DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60213PRTOZ-DOT0403 | Dijital Oyun Projesi I | 2 | Güz | 2 | 4 | 4 | 8 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi AHMET BOHUR |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Dijital oyun tasarımı öğrencileri bu ders kapsamında, oyun tasarımı ilkelerini, prensiplerini ve teknikleri kullanarak kendilerine özgü bir oyun tasarlar. Öğrenciler, bu ders sürecinde kendilerine özgü bir fikir türetir. Türettikleri bu fikri geliştirme, yönetme ve gerçekleştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Oyun Türleri hakkında bilgilendirme, Dijital oyunlar ile masa oyunları arasındaki farkların incelenmesi, Basit oyun mekaniği yapımı için Processing yazılımının kullanımı, Oyun tasarımında flow chart'ların kullanımı, Unity oyun motorunda platform oyun tasarımı için flow chart'ların kullanımı. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dijital Oyun Tasarımı alanının temel ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlar |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Teori ve uyglama bilgilerini harmanlayarak dijital oyun tasarlamak üzere taslak hazırlar
Dijital oyun projesini gerçekleştirmede disiplinlerarası bileşenleri kullanarak sürecini yönetir
Dijtial çizim tekniklerini proje üretim sürecinde kullanır
Çizim ve animasyon tekniklerini dijital oyun disiplini bağlamında sıralar
|
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dijital oyun projesi kapsamında karşılaştığı problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır
Evrensel etik değerleri projelerinde uygular
Stratejik, yenilikçi girişimci fikirler geliştirir.
|
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri, Game / Play, Dijital Türleri | ||
2) | Processing, IDE, Code Editors, Değişkenler, Döngüler | ||
3) | Processing OOP, Processing Library | ||
4) | Unity, Proje yapısı, Paneller, Game Object, Sprite | ||
5) | Unity Script, User Controlling | ||
6) | Camera Controlling, Hostile Automate (controlling) | ||
7) | GUI, Scoring | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Animate | ||
10) | Animator | ||
11) | Bolt (flow) | ||
12) | Bolt uygulama | ||
13) | Bolt uygulama | ||
14) | Bolt uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C# 2nd Edition, Gibson Bond Jeremy, 2017 Video Game Storytelling: What Every Developer Needs to Know about Narrative Techniques, Evan Skolnick, 2014 Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques for Winning Video Game Design, Chris Solarski, 2012 Game Programming Algorithms and Techniques: A Platform-Agnostic Approach (Game Design) 1st Edition, Sanjay Madhav, 2014 The Art of Video Games: From Pac-Man to Mass Effect, Chris Melissinos & Patrick O'Rourke, 2012 Replay: The History of Video Games, Tristan Donovan, 2010 Game Programming Patterns 1st Edition, Robert Nystrom, 2014 Unity from Zero to Proficiency (Beginner): A Step-by-step guide to coding your first game, Patrick Felicia, 2019 Game Programming with Unity and C#: A Complete Beginner’s Guide 1st ed. Edition, Casey Hardman, 2020 Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game 1st Edition, Paris Buttfield-Addison & Jon Manning & Tim Nugent, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | How to Play Video Games (User's Guides to Popular Culture), Matthew Thomas Payne & Nina B. Huntemann, 2014 Understanding Video Games: The Essential Introduction 4th Edition, Simon Egenfeldt-Nielsen & Jonas Heide Smith & Susana Pajares Tosca, 2020 Getting Gamers: The Psychology of Video Games and Their Impact on the People who Play Them, Jamie Madigan, 2015 Developing 2D Games with Unity: Independent Game Programming with C#, Jared Halpern, 2018 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. | |
2) | Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. | 2 |
3) | Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. | 5 |
4) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme | |
5) | Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. | 3 |
6) | Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. | 2 |
7) | Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. | 2 |
8) | Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. | 2 |
9) | Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. | 1 |
10) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. | 3 |
11) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. | 4 |
12) | Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. | 1 |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Gösterip Yaptırma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 30.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 6 | 1 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 7 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 11 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 8 |