Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Senaryo tekniklerini, anlatı bileşenlerini ve analizini bilir.
|
2) Dijital Oyunda senaryoya etki eden kuralları tanır.
|
3) Dijital oyun hikayelerinde kullanılan konuları etik bağlamda sorgular.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Farklı alanlardan, dijital oyun öyküsü olabilecek tema ve konu araştırarak öykü geliştirir.
|
2) Hikaye oluşturma tekniklerini uygulayarak dijital oyun alanında bir hikaye tasarlar.
|
3) Hikayede karakterleri karşıtlıklar ve ayrıntılar içerisinde kurgular.
|
4) Dili etkin bir şekilde kullanarak animasyon öyküsünü dramatize eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öykü için hazırladığı taslağı yazılı metin olarak yapılandırır
|
2) Yazdığı senaryoyu oyunla birleştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Öyküleme ve senaryoya giriş dijital oyun öykülemesine genel bir bakış |
|
|
2) |
Oyundaki kuralların tanımı, hikaye, olay örgüsü, anlatı |
PPT
|
|
3) |
Konu oluşturma, anlatının temelleri |
PPT
|
|
4) |
Senaryoda formülcü yaklaşım örnek |
PPT
|
|
5) |
Öyküde anlam yaratmak: tema, konu, zaman |
PPT
|
|
6) |
Öyküde anlam yaratmak: bakış açısı |
PPT
|
|
7) |
Öyküde anlam yaratmak: mekan, karakter |
PPT
|
|
8) |
Vize haftası |
|
|
9) |
Öyküde anlam yaratmak: olay örgüsü, çatışma/çelişki, düğüm/çözüm, arka plan/atmosfer |
PPT
|
|
10) |
Öyküde anlam yaratmak: kurgu, üslup |
PPT
|
|
11) |
Senaryonun biçimi dijital oyun / klasik senaryo biçimi ve uyarlama |
PPT
|
|
12) |
Senaryo teknikleri, Sahne ve sekansların temel özellikleri, dramatize etme |
PPT
|
|
13) |
Öykünün dayandığı temeller, dijital oyun anlatı yapısı |
PPT
|
|
14) |
Öyküyü oyunla birleştirme, oyuncuyu oyuna bağlamak, senaryo ve diyalog
|
PPT
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
-Bateman, Chris. 2007. Game Writing: Narrative Skills For Videogames. Boston, Massachusetts: Charles River Media
-Despain, Wendy. 2008. Professional Techniques for Video Game Writing. Wellesley, Massachusetts: A K Peters, Ltd.
|
Diğer Kaynaklar: |
-Chion, Michael. 2003. Bir Senaryo Yazmak. Çev. Nedret Tanyolaç Öztokat. İstanbul: Agora Kitaplığı
-Field, Syd. 2006. Senaryo: Senaryo Yazımının Temelleri. Çev. Şerif Erol. İstanbul: Alfa Yayınları
-McKee, Robert. 2007. Story: Senaryo Yazımının Özü, Yapısı, Tarzı ve İlkeleri.Çev. Nuray Yılmaz, Ertan Yılmaz, Fatih Kınalı. İstanbul: Plato Film Yayınları
-Vogler, Christopher. 2009. Yazarın Yolculuğu, Senaryo ve Öykü Yazımının Sırları. Çev. Kenan Şahin. İstanbul: Okyanus Yayınları
-Ramsden, Ashley, Hollingsworth, Sue. 2020. Hikaye Anlatma Sanatı. Çev. Ali Bucak. İstanbul: İletişim Yayınları.
-Alkan, Selçuk. 2019. Yazma Sanatı ve Yazma Teknikleri. İstanbul: Mevsimler Kitap.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
3 |
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
3 |
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
4 |
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
2 |
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
1 |
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
1 |
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
3 |
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
3 |
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
4 |
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
10 |
20 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
10 |
10 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
78 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
12 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
90 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |