Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital Oyun Tasarımı alanının temel ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teori ve uyglama bilgilerini harmanlayarak dijital oyun tasarlamak üzere taslak hazırlar
Dijital oyun projesini gerçekleştirmede disiplinlerarası bileşenleri kullanarak sürecini yönetir
Dijtial çizim tekniklerini proje üretim sürecinde kullanır
Çizim ve animasyon tekniklerini dijital oyun disiplini bağlamında sıralar
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital oyun projesi kapsamında karşılaştığı problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır
Evrensel etik değerleri projelerinde uygular
Stratejik, yenilikçi girişimci fikirler geliştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri, Game / Play, Dijital Türleri |
|
|
2) |
Processing, IDE, Code Editors, Değişkenler, Döngüler |
|
|
3) |
Processing OOP, Processing Library |
|
|
4) |
Unity, Proje yapısı, Paneller, Game Object, Sprite |
|
|
5) |
Unity Script, User Controlling |
|
|
6) |
Camera Controlling, Hostile Automate (controlling) |
|
|
7) |
GUI, Scoring |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Animate |
|
|
10) |
Animator |
|
|
11) |
Bolt (flow) |
|
|
12) |
Bolt uygulama |
|
|
13) |
Bolt uygulama |
|
|
14) |
Bolt uygulama |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C# 2nd Edition, Gibson Bond Jeremy, 2017
Video Game Storytelling: What Every Developer Needs to Know about Narrative Techniques, Evan Skolnick, 2014
Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques for Winning Video Game Design, Chris Solarski, 2012
Game Programming Algorithms and Techniques: A Platform-Agnostic Approach (Game Design) 1st Edition, Sanjay Madhav, 2014
The Art of Video Games: From Pac-Man to Mass Effect, Chris Melissinos & Patrick O'Rourke, 2012
Replay: The History of Video Games, Tristan Donovan, 2010
Game Programming Patterns 1st Edition, Robert Nystrom, 2014
Unity from Zero to Proficiency (Beginner): A Step-by-step guide to coding your first game, Patrick Felicia, 2019
Game Programming with Unity and C#: A Complete Beginner’s Guide 1st ed. Edition, Casey Hardman, 2020
Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game 1st Edition, Paris Buttfield-Addison & Jon Manning & Tim Nugent, 2019
|
Diğer Kaynaklar: |
How to Play Video Games (User's Guides to Popular Culture), Matthew Thomas Payne & Nina B. Huntemann, 2014
Understanding Video Games: The Essential Introduction 4th Edition, Simon Egenfeldt-Nielsen & Jonas Heide Smith & Susana Pajares Tosca, 2020
Getting Gamers: The Psychology of Video Games and Their Impact on the People who Play Them, Jamie Madigan, 2015
Developing 2D Games with Unity: Independent Game Programming with C#, Jared Halpern, 2018
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlar. |
5 |
|
1.1 Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlar. |
5 |
|
1.2 Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralar. |
2 |
|
1.3 Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlar. |
2 |
|
|
|
2) |
Belirlenen hedefler doğrultusunda güncel teknoloji ve tasarımlarla desteklenen dijital oyunlar yaratır. |
2 |
|
2.1 Dijital oyun tasarımı sürecini planlama ve durum analizi yaparak organize eder. |
2 |
|
2.2 Disiplinlerarası bileşenleri kullanarak dijital oyun tasarımı sürecini yönetir. |
2 |
|
2.3 Çeşitli araçlar kullanarak yazılı ve görsel öykü kurgulayıp dramatize eder. |
1 |
|
2.4 Dijital oyunların estetik ve algoritmik bileşenlerini birbirine uyarlar. |
2 |
|
2.5 Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanır. |
2 |
|
2.6 Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullanır, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplar. |
2 |
|
2.7 Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırır. |
1 |
|
|
|
3) |
Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal yapıyı tasarlar. |
3 |
|
3.1 Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümler. |
3 |
|
3.2 Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanır. |
1 |
|
3.3 Oyun tasarımını görsel ve işitsel boyutlarıyla planlar. |
2 |
|
|
|
4) |
Analog ve dijital oyunların yapılarını, mantıksal çerçevesini ve mekanizmalarını analiz eder. |
1 |
|
4.1 Oyun tasarımı sürecinde karşılaşılan problemleri saptayarak kanıta ve araştırmaya dayalı somut çözümleri rapor eder. |
1 |
|
4.2 Oyun disiplininde referans alınan uygarlık tarihi ve mitolojiye dair atıfları güncel oyun teorisine göre sentezler. |
1 |
|
4.3 Ürünün hedef kitleye doğru yollarla ulaştırılması konusunu planlar. |
1 |
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
3 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
2 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
2 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
1 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
2 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
3 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
6 |
1 |
6 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
1 |
1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
7 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
11 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
8 |