Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel öykülemenin uygulama sürecinde kullanacağı materyalleri listeler.
|
2) Okuduğu metinleri görselleştirmenin metodunu anlatır.
|
3) Görsel öyküleme alanında kullanılan terimleri tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ele aldığı anlatıyı görselleştirmek üzere tasarlar, yorumlar ve özgün bir görsel öykü yaratır.
|
2) Görsel öykülemeye özgü kuramsal ve pratik bilgiyi değerlendirir ve yazınsal alanlarla (edebiyat, sözlü tarih vs.) karşılaştırır
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Analitik ve eleştirel düşünme becerisini geliştirip yapıtlarını kendi cümleleriyle değerlendirir.
|
2) Mesleki çalışmalarında, edindiği yöntembilimiyle ömür boyu öğrenme ve üretme disiplinini formüle eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Anlatının (Öyküleme) Tanımı. Anlatı ve Anlatı Dışı Arasındaki Fark. Görsel Anlatı
Okuma. Okuyucunun Rolü.
|
|
|
2) |
Kuramsal Metinler Üzerinden Görsel Öyküleme ve Analiz Yöntemleri. |
|
|
3) |
Görsel Anlatı Teknikleri ve Araçları. / Öğrencilerin proje fikirlerinin sunumu ve ön değerlendirmesi. |
|
|
4) |
Görsel Öykülemede Sembollerin Kullanımı. |
|
|
5) |
Halk Anlatıları, Mitler ve Söylencelerin Morfolojisi. / İkinci proje teslimi ve değerlendirmesi. |
|
|
6) |
Masallar ve Psikanalitik Okumaları. |
|
|
7) |
Çizgi Romanda Öyküleme Strüktürü. |
|
|
8) |
Vize haftası: Projenin 3. sunumu ve proje dosyasının teslimi. |
|
|
9) |
Radyo Anlatıları; I. ve II. Dünya Savaşı Zamanında Radyo Senaryoları. / Vize projelerinin değerlendirilmesi ve geri bildirim. |
|
|
10) |
Popüler Kültürde Anlatı Çeşitleri ve Formülleri. |
|
|
11) |
Televizyon için Öyküleme; Yalnızca 1 Kere Yayınlanan ve Tarihin En İyi Reklamı
Seçilen, Apple’ın Efsanevi Reklamı: Macintosh “1984”.
|
|
|
12) |
Film ve Öyküleme: Güncel bir film üzerine tartışma. / Projenin 4. sunumu ve proje dosyasının teslimi. |
|
|
13) |
Görsel Öyküleme ve Gündelik Yaşam. |
|
|
14) |
Görsel Anlatının Sosyal Medya ve Güncel Sanattaki Önemi ve Etkisi. |
|
|
15) |
Final teslimi: Projenin 5. ve son dosyası ve tamamlanmış proje. |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
3 |
3 |
Proje |
1 |
3 |
3 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
9 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
15 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |