Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını kullanabilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce temel dil bilgisi yapılarını kullanabilirler
|
3) Sözlü ve yazılı İngilizcede sıfatları, sıklık zarflarını, fiilleri (Present Simple vs Pr Continuous) kullanımı
Metinlerde ve konuşmalarda bir yer hakkındaki ayrıntıları tanımak
Sıfatlar kullanarak ilginç yerler hakkında konuşmak
İlginç/favori bir yer hakkında bir paragraf yazmak
Alışkanlıklar, rutinler ve duygular hakkında konuşabilmek
Konuşmalarda ve metinlerde gelenek, görenek ve kültürle ilgili ayrıntıları anlatımı
Nesneler, ilgi alanları, hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları şeyler hakkında sorular sorun ve soruları yanıtlayabilmek
Ulusal bir bayram veya gelenek hakkında bir paragraf yazabilmek
Kendiniz hakkında bir e-posta yazabilmek
|
4) Sözlü ve yazılı İngilizcede sıfatları, sıklık zarflarını, fiilleri (Present Simple vs Pr Continuous) kullanabilmek
Metinlerde ve konuşmalarda bir yer hakkındaki ayrıntıları bilgi verebilmek
Sıfatlar kullanarak ilginç yerler hakkında konuşabilmek
İlginç/favori bir yer hakkında paragraf yazabilmek
Alışkanlıklar, rutinler ve duygular hakkında konuşmak
Konuşmalarda ve metinlerde gelenek, görenek ve kültüre ilişkin ayrıntıları açıklayabilmek
Nesneler, ilgi alanları, beğenilenler ve beğenilmeyenler hakkında sorular sorun ve yanıtlamak
Ulusal bir bayram veya gelenek hakkında bir paragraf yazabilmek
Kendileri hakkında bir e-posta yazabilmek
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
6) Use adjectives, adverbs of frequency, verbs (Present Simple vs Pr Continuous) to use in oral and written English
Recognize details about a place in texts and conversations Talk about interesting places using adjectives Write a paragraph about an interesting/favourite place
Talk about habits, routines, feeling
Describe details about customs, traditions and culture in conversations and texts.
Make questions and answer questions about objects, interests, likes and dislikes.
Write a paragraph about a national holiday or tradition
Write an email about yourself
|
7) Bu dersi alan öğrenciler, geçmiş zamana ait yapıları bilir, geçmiş yaşantılardan bahsedebilir.
|
8) Sözlü ve yazılı İngilizcede sıfatları, sıklık zarflarını, fiilleri (Present Simple vs Pr Continuous) kullanabilmek
Metinlerde ve konuşmalarda bir yer hakkındaki ayrıntıları fark edebilmek
Sıfatlar kullanarak ilginç yerler hakkında konuşabilmek
İlginç/favori bir yer hakkında paragraf yazabilmek
Alışkanlıklar, rutinler ve duygular hakkında konuşmak
Konuşmalarda ve metinlerde gelenek, görenek ve kültüre ilişkin ayrıntıları açıklayabilmek
Nesneler, ilgi alanları, beğenilenler ve beğenilmeyenler hakkında sorular sorun ve yanıtlamak
Ulusal bir bayram veya gelenek hakkında bir paragraf yazabilmek
Kendileri hakkında bir e-posta yazabilmek
|
9) Use adjectives, adverbs of frequency, verbs (Present Simple vs Pr Continuous) to use in oral and written English
Recognize details about a place in texts and conversations Talk about interesting places using adjectives Write a paragraph about an interesting/favourite place
Talk about habits, routines, feeling
Describe details about customs, traditions and culture in conversations and texts.
Make questions and answer questions about objects, interests, likes and dislikes.
Write a paragraph about a national holiday or tradition
Write an email about yourself
|
10) Sözlü ve yazılı İngilizcede sıfatları, sıklık zarflarını, fiilleri (Present Simple vs Pr Continuous) kullanımı
Metinlerde ve konuşmalarda bir yer hakkındaki ayrıntıları tanımak
Sıfatlar kullanarak ilginç yerler hakkında konuşmak İlginç/favori bir yer hakkında bir paragraf yazmak
Alışkanlıklar, rutinler ve duygular hakkında konuşabilmek
Konuşmalarda ve metinlerde gelenek, görenek ve kültürle ilgili ayrıntıları anlatmak
Nesneler, ilgi alanları, hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları şeyler hakkında sorular sorun ve soruları yanıtlamak
Ulusal bir bayram veya gelenek hakkında bir paragraf yazmak
Kendiniz hakkında bir e-posta yazabilmek
|
11) Sözlü ve yazılı İngilizcede sıfatları, sıklık zarflarını, fiilleri (Present Simple vs Pr Continuous) kullanma
Metinlerde ve konuşmalarda bir yer hakkındaki ayrıntıları fark etme
Sıfatlar kullanarak ilginç yerler hakkında konuşabilmek
İlginç/favori bir yer hakkında paragraf yazma
Alışkanlıklar, rutinler ve duygular hakkında konuşmak
Konuşmalarda ve metinlerde gelenek, görenek ve kültüre ilişkin ayrıntıları açıklayabilmek
Nesneler, ilgi alanları, beğenilenler ve beğenilmeyenler hakkında sorular sorun ve yanıtlamak
Ulusal bir bayram veya gelenek hakkında bir paragraf yazın
Kendiniz hakkında bir e-posta yazabilmek
|
12) Bu dersi alan öğrenciler, günlük yaygın kullanılan belirli sayıda nesnelerin adlarını bilirler.
|
13) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını bilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, isim, zamir, sıfat, zarf, eylemlerin cümlede nasıl kullanacakları hakkında bilgi sahibidirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, basit talimatları, telefon konuşmalarını, kişisel detayları yazılı ve sözlü olarak takip edebilir.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Avrupa Dil Portfolyosunda tanımlı A1 düzeyi kelime bilgisine sahiptirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, belli bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve A1 düzeyde diyalogları anlar.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, kendi ülkelerin, uyruklarını ve dillerini tanıyıp söyleyebilirler ve başkalarına uyruklarını sorabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Numbers 0- 100
The Alphabet & Spelling
Be: I/you/ he/she/it
International English & Classroom Language
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
2) |
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
3) |
introduce yourself and others
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
4) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
5) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
6) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
7) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
8) |
ARA SINAV |
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
9) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
10) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
11) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
12) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
13) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
14) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Yolcu taşımacılığı yapan hava araçlarında gerekli emniyet ve güvenlik önlemlerini uygulayarak yolcu konforunu sağlayabilme. Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dahil temel ve kuramsal konularla ilgili bilgileri açıklayarak uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgileri tanımlayabilme. |
|
1) |
Planlı ve disiplinli çalışabilme, zaman yönetimi, problem çözme ve proaktif düşünme ve davranma becerisine sahip olarak, takım çalışması empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olarak farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışabilme ve onları yönetebilme. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinerek , görev sorumluluk olarak görev ve sorumluluklara ekip çalışma beceresine sahip olabilme . |
|
3) |
Havaalanındaki yer hizmetleri operasyonları hakkında genel bilgilere sahip olabilme. Check - in boarding işlemlerine yapabilme . |
3 |
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurabilme. Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme , havacılık alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip edebilme . |
3 |
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanabilme, bireysel veya ekip üyesi olarak girişimcilik becerisi gösterebilme . |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek, yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirebilme ve yolcu hizmetleri süreçlerini baştan sona anlayabilme ve havalimanında ve uçak içinde uygulayabilme . |
2 |
7) |
Yolcu ilişkileri ve iletişim alanlarlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanıma sahip olabilme. |
|
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik edebilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarabilme. |
|
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilirken, meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
5 |
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanabilme. |
|
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılarak ve bunları destekleyebilme. |
|
13) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygulayabilme. |
|
14) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahipken; kültürel farklılıklara saygılı olabilme. |
|
15) |
Sivil havacılık alanında ulusal ve uluslararası otoriteler ve regulasyonlar hakkında bilgi sahibi olabilme . |
|