Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel öykülemenin uygulama sürecinde kullanacağı materyalleri listeler.
|
2) Okuduğu metinleri görselleştirmenin metodunu anlatır.
|
3) Görsel öyküleme alanında kullanılan terimleri tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ele aldığı anlatıyı görselleştirmek üzere tasarlar, yorumlar ve özgün bir görsel öykü yaratır.
|
2) Görsel öykülemeye özgü kuramsal ve pratik bilgiyi değerlendirir ve yazınsal alanlarla (edebiyat, sözlü tarih vs.) karşılaştırır
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Analitik ve eleştirel düşünme becerisini geliştirip yapıtlarını kendi cümleleriyle değerlendirir.
|
2) Mesleki çalışmalarında, edindiği yöntembilimiyle ömür boyu öğrenme ve üretme disiplinini formüle eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Anlatının (Öyküleme) Tanımı. Anlatı ve Anlatı Dışı Arasındaki Fark. Görsel Anlatı
Okuma. Okuyucunun Rolü.
|
|
|
2) |
Kuramsal Metinler Üzerinden Görsel Öyküleme ve Analiz Yöntemleri. |
|
|
3) |
Görsel Anlatı Teknikleri ve Araçları. / Öğrencilerin proje fikirlerinin sunumu ve ön değerlendirmesi. |
|
|
4) |
Görsel Öykülemede Sembollerin Kullanımı. |
|
|
5) |
Halk Anlatıları, Mitler ve Söylencelerin Morfolojisi. / İkinci proje teslimi ve değerlendirmesi. |
|
|
6) |
Masallar ve Psikanalitik Okumaları. |
|
|
7) |
Çizgi Romanda Öyküleme Strüktürü. |
|
|
8) |
Vize haftası: Projenin 3. sunumu ve proje dosyasının teslimi. |
|
|
9) |
Radyo Anlatıları; I. ve II. Dünya Savaşı Zamanında Radyo Senaryoları. / Vize projelerinin değerlendirilmesi ve geri bildirim. |
|
|
10) |
Popüler Kültürde Anlatı Çeşitleri ve Formülleri. |
|
|
11) |
Televizyon için Öyküleme; Yalnızca 1 Kere Yayınlanan ve Tarihin En İyi Reklamı
Seçilen, Apple’ın Efsanevi Reklamı: Macintosh “1984”.
|
|
|
12) |
Film ve Öyküleme: Güncel bir film üzerine tartışma. / Projenin 4. sunumu ve proje dosyasının teslimi. |
|
|
13) |
Görsel Öyküleme ve Gündelik Yaşam. |
|
|
14) |
Görsel Anlatının Sosyal Medya ve Güncel Sanattaki Önemi ve Etkisi. |
|
|
15) |
Final teslimi: Projenin 5. ve son dosyası ve tamamlanmış proje. |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
4 |
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
5 |
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
5 |
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
5 |
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
|
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
|
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
5 |
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
4 |
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
5 |
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
5 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
3 |
3 |
Proje |
1 |
3 |
3 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
9 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
15 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |