ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Dijital Oyun TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60222TATOZ-SUT3051 Sanat ve Uygarlık Tarihi 1 Bahar 3 0 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi SELMAN AKIL
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:




Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci, başlangıcından günümüze dünya uygarlığına ve sanata ilişkin kavramları kullanır. sanat tarihi ve uygarlık tarihinde dönemleri tanır. Sanatın resim, heykel, mimarlık dallarındaki gelişimi ayırt eder. Sanat ve uygarlık terimlerini kullanır, sanat ve uygarlığın tarihsel gelişiminin, toplumların coğrafi, siyasi, psikolojik, sosyo-kültürel ve estetik gereksinimleri bağlamında nasıl biçimlendiğini analiz eder.
Dersin İçeriği: Sanat ve uygarlığın tanımı üzerinde durulacaktır. Sanatın ve uygarlığın, dönemlere, akımlara bağlı olarak değişimi ve farklılaşması, bunları belirleyen teknolojik, sosyolojik tüm faktörlerin, tarih öncesinden başlayarak, Mısır, Roma ve Yunan Uygarlıkları, Hint, Çin, Maya, İnka, Aztek Uygarlıkları ile Anadolu sanat ve uygarlığı incelenecektir. Sanat ve Uygarlık Tarihi dersinde, Ortaçağ’dan başlayarak Endüstri Devrimine kadar olan süreçte sanatta ve uygarlıklarda meydana gelen dönüşüm ve gelişmeler de sanat yapıtları üzerinden gösterilecektir.

Derse Özgü Kurallar

None

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sanat ve Uygarlık konusunda güncel sanatı ve kültürel yaşamı anlatır.
  2) Sanat ve Uygarlık alanında kullanılan terimleri tanımlar.
  3) Dünya Sanat ve Uygarlık Tarihi’nin temel gelişmelerini kronolojik olarak sıralar.
  4) Sanat Tarihi’ndeki önemli akımları tanır.
  5) Sanat Tarihinin önemli sanatçılarını listeler.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sanata ve Uygarlığa dair pek çok temel kavramı tanımlar.
  2) Sanat eleştirmenlerinin ve filozofların sanat kuramlarını yorumlar.
  3) Ele alınan sanatçıların yaşadıkları yer ve zamandaki sosyo-politik, kültürel ortamı betimler.
  4) Sanat akımlarını karşılaştırır ve kendi cümleleriyle ifade eder.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Eleştirel düşünme becerisini geliştirip sanat yapıtlarını kendi bakış açısıyla değerlendirir.
  2) Toplum, kültür, siyaset ve kent yaşamında uygarlık ve sanatın rolü hakkında bilgi sahibi olur. Yaşadığı çevrenin ve toplumun, kültürel ve sanatsal ortamına değer biçer.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Uygarlık Kavramı, Sanat nedir?
2) Tarih Öncesi Çağlar Uygarlık ve Sanatı
3) Eski Doğu (Mezopotamya,)Uygarlık ve Sanatı
4) Eski Mısır Uygarlık ve Sanatı
5) Anadolu, Fenike, İran Uygarlık ve Sanatı
6) Uzakdoğu: Hint ve Çin Uygarlık ve Sanatı
7) Amerika: Mayalar, İnkalar ve Aztekler Uygarlık ve Sanatı
8) Vize
9) Eski Yunan Uygarlık ve Sanatı, Eski Roma Uygarlık ve Sanatı
10) Ortaçağ Uygarlık ve Sanatı
11) Bizans Uygarlık ve Sanatı
12) İslam Uygarlık ve Sanatı
13) Aydınlanma(Bilim Sanat ve Felsefe)
14) Endüstri Devrimi ve Sonrası
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Server Tanilli “Yüzyılların Gerçeği ve Mirası Cilt: I”,“Yüzyılların Gerçeği ve Mirası Cilt: II” Gombrich, E. H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi
- Fernand Braudel, “Maddi Uygarlık – Dünyanın Zamanı”, İmge Kitabevi.
- Yusuf Çotuksöken, “Uygarlık Çizgisi 1- Denemenin Kıyılarında”, Toroslu Kitaplığı.
- Muazez İlmiye Çığ, “Uygarlığın Kökeni Sümerliler – I”, “Uygarlığın Kökeni Sümerliler II”, Kaynak Yayınları.
Diğer Kaynaklar: -Gordon Childe, “Tarihte Neler Oldu”, Alan Yayıncılık.
- McNeil, William H (2005). “Dünya Tarihi”. İmge Kitabevi.
- Jean Botter, (Der.), “Eski Yakın Doğu, Sümer'den Kutsal Kitap'a”, Dost Kitabevi.
- Charles Lindholm, “İslami Ortadoğu”, İmge Kitabevi.
- Joseph Campbell, “Yaratıcı Mitoloji, Tanrının Maskeleri”, İmge Kitabevi.
- Turani, A. Dünya Sanat Tarihi, Ankara, 2007

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme.
2) Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. 1
3) Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. 3
4) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme
5) Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. 2
6) Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. 1
7) Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. 1
8) Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. 1
9) Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. 1
10) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. 2
11) Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. 4
12) Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Okuma
Ödev
Beyin Fırtınası

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 12 3 36
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 4 3 12
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 12 12
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 60
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 9 18
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 90
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4