DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60211METOZ-DOT0423 | Oyun için Karakter Tasarımı | 2 | Güz | 1 | 2 | 2 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. MERAL DİDAR GÜZELKARA |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Students who successfully complete this course should be able to interpret a character design appropriately with story and medium; It aims to design characters that reflect personality and are suitable for game design. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere anatomiyi, figür orantılarını, figür çizimini, kostüm tasarımını, ortografik karakter çizimini, tasarımı, ışık ve tonlamayı, renklendirmeyi, dijital çizimi ve boyamayı tanıtır. Öğrenciler, karakter tasarım projelerini beş aşamada gerçekleştirirler: fikir, araştırma, konsept geliştirme, taslak hazırlama ve tasarım. Süreç ve uygulama odaklı olan bu ders, yaratıcı düşünme, tasarım aşamaları, tasarımsal düşünme, bağlam gibi konuları kapsar ve öğrencilerin bireysel projelerini dijital oyunlarda profesyonel ve uygulanabilir hale getirmelerine yardımcı olur. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralar. |
||
2) Oyun tasarımı sürecinde karşılaşılan problemleri saptar. |
||
3) Dijital oyun tasarımı alanına uygun içerik yaratmayı tanımlar |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kendi tasarım fikirlerini metodolojik olarak tasarlar, yönetir ve kendi projesinde uygular |
||
2) Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal yapıyı tasarlar |
||
3) Temel tasarım ögelerini kompoze eder. |
||
4) Oyun disiplininde referans alınan uygarlık tarihi ve mitolojiye dair atıfları güncel oyun teorisine göre sentezler. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
||
2) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Karakter Tasarımına giriş. Photoshop ve tabletle çizime başlangıç. | ||
2) | Referans toplama metotları ve proje geliştirme (fikir, araştırma, kaynak oluşturma, konsept geliştirme, konsept, tasarım aşamaları) | ||
3) | Şekillerin tasarımı ve oranları. Öğrencilerin Vize projesi fikirlerinin sunumu | ||
4) | Anatomi ve figür çizimi | ||
5) | Karakterler için kostüm tasarımı, Öğrencilerin final projesi fikirlerinin sunumu | ||
6) | Ortografik karakter çizimi. | ||
7) | Karakter ifadeleri ve beden dili. | ||
8) | Vize haftası: Karakter Tasarımlarının sunumu ve geri bildirim. | ||
9) | Karakterler için aydınlatma ve tonlama | ||
10) | Karakter tasarımında renkler ve sembolizm. | ||
11) | Karakter tasarımı için boyama teknikleri | ||
12) | Karakter tasarımında fotoğraf ve doku ekleme. | ||
13) | Öğrenciyle bire bir çalışma ve geri bildirim | ||
14) | Portfolyo ve karakter tasarımı sunumu hazırlama. |
Ders Notları / Kitaplar: | - Le, Khang. The Skillful Huntsman. - Hampton, Michael. Figure Drawing: Design and Invention. |
Diğer Kaynaklar: | - Goldfinger, Eliot. Human Anatomy for Artists: The Elements of Form. - Mattesi, Mike. FORCE: Dynamic Life Drawing. - Film ve animasyonların “Art of” kitapları (ör. Art of Rapunzel, vb…) |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. | |
2) | Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. | 3 |
3) | Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. | 4 |
4) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme | |
5) | Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. | 5 |
6) | Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. | 4 |
7) | Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. | 1 |
8) | Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. | 3 |
9) | Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. | 5 |
10) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. | 2 |
11) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. | 4 |
12) | Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Gösterip Yaptırma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Beyin Fırtınası | |
Bireysel ve Grup Çalışması |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 7 | 35 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 12 | 12 |
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 96 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 23 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 119 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |