Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fotoğrafik görüntünün oluşturulmasında ışık, kompozisyon ve çekim tekniklerini uygun şekilde kullanabilme
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fotograf çekiminde yararlanılan ilkeleri kullanarak özgün fotograf çekimleri yapabilme.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fotoğrafta kadraj ve pozlama gibi temel öğeleri tartışabilme.
|
2) Görmek ve gördüğünü fotoğraflamak konusunda temel becerileri sergileyebilmek
|
3) Fotoğrafın, dolayısıyla sabit imgenin, daha geniş iletişim süreçlerindeki rol ve önemini değerlendirebilmek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders içeriği hakkında bilgilendirme, 1. Proje ödevinin verilmesi ve 1/3 (4 altın nokta kuralı) konusunun anlatımı |
|
|
2) |
Ödev olarak verilen 1. projenin yorumlanması ve çekimlerinin tekrarı |
|
|
3) |
Tekrarlanan çekimlerin yorumlanması, 2. Proje ödevinin verilmesi. Fotoğrafta simetri konu anlatımı. |
|
|
4) |
Ödev olarak verilen 2. projenin yorumlanması ve çekimlerinin tekrarı. |
|
|
5) |
Tekrarlanan çekimlerin yorumlanması, 3. Proje ödevinin verilmesi. Fotoğrafta denge konusunun anlatımı. |
|
|
6) |
Ödev olarak verilen 3. projenin yorumlanması ve çekimlerinin tekrarı. |
|
|
7) |
Tekrarlanan çekimlerin yorumlanması, Fotoğrafta arka plan konusunun anlatımı |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
4. Proje ödevinin verilmesi ve Grup Fotografları konusunun anlatımı |
|
|
10) |
Ödev olarak verilen 4. projenin yorumlanması ve çekimlerinin tekrarı |
|
|
11) |
Tekrarlanan çekimlerin yorumlanması, 5. Proje ödevinin verilmesi. Hatlar (çizgiler) konu anlatımı. |
|
|
12) |
Ödev olarak verilen 5. projenin yorumlanması ve çekimlerinin tekrarı |
|
|
13) |
Tekrarlanan çekimlerin yorumlanması. |
|
|
14) |
Final projesi hakkında bilgilendirme |
|
|
15) |
Final proje değerlendirme |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Berger, John; O Ana Adanmış; John Berger’den seçme yazılar, İstanbul, Metis
Barthes, Roland; Camera Lucida; Fotoğraf Üzerine Düşünceler, İstanbul, Altıkırkbeş
Sontag, Susan; Fotoğraf Üzerine; İstanbul, Altıkırkbeş
Berger, John; Görme Biçimleri; Metis
Kılınç, Levend, Fotoğrafa Başlarken, Dost
King, Julie Aldair, Amatörler için Dijital Fotoğrafçılık, Dünya
Hedgecoe, John, Siyah Beyaz Fotoğraf Sanatı ve Karanlık Oda Teknikleri, Remzi
George, Chris; A'dan Z'ye Dijital Fotoğrafçılık Kitabı
|
Diğer Kaynaklar: |
Akalın, İsaDijital Fotoğrafçılık Hakkında Her Şey
Kalfagil, Sabit; Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon
Benjamin, Walter; Fotoğrafın Kısa Tarihi
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Görsel unsurları, anlaşılabilir, özgün ve işlevine uygun bir biçimde tasarlar. |
4 |
|
1.1 Görsel dilin tasarım yönünü güçlü bir iletişim aracı olarak görerek tanımlar. |
4 |
|
1.2 İletişim tasarımının tüm alanlarında güncel bilgiyi uygulamaya aktarır. |
5 |
|
1.3 Çağdaş sanat uygulamalarını eleştirel olarak inceler. |
4 |
|
|
|
2) |
Eleştirel olarak analiz edilen teorik bilgileri uygulama ile birleştirerek bilgi ve beceriyi,
tasarım projesi çalışmasının işlenmesini ve sunumunu destekler. |
3 |
|
2.1 Bilgi ve fikirleri ileten görsel mesajları teori ve uygulama ile deneyimleyerek
birleştirir. |
3 |
|
2.2 Tasarım uygulamasının sosyal, teknolojik ve ekolojik bağlamıyla ilgilenerek tasarımın gelişen doğasına hazırlar. |
3 |
|
2.3 Tasarım uygulamalarını ve sürecini ifade etme yetenekleri, gerçek dünyadaki problem çözme üzerindeki vurgusu sayesinde sektöre hazırlar. |
3 |
|
2.4 Tasarım stüdyolarında ve bilgisayar laboratuvarlarında kelime / metin işleme ve üretim için teknolojilerin kullanımı gösterilir ve pratik deneyim kazanılır. |
5 |
3) |
Biçimsel ve kavramsal olarak yenilikçi yollarla bağlamlarına yanıt veren tasarımlar
hazırlar. |
5 |
|
3.1 Keşifsel ve yinelemeli bir tasarım süreciyle ilgili olarak fikir geliştirir. |
5 |
|
3.2 Tasarım yaparken işlevsellik ve özgünlük ilkesini bilir ve dikkat eder. |
4 |
|
3.3 Görsel dili güçlü bir iletişim aracı olarak görmeyi, anlamayı ve değiştirmeyi uygulama ile bütünleştirerek çözer. |
3 |
|
3.4 Eleştirel düşünerek tasarıma kendi yorumlarını aktaran görsel bir dil oluşturarak
başkalarının çalışmayı nasıl anlayacağı konusunda analiz yapar. |
4 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
4 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
3 |
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
4 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
4 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
3 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
1 |
4 |
4 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
14 |
4 |
56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
120 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
126 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |