ve uygulamalı gösterimler | ||
3) | 3. 2D animasyonda “Squash & Stretch”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması | ||
4) | 4. 2D animasyonda “Anticipation”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışmas | ||
5) | 5. 2D animasyonda “Straight ahead & pose to pose”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması ve Quiz. | ||
6) | 6. 2D animasyonda “Follow Through & Overlapping Action”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması | ||
7) | 7. 2D animasyonda “Slow in & Slow out ve Arcs”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması | ||
8) | 8. Ara Sınav | ||
9) | 9. “The man who planted trees” animation movie screening and discussion of learned principles through movie | ||
10) | 10. 2D animasyonda “Secondary Action & Timing”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması | ||
11) | 11. 2D animasyonda “Exaggeration & Solid Drawing”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması | ||
12) | 12. 2D animasyonda “Appeal ”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması | ||
13) | 13. Taschen Yayınlarının “Animation Now!” ve “Illustration Now!” kitaplarının incelenmesi, 2D animasyonda karakter tasarımı, arkaplan tasarımı, clean up ve coloring işlemleri hakkında örnek gösterimli anlatım | ||
14) | 14. “Idiots and Angels” Animasyon film gösterimi, ve öğrenilen ilkelerin istişaresi. | ||
15) | 15. Yarıyıl Sınavı Öncesi Ara | ||
16) | 16. Proje Teslimi ve Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston • Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington • Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York |
Diğer Kaynaklar: | • Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California • Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London • Martin Salisbury, Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication, 2004 • Jill bossert, Children's Book Illustration: Step by Step Techniques, a Unique Guide from the Masters, 1998. • Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. • Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. • Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. • Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. • R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012 • Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012 • Button B. (2002). Nonlinear Editing: Storytelling, Aesthetics, & Craft. CMP Books, Kansas • Pearlman K. (2009). Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit. Focal Press, Burlington |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. | |
2) | Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. | 3 |
3) | Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. | 3 |
4) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme | |
5) | Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. | 5 |
6) | Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. | 5 |
7) | Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. | 1 |
8) | Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. | 1 |
9) | Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. | 5 |
10) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. | 5 |
11) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. | 1 |
12) | Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. | 2 |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Gösterip Yaptırma | |
Beyin Fırtınası |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Projeler | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 25 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 4 | 14 | 56 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 100 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 125 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |