Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel öykülemenin uygulama sürecinde kullanacağı materyalleri listeler.
|
2) Okuduğu metinleri görselleştirmenin metodunu anlatır.
|
3) Görsel öyküleme alanında kullanılan terimleri tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ele aldığı anlatıyı görselleştirmek üzere tasarlar, yorumlar ve özgün bir görsel öykü yaratır.
|
2) Görsel öykülemeye özgü kuramsal ve pratik bilgiyi değerlendirir ve yazınsal alanlarla (edebiyat, sözlü tarih vs.) karşılaştırır
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Analitik ve eleştirel düşünme becerisini geliştirip yapıtlarını kendi cümleleriyle değerlendirir.
|
2) Mesleki çalışmalarında, edindiği yöntembilimiyle ömür boyu öğrenme ve üretme disiplinini formüle eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Anlatının (Öyküleme) Tanımı. Anlatı ve Anlatı Dışı Arasındaki Fark. Görsel Anlatı
Okuma. Okuyucunun Rolü.
|
|
|
2) |
Kuramsal Metinler Üzerinden Görsel Öyküleme ve Analiz Yöntemleri. |
|
|
3) |
Görsel Anlatı Teknikleri ve Araçları. / Öğrencilerin proje fikirlerinin sunumu ve ön değerlendirmesi. |
|
|
4) |
Görsel Öykülemede Sembollerin Kullanımı. |
|
|
5) |
Halk Anlatıları, Mitler ve Söylencelerin Morfolojisi. / İkinci proje teslimi ve değerlendirmesi. |
|
|
6) |
Masallar ve Psikanalitik Okumaları. |
|
|
7) |
Çizgi Romanda Öyküleme Strüktürü. |
|
|
8) |
Vize haftası: Projenin 3. sunumu ve proje dosyasının teslimi. |
|
|
9) |
Radyo Anlatıları; I. ve II. Dünya Savaşı Zamanında Radyo Senaryoları. / Vize projelerinin değerlendirilmesi ve geri bildirim. |
|
|
10) |
Popüler Kültürde Anlatı Çeşitleri ve Formülleri. |
|
|
11) |
Televizyon için Öyküleme; Yalnızca 1 Kere Yayınlanan ve Tarihin En İyi Reklamı
Seçilen, Apple’ın Efsanevi Reklamı: Macintosh “1984”.
|
|
|
12) |
Film ve Öyküleme: Güncel bir film üzerine tartışma. / Projenin 4. sunumu ve proje dosyasının teslimi. |
|
|
13) |
Görsel Öyküleme ve Gündelik Yaşam. |
|
|
14) |
Görsel Anlatının Sosyal Medya ve Güncel Sanattaki Önemi ve Etkisi. |
|
|
15) |
Final teslimi: Projenin 5. ve son dosyası ve tamamlanmış proje. |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlar. |
5 |
|
1.1 Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlar. |
5 |
|
1.2 Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralar. |
5 |
|
1.3 Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlar. |
4 |
|
|
|
2) |
Belirlenen hedefler doğrultusunda güncel teknoloji ve tasarımlarla desteklenen dijital oyunlar yaratır. |
5 |
|
2.1 Dijital oyun tasarımı sürecini planlama ve durum analizi yaparak organize eder. |
5 |
|
2.2 Disiplinlerarası bileşenleri kullanarak dijital oyun tasarımı sürecini yönetir. |
5 |
|
2.3 Çeşitli araçlar kullanarak yazılı ve görsel öykü kurgulayıp dramatize eder. |
5 |
|
2.4 Dijital oyunların estetik ve algoritmik bileşenlerini birbirine uyarlar. |
4 |
|
2.5 Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanır. |
|
|
2.6 Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullanır, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplar. |
|
|
2.7 Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırır. |
5 |
|
|
|
3) |
Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal yapıyı tasarlar. |
5 |
|
3.1 Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümler. |
5 |
|
3.2 Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanır. |
5 |
|
3.3 Oyun tasarımını görsel ve işitsel boyutlarıyla planlar. |
5 |
|
|
|
4) |
Analog ve dijital oyunların yapılarını, mantıksal çerçevesini ve mekanizmalarını analiz eder. |
5 |
|
4.1 Oyun tasarımı sürecinde karşılaşılan problemleri saptayarak kanıta ve araştırmaya dayalı somut çözümleri rapor eder. |
5 |
|
4.2 Oyun disiplininde referans alınan uygarlık tarihi ve mitolojiye dair atıfları güncel oyun teorisine göre sentezler. |
5 |
|
4.3 Ürünün hedef kitleye doğru yollarla ulaştırılması konusunu planlar. |
5 |
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
5 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
3 |
3 |
Proje |
1 |
3 |
3 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
9 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
15 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |