Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) • İki boyutlu animasyonun temel prensiplerini kavrar.
|
2) • Animasyon filmlerini türlerine ve yapım tekniklerine göre kategorizasyonunu yapıp ayırt eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) • Geleneksel animasyon üretiminde kullanılabilecek malzemeleri tanır ve animasyon teknikleri uygular.
|
2) • Çizgi film üretim sürecini deneyimler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) • İki boyutlu animasyon metotlarını sentezler ve kendi özgün üretim yolunu geliştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. İki Boyutlu animasyon nedir? Ortaya çıkışı, gelişimi ve günümüzdeki kullanım alanları |
|
|
2) |
2. “Disney Animation : The IIlusion of Life, Ollie Johnston, Frank Thomas” kaynağı baz alınarak, 12 temel animasyon anlatımı, video sunumu ve uygulamalı gösterimler |
|
|
3) |
3. 2D animasyonda “Squash & Stretch”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması |
|
|
4) |
4. 2D animasyonda “Anticipation”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışmas |
|
|
5) |
5. 2D animasyonda “Straight ahead & pose to pose”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması ve Quiz. |
|
|
6) |
6. 2D animasyonda “Follow Through & Overlapping Action”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması |
|
|
7) |
7. 2D animasyonda “Slow in & Slow out ve Arcs”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması |
|
|
8) |
8. Ara Sınav |
|
|
9) |
9. “The man who planted trees” animation movie screening and discussion of learned principles through movie |
|
|
10) |
10. 2D animasyonda “Secondary Action & Timing”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması |
|
|
11) |
11. 2D animasyonda “Exaggeration & Solid Drawing”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması |
|
|
12) |
12. 2D animasyonda “Appeal ”. Teorik anlatım ardından uygulama çalışması |
|
|
13) |
13. Taschen Yayınlarının “Animation Now!” ve “Illustration Now!” kitaplarının incelenmesi, 2D animasyonda karakter tasarımı, arkaplan tasarımı, clean up ve coloring işlemleri hakkında örnek gösterimli anlatım |
|
|
14) |
14. “Idiots and Angels” Animasyon film gösterimi, ve öğrenilen ilkelerin istişaresi. |
|
|
15) |
15. Yarıyıl Sınavı Öncesi Ara |
|
|
16) |
16. Proje Teslimi ve Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston
• Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington
• Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York
|
Diğer Kaynaklar: |
• Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California
• Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London
• Martin Salisbury, Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication, 2004
• Jill bossert, Children's Book Illustration: Step by Step Techniques, a Unique Guide from the Masters, 1998.
• Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005.
• Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009.
• Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012.
• Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008.
• R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012
• Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
• Button B. (2002). Nonlinear Editing: Storytelling, Aesthetics, & Craft. CMP Books, Kansas
• Pearlman K. (2009). Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit. Focal Press, Burlington
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlar. |
3 |
|
1.1 Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlar. |
3 |
|
1.2 Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralar. |
5 |
|
1.3 Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlar. |
3 |
|
|
|
2) |
Belirlenen hedefler doğrultusunda güncel teknoloji ve tasarımlarla desteklenen dijital oyunlar yaratır. |
3 |
|
2.1 Dijital oyun tasarımı sürecini planlama ve durum analizi yaparak organize eder. |
3 |
|
2.2 Disiplinlerarası bileşenleri kullanarak dijital oyun tasarımı sürecini yönetir. |
5 |
|
2.3 Çeşitli araçlar kullanarak yazılı ve görsel öykü kurgulayıp dramatize eder. |
5 |
|
2.4 Dijital oyunların estetik ve algoritmik bileşenlerini birbirine uyarlar. |
2 |
|
2.5 Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanır. |
1 |
|
2.6 Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullanır, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplar. |
1 |
|
2.7 Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırır. |
2 |
|
|
|
3) |
Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal yapıyı tasarlar. |
5 |
|
3.1 Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümler. |
5 |
|
3.2 Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanır. |
5 |
|
3.3 Oyun tasarımını görsel ve işitsel boyutlarıyla planlar. |
5 |
|
|
|
4) |
Analog ve dijital oyunların yapılarını, mantıksal çerçevesini ve mekanizmalarını analiz eder. |
4 |
|
4.1 Oyun tasarımı sürecinde karşılaşılan problemleri saptayarak kanıta ve araştırmaya dayalı somut çözümleri rapor eder. |
4 |
|
4.2 Oyun disiplininde referans alınan uygarlık tarihi ve mitolojiye dair atıfları güncel oyun teorisine göre sentezler. |
3 |
|
4.3 Ürünün hedef kitleye doğru yollarla ulaştırılması konusunu planlar. |
3 |
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
1 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
2 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
1 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
2 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
3 |
3 |
9 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
8 |
16 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
25 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
2 |
12 |
24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
4 |
14 |
56 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
100 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
125 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |